خبرگزاری کار ایران

این بازی بزرگی است؛

برانکو: نباید به خاطر محرومان تراکتورسازی فریب بخوریم

سرمربی تیم پرسپولیس گفت:برای بازیکنان تراکتورسازی که محروم شدند متأسفم چرا که همه آن چیزی که در زمین ورزش به دست آورده‌اند شاید به خاطر اشتباه برخی‌ها همه را از دست بدهند.

به گزارش ایلنا، برانکو در نشست خبری پیش از بازی با تراکتورسازی اظهار کرد: اولین دربی بزرگی که پیش رو داریم در حال شروع شدن است. در حال حاضر این یک دربی واقعی است چون دو تیم بهتر لیگ رودررو می‌شوند و طبیعی است که به هر حال هر کسی تلاش خودش را می‌کند.

وی افزود: طبیعی است هر کسی تلاش می‌کند که بهترین نتیجه را بگیرد. آنچه که من و بازیکنانم را خوشحال می‌کند این است که فردا ورزشگاه پر می‌شود و در رقابت سنتی ما، هواداران هم به ما کمک می‌کنند. این قشنگ‌ترین اتفاقی است که همیشه در فوتبال وجود داشته است و به هواداران‌مان افتخار می‌کنیم که با این تعداد کثیر ما را دنبال و حمایت می‌کنند و اغلب اوقات هم یار دوازدهم هستند و همیشه به رقبا هم احترام می‌گذارند. با تمام قلب و شوق از ما حمایت می‌کنند و طبیعی است که یک انگیزه مضاعف برای ماست.  

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درادامه خاطر نشان کرد:‌ فوتبال به خاطر هواداران بازی می‌شود. تمام هم و غم ما این است که هواداران‌مان را آنطور که شایسته است شاد کنیم. می‌دانیم که برخی بازیکنان حریف محروم هستند اما اگر فکر کنیم ادینیو، حاتمی و نوری نمی‌توانند مقابل ما خطرناک باشند خودمان را گول می‌زنیم. انتظار یک بازی سخت را داریم و طبیعی است که در کنار این انتظار خوشحال هم هستیم.همانطور که تراکتورسازی چند بازیکن ندارد ما هم چند بازیکن‌مان مصدوم هستند. ربیع‌خواه و دو اوکراینی یعنی ولادیمیر و الکس نیز در بازی فردا حضور ندارند. ربیع‌خواه در آخرین بازی مصدوم شد و هنوز مصدومیتش برطرف نشده. الکس هم از ناحیه عضله ران پا مصدوم است و ولادیمیر هم مچ پایش مصدوم است اما این مشکلات ریز را به حساب نمی‌آوریم.

 

برانکو در مورد محرومیت تراکتورسازی و اینکه آیا این موضوع انگیزه تراکتورسازی را بیشتر خواهد کرد یا انگیزه پرسپولیس را کم می‌کند، افزود: قبل از هر چیز لازم است همدردی خودم را با قلعه‌نویی اعلام کنم و مشکل بزرگ او را درک می‌کنم. می‌دانم که چقدر انرژی و تلاش انجام شده اما برای بازیکنان تراکتورسازی که محروم شدند متأسفم. چرا که همه آن چیزی که در زمین ورزش به دست آورده‌اند شاید به خاطر اشتباه برخی‌ها همه را از دست بدهند آن هم در حالیکه مقصر نیستند و گناهی ندارند. 

وی افزود: این را باید بگویم که ما 6 امتیاز از تراکتورسازی جلو هستیم اما هدف ما در هر بازی برد، برد و برد است. با همه احترامی که برای همه رقبا قائل هستم ما در هر بازی برای برد به میدان می‌رویم. از ماشین‌سازی گرفته تا صبای قم که این هفته ذوب آهن را غافلگیر کرد و تراکتورسازی که دوم جدول است ما در هر بازی با هدف برد، بهتر شدن و کسب حداکثر نتایج وارد زمین شدیم اما اگر فکر می‌کنید که این ماجرایی که پیش آمده باعث بی‌انگیزگی تراکتورسازی می‌شود اشتباه است. در کنار همه این مشکلات تراکتورسازی تیم قوی است. ما یک ضرب‌المثل داریم و آن این است که خطرناک‌ترین حیوان شیر زخمی است. من به اندازه کافی تجربه دارم و می‌دانم که خیلی از همین بازی‌هایی که نتایج آن از قبل مشخص شده تیمی که فکر می‌کرده برنده است بازی را باخته و این موضوع را می‌دانم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص وضعیت نیمکت نشینان تیم خود تصریح کرد: علی علیپور هم محروم است و ما چهار بازیکن نداریم اما چرا برای من تیم می‌چینید؟ گفتم که همه بازیکنان در رقابت نیستند اما بقیه بازیکنان در رقابت هستند تا جزو یازده بازیکن اصلی باشند. 

برانکو در مورد اینکه فصل نقل و انتقالات تمام شد و شما گفته بودید باز هم دنبال بازیکنان دیگری هستید، گفت: سروش رفیعی و نریمان جهان را گرفتیم و دنبال بازیکنان دیگری هم بودیم اما نشد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه بازی فردا مسابقه برگشت و در واقع نیمه دوم مسابقه است، گفت: پرواضح است که هواداران ما انتظارات خوب و بالایی دارند و طبیعی است که می‌خواهیم انتظارات‌تان را برآورده کنیم. در تمام بازی‌ها با هدف برد به میدان می رویم و مقابل تراکتورسازی هم همین هدف را داریم. مسابقه فردا سه امتیازی نیست بلکه چهار امتیاز است زیرا بازی اول را با تبریز مساوی کردیم و با برد فردا در مسابقه رودررو بهتر عمل خواهیم کرد.

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا با محرومیت تراکتوری ها انگیزه شما بالا رفته است گفت:قبل از هر چیز به قلعه نویی ابراز همدردی می کنم.مشکل او را درک می کنم.او تلاش زیادی کرده و انرژی زیادی گذاشته است.در این اتفاق آنها نه مقصرند و نه گناهی بر گردن دارند.طبیعی است که ما 6 امتیاز از تراکتور جلو هستیم و هدفمان برد مقابل تراکتورسازی است.با همه احترامی که به رقبا قائل هستیم برد می خواهیم.ماشین سازی و صبا که دیدید ذوب آهن را غافلگیر کرد.هدف ما بردن و کسب همه نتایج است اما اگر فکر می کنید ماجرایی که پیش آمده ما را بی انگیزه می کند سخت در اشتباه هستید. در کنار همه مشکلاتی که پیش آمده تراکتور تیم قوی دارد.ما یک ضرب المثلی داریم که می گوید خطرناک ترین موجود شیرزخمی است.باور کنید به اندازه کافی تجربه دارم.خیلی بازی هایی که امتیازش از قبل نوشته شده را تیم ها شکست خورده اند.

وی درباره آمار کارت زرد بالای بیژن حیدری و اینکه پرسپولیس 4 بازیکن دواخطاره دارد که ممکن است برای دربی محروم شوند، اظهار داشت:ما بازی به بازی پیش می رویم.فقط به بازی تراکتور فکر می کنیم و حسابگری و بهانه جویی نداریم.بازی به بازی برای نتیجه پیش می رویم.

برانکو درباره اینکه اگر پرسپولیس مقابل تراکتور به پیروزی برسد فاصله 9 امتیازی می شود بیان داشت:این یک اختلاف خوب برای ماست اما خیلی ساده و خوب می شود تغییر کند.طبیعی است که اصلا ما شل نمی آییم.مگراینکه به شکل تئوریک اطمینان پیدا کنیم که قهرمان شده ایم.هدف ما برد در همه مسابقات است و در هر بازی به دنبال نتیجه خواهیم بود.اینطوری می شود که فرم و انگیزه مان را حفظ می کنیم.

 وی درباره اینکه از بین فرشاد احمدزاده،رضاییان یا مسلمان کدام بازیکن بیرون می نشیند گفت:از بین این نفرات یکی بیرون می نشیند اما خوشحالم این را تشخیص دادید که بچه ها در حال پیشرفت هستند.همچنین صادق محرمی پیشرفت خوبی داشته است.وارد بازی شده ایم که نمی دانیم تراکتور سخت تر است،استقلال یا سپاهان.5 روز بعد هم با الهلال بازی داریم.اما این همه باعث شادی است.

برانکو درباره اینکه آیا رامین رضاییان فردا بازی می کند یا نه بیان داشت:طبیعی است.همه بازی می کنند.

وی درباره اظهاراتش که گفته بود آدبایور به پرسپولیس پیشنهاد شده است و او دنبال بازیکنی است که انگیزه بیشتری داشته باشد گفت:آنها بازیکنان عالی هستند.نفراتی هستند که اواخر عمر ورزشی شان است.این ها معمولا مشکلاتی با باشگاههای ایرانی دارند و معمولا در عربستان و امارات یا چین بازیکن با 35 سال فکر می کند فوتبال در اینجا خوب نیست.من بازیکن با انگیزه می خواهم و دوست داشته باشد عمر ورزشی اش ادامه داشته باشد. چنین بازیکنی به من کمک می کند.معمولا من این پیشنهادات را رد می کنم چون آنها نمی توانند به ما کمک کنند.تیم خوبی داریم و به بازیکنانی نیاز داریم که پر از شوق و انگیزه هستند.

برانکو درباره اینکه آیا قبول دارد بازی فردا ال کلاسیکو است بیان داشت: من برای تراکتورسازی احترام قائلم.آنها و هوادارانشان در کنار پرسپولیس،استقلال و سپاهان هستند.آنها هواداران پرشوری دارند که برای شان احترام قائل هستم.البته ال کلاسیکو بازی استقلال و پرسپولیس است.بازی تراکتور هم در 5 سال اخیر در اوج فوتبال ایران بوده است و تعداد زیادی هوادار این تیم هستند و این باعث افتخار است.امیدوارم میزبان خوبی باشیم و ارزش قائل شویم.

وی درباره اینکه بازیکنان خارجی می آیند اما نمی توانند موفق شوند و اینکه برخی نفرات خارجی دردسرساز می شوند خاطرنشان کرد:درباره بازیکن خارجی وقتی صحبت می کنیم راحت نیست همان چیزی که می خواهیم را پیدا کنیم.مثلا بایرن مونیخ گوتزه را با 38 میلیون یورو  خرید.او در فینال جام جهانی گل زد اما خودش را در بایرن پیدا نکرد و به دورتوند بازگشت.رویه مشخصی ندارد.همه جای دنیا همین است.برخی می آیند خودشان را پیدا می کنند وبرخی دیگر نه.من با دردسرسازی مخالفم.قرارداد موجود است و باید به آن احترام گذاشت.

کد خبر : ۴۵۵۸۰۲