خبرگزاری کار ایران

ژاپنی‌ها از بازیافت، مدال طلای المپیک می‌سازند

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۲۰۹

ژاپنی‌ها قرار است از بازیافت گوشی‌ها و تبلت‌های دور ریختنی، 2 تن طلا، نقره و برنز برای ساخت 5 هزار مدال به دست آورند و از آن برای ساخت مدال‌های المپیک 2020 استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با توجه به این که بازی‌های المپیک 2020 در کشور آفتاب (ژاپن) برگزار خواهد شد، جالب است بدانید طبق گفته‌های غیر رسمی مسئولان این امر امیدوارند با تشویق مردم به اهدای موبایل‌های قدیمی خود، هزینه‌های ساختن مدال‌های المپیک را کاهش دهند. بنابراین به احتمال زیاد چشم بادامی‌ها مدال‌های المپیک تابستانی آینده را از بازیافت کردن تلفن‌های هوشمند خواهند ساخت.

با توجه به این‌که چشم ژاپنی‌ها همیشه در فناوری سرآمد بوده‌اند و هم چنین با فقر منابع معدنی روبرور هستند، ابن بار به جای تامین طلا، نقره و مس (به جای برنز) مورد نیاز مدال‌های المپیک از معادن، به سراغ تلفن‌های هوشمند دور ریخته می‌روند و با استخراج این فلزات از آن‌ها برای ساخت مدال استفاده می‌کنند تا با این اقدام گام جدیدی درتحقق شعار آینده پایدار بردارد.

کوجی موروفوشی، مدیر ورزشی المپیک ۲۰۲۰ معتقد است این برنامه مردم ژاپن را به مشارکت در ساخت مدال‌ها تشویق خواهد کرد. وی در این خصوص گفته است: منابع طبیعی بر روی کره زمین محدود است، در نتیجه بازیافت به ما کمک می‌کند تا به فکر حفظ محیط زیست باشیم.

ژاپنی‌ها از بازیافت، مدال طلای المپیک می‌سازند

بنابراین از ماه آوریل، جعبه‌های جمع آوری موبایل‌های کهنه در اداره‌های محلی و فروشگاه‌های فروش موبایل قرار خواهد گیرد تا مردم بتواند در این طرح شریک شوند.

گفتنی است؛ وسایل الکترونیک کهنه مانند موبایل و یا تبلت حاوی مقادیر بسیار کمی از فلزهای گرانبهایی مانند؛ پلاتینیوم، پلادیوم، طلا، نقره، لیتیوم، کبالت و نیکل هستن و باید دید استفاده از این طرح تا چه میزان برای کشور ژاپن به صرفه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز