خبرگزاری کار ایران

پیش بازی حساس‌ترین بازی فصل؛

چلسی ــ آرسنال؛ ونگر در برابر کاتاناچوی نوین

امروز از ساعت 16 دو تیم آرسنال و چلسی، در هفته‌ بیست و چهارم لیگ برتر انگلستان، به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، امروز از ساعت 16 دو تیم آرسنال و چلسی، در چارچوب رقابت‌‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر انگلستان، به مصاف هم خواهند رفت.

این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که آرسنال به دنبال شکست دادن چلسی در استمفورد بریج است. آنها اگر چلسی را شکست دهند هم به 6 امتیازی این تیم در جدول خواهند رسید، هم در جدول سقوط نخواهند کرد و هم سایر تیم‌ها را به قهرمانی امیدوار خواهند کرد و تنور لیگ را داغ نگه خواهند داشت.

این برای شاگردان ونگر ماموریت غیرممکن نیست؛ توپچی‌ها در بازی رفت همین فصل سنگین‌ترین شکست را به تیم کونته تحمیل کردند و در یک بازی برتر دربی لندن را 3بر0 به سود خود تمام کردند.

8

با این حال، آمار ونگر در برابر چلسی آبراهیموویچ اصلاً جالب نیست. آرسنال فصل قبل در برابر ضعیفترین چلسی چند سال اخیر هر دو بازی رفت و برگشت را واگذار کرد. البته باید این را متذکر شد که وضعیت داوریِ آن دو بازی کاملاً به ضرر آرسنال بود.

5

آرسنال در 20 مصاف اخیر با چلسی تنها 4 بار پیروز شده و 12 بار شکست خورده است؛ از جمله شکست سنگین 6-0 در مصاف کلاسیک مورینیو-ونگر در سال 2014.

همچنین آرسنال در 11 بازی اخیر در برابر تیم‌های لندنی تنها دو بار باخته که هر دو به چلسی بوده است. آنها هفته قبل مغلوب تیم نه چندان قدرتمند واتفورد شدند.

آنتونیو کونته، سرمربی چلسی، در نشست خبری این بازی گفته بود آنها هنوز قهرمان نشده‌اند و حرف‌های گواردیولا در مورد قهرمانی چلسی یک حربه است برای کاهش فشار از روی دوش تیمش. او گفته بود که ترجیح می‌دهد که کنار زمین باشد- ونگر در این دیدار به دلیل محرومیت نمی‌تواند کنار زمین باشد.

6

ونگر هم بیان کرده بود که آرون رمزی، هافبک تیمش را 21 روز در اختیار نخواهند داشت و امکان دارد ولبک را به جای ژیرو به میدان بفرستد. او همچنین جایگاه چلسی در جدول را نشان‌دهنده‌ تدبیر کونته دانست و معتقد است آنها تصادفی در صدر جدول نیستند.

این دو تیم تا کنون 166 بار به مصاف هم رفته‌اند که آرسنال 63 بار پیروز شده است و چلسی 55 بار و 48 بازی هم مساوی شده است.

7

 

کد خبر : ۴۵۵۵۶۲