خبرگزاری کار ایران

افتتاح رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون دهه فجر

بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون (جام فجر) از پنج‌شنبه(21 بهمن‌ماه) با حضور بدمینتون بازان 19 کشور خارجی در بخش مردان و زنان در تهران آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، مسابقه‌های بین‌المللی بدمینتون دهه مبارک فجر در تقویم جهانی این رشته با نام فجر ایران همه ساله به مناسبت گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با حضور زنان و مردان بدمینتون باز کشورهای مختلف زیر نظر فدراسیون جهانی بدمینتون و کنفدراسیون بدمینتون آسیا در تهران برگزار می‌شود.
با توجه به برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو و تلاش بدمینتون بازان کشورهای مختلف برای ارتقا رتبه خود در رده‌بندی جهانی و بالا بردن شانس کسب سهمیه این بازی‌ها از هم اکنون، به نظر می‌رسد جام فجر امسال شاهد بازی‌های زیبا، جذاب و حساسی در این رشته ورزشی باشد.
جوایز این مسابقات برای اولین بار قرار است 20 هزار دلاری باشد که نسبت به دوره گذشته 2 هزار و 500 دلار افزایش یافته است.
تیم ایران در این دوره از رقابت‌ها با 24 بازیکن در بخش زنان و 22 بازیکن در بخش مردان حضور خواهد داشت.
سروش اسکندری و علیرضا قاسمی از زنجان، فرزین خانجانی و آرمین زکی‌زاده از تهران، حسن متقی از گیلان، مسعود پیروزی از گلستان و مهران شهبازی از کردستان بازیکنان تیم ملی بزرگسالان ایران هستند که صادق کرباسی سرمربی تیم‌های ملی هدایت آنها را در این مسابقات برعهده دارد.
ثریا آقایی، سارا دلاوری، ثمین عابدخجسته، آیدا فاضلی و یگانه تفرشی از تهران، یسرا بیگی و یگانه کرمانی از اصفهان، صفورا زمانلو و پگاه کامرانی نیز بازیکنان ملی‌پوش بزرگسال ایران در بخش زنان را تشکیل می‌دهند. همچنین در هر دو بخش بازیکنان جوانان نیز در کنار ملی‌پوشان حضور دارند.
در بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون (جام فجر) همچنین 89 بدمینتون باز از 19 کشور دیگر نیز در تهران حضور خواهند داشت تا مهم‌ترین رویداد بدمینتون کشور طی 4 روز رقابت سخت و فشرده رقم بخورد.
در رقابت‌های امسال «تانا بالان» مدیر توسعه و «محمد اندی» دبیر توسعه بدمینتون کنفدراسیون آسیا از مالزی، «ناها تای» ناظر کنفدراسیون بدمینتون آسیا از کشور تایلند و «هدام هامود» از عراق به عنوان سرداور حضور خواهند داشت.

 

کد خبر : ۴۵۶۹۳۰