خبرگزاری کار ایران

کیانوش رستمی نامزد برترین وزنه بردار 2016 جهان

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۵۳۸

فدراسیون بین المللی وزنه برداری امسال نیز همانند سال‌های گذشته اقدام به انتخاب بهترین وزنه برداران زن و مرد دنیا در سال 2016 میلادی کرده است و نام کیانوش رستمی به عنوان تنها وزنه برداری ایرانی در میان 8 نامزد اصلی دیده می‌شود.

به گزارش ایلنا، همه ساله از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری طی نظرسنجی از سوی علاقمندان به این رشته روزشی در سرتاسر جهان بهترین وزه بردار سال انتخاب می‌شود، امسال نیز بر اساس سنوات گذشته سایت فدراسیون بین المللی وزنه برداری مبادرت به برگزاری نظرسنجی برای انتخاب بهترین وزنه بردار سال کرده است.

فدراسیون بین المللی در رای گیری سال جاری از میان نفرات طلایی المپیک ریو فقط 6 وزنه بردار را انتخاب کرده است که اسامی آنها به این شرح است:

اوسکار فیگوئرا (کلمبیا)، کینگ کوان لانگ (چین)، روسلان نورالدینوف (ازبکستان)، نیهات رحیموف (قزاقستان)، کیانوش رستمی (ایران) و لاشا تالاخادزه (گرجستان)

نکته حائز اهمیت در این میان حضور کیانوش رستمی ملی پوش کرمانشاهی کشورمان در جمع نامزدهای کسب عنوان بهترین وزنه بردار سال است، کیانوش رستمی که علاوه بر مدال طلای رقابت‌های المپیک ریو، دو طلای رقابت‌های جهانی را نیز در کارنامه دارد، در سال‌های 2011 و 2014 نیز به عنوان نامزد بهترین وزنه بردار سال معرفی شد، اما با توجه به درخشش خیره کنننده این وزنه بردار در رقابت‌های المپیک و شکستن رکوردهای جهان و المپیک در سال 2016، امسال از شانس بالاتری برای معرفی به عنوان بهترین وزنه بردار سال برخوردار است.

‌ آخرین وزنه بردار ایرانی که موفق شد در نظرسنجی سایت بین المللی وزنه برداری عنوان بهترین وزنه بردار سال جهان را به دست بیاورد بهداد سلیمی بود. سلیمی پس از کسب مدال طلای المپیک 2012، در رقابت با ایلین ایلیای نامدار، توانست جایزه بهترین وزنه بردار سال را از آن خود کند. لازم به ذکر است سلیمی در سال 2010 نیز جایزه بهترین وزنه بردار سال جهان را به دست آورد و حالا این شانس در اختیار کیانوش رستمی است تا برای سومین بار طی 6 سال اخیر، نام یک ایرانی به عنوان بهترین وزنه بردار سال جهان بر سر زبان‌ها بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز