خبرگزاری کار ایران

آمادگی داریم تا مربیان برتر والیبال را به ایران بفرستیم؛

نمایشگاه عکس تختی در بلغارستان/ سفیر بلغارستان:افتخار می‌کنیم کشتی‌گیران بلغاری در مسابقات داخل ایران شرکت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۴۳۸

اراک پولنداکف در این خصوص گفت: این برای ما بسیار مهم است که ورزش کاران دو کشور در مسابقات مشترک شرکت کنند، این سیاست را ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش  و جوانان، اراک پولنداکف سفیر بلغارستان عصر با حضور در وزارت ورزش  و جوانان با مسعود سلطانی فر دیدار کرد.
سفیر بلغارستان در این دیدار ضمن تشکر از وزیر و معاونان وزارت 
ورزش  و جوانان گفت: امروز آمده ام تا به صورت تشریفاتی منصب جدید را به شما تبریک بگویم و در جهت تعمیق روابط بین المللی و مثبت در همه سطوح تلاش کنیم.
پولنداکف افزود: تفاهم نامه دو کشور در حوزه جوانان در دستور کار است و در تلاشیم با تاریخ توافقی دوکشور و پس از انتخابات ریاست جمهوری بلغارستان که 26 مارس برگزار می شود و استقرار دولت دائم در بلغارستان این تفاهم نامه به امضای وزاری 
ورزش  و جوانان دو کشور برسد.
وی با تاکید بر اهمیت موضوع جوانان در بلغارستان و 
ایران ادامه داد: امیدوارم موافقت نامه های خوبی که در هر دو حوزه جوانان و ورزش  داریم با ملاقات وزاری ورزش  و جوانان دو کشور به نقاط مشترک خوبی دست پیدا کنیم.
سفیر بلغارستان با بیان این که 
ورزش  در بلغارستان بخشی از فرهنگ است افزود: ما در بلغارستان مکتب های زیادی داریم که مانند ورزش  سنتی هستند و رشته های کشتی، وزنه برداری، فوتبال و تنیس بسترهایی هستند که همکاری خوبی با هم داریم ولی امیدواریم این همکاری ها بیشتر توسعه یابد.
وی همچنین با اشاره به حضور دو بانوی والیبالیست 
ایران در لیگ والیبال بلغارستان، افزود: باید این گونه تعاملات را گسترش دهیم و ما آمادگی این را داریم تا مربیان برتر والیبال را به ایران بفرستیم.
پولنداکف با اشاره به موقعیت مناسب جغرافیایی بلغارستان گفت: آمادگی این را داریم تا اردوهای مختلف تیم های دنیا را به ویژه جهت تدارک مسابقات المپیک و مهم داشته باشیم.
وی با بیان این مطلب که رقابت های فردی که 
ورزش  ایجاد می کند اهمیت زیادی برای رشد جامعه دارد، افزود: ورزش  هم‌چنین می تواند بر رشد فرهنگ و رشد فیزیکی افراد جامعه تاثیر مثبت داشته باشد. تاکید ما در کشور بلغارستان توسعه ورزش  دسته جمعی است و امیدوارم در آستانه 120 سالگی آغاز روابط ایران و بلغارستان بتوانیم در این زمینه ها از ظرفیت های متقابل دو کشور استفاده کنیم.
پولنداکف همچنین افزود: در عرصه 
ورزش  اطلاعات خوبی رد و بدل می شود و روزی نیست که نشریات بلغارستان راجع به ورزش  ایران ننویسند . بر پایه موافقت نامه ای که داریم تلاش می کنیم ویزای ورزش کاران ایران ی به سرعت صادر شود و همچنین روابط بین ورزش کاران را تسهیل کرده ایم.
وی با بیان این که افتخار می کنیم کشتی گیران بلغاری در مسابقات داخل 
ایران شرکت می کنند افزود: این برای ما بسیار مهم است که ورزش کاران دو کشور در مسابقات مشترک در کشورهای یکدیگر شرکت کنند و این سیاست را ادامه خواهیم داد.
سفیر بلغارستان یکی دیگر از مسائل مهم برای تبادل نظر میان دو کشور را مسئله دوپینگ دانست و افزود: بلغارستان در این زمینه تجربه تلخ و بلکه ثابتی دارد و امیدوارم به این موضوع در تفاهم‌نامه توجه ویژه شود. همچنین بسیار خوشحال خواهیم شد که کارشناسان دو کشور در هیات های داوری با هم مشارکت داشته باشند.
پولنداکف در ادامه افزود: در زمینه الگو برای جوانان و 
ورزش ، دو کشور دو قهرمان ملی « تختی و دانکولوف » دارند که سرنوشت آن ها تقریبا مشابه هم بود و خیلی زود از دنیا رفتند ولی مشوق و الگوی بسیاری از جوانان هستند.
وی با اشاره به مسابقات معتبر 
ایران و بلغارستان با نام تختی و دانکولوف ادامه داد: شخصیت بزرگ این دو قهرمان نمونه و الگویی برای جوانان و ورزش کاران است.
پولنداکف در پایان صحبت هایش پیشنهاد داد: نمایشگاه عکس مشترکی از این دو قهرمان با مشارکت دو کشور برگزار شود و در معرض نمایش 
ورزش کاران و عموم گذاشته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز