خبرگزاری کار ایران

بررسی وضعیت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان

گزارش Sport 360 ؛ در انتظار کولاک استقلال و پرسپولیس در آسیا

سایت Sport 360 در گزارشی جالب و جامع در مورد تیمهای ایرانی و وضعیت آنها در لیگ قهرمانان به ناکامی‌های باشگاه‌های ایرانی در آسیا اشاره کرده است.

به گزارش ایلنا، سایت Sport 360 در گزارشی جالب و جامع در مورد تیمهای ایرانی و وضعیت آنها در لیگ قهرمانان به ناکامی‌های باشگاه‌های ایرانی در  آسیا اشاره کرده و در عنوان اصلی متن این سوال را مطرح کرده است که «آیا ایران می‌تواند در آسیا آتش‌ کند؟»

مقاله به این ترتیب آغاز می‌شود:

تیم ملی ایران در جایگاه رفیعی قرار دارد. با توجه به اعلام فیفا، تیم ملی ایران 4 سال است که در صدر بهترین تیم‌های آسیا قرار دارد.

در ادامه به حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال اروپا اشاره شده است و ضعف تیمهای ایرانی در آسیا:

«از سال 2003 که لیگ قهرمانان آسیا افتتاح شده ایران تنها دو نماینده در فینال این رقابتها داشته است. اولین بار تیم سپاهان سال 2007 در فینال مغلوب اورا ردز ژاپن شد. سه سال بعد ذوب آهن در فینال مغلوب تیم کره‌ای سئونگنام ایلهوا چونما شد.»

در ادامه آمده است: «شاید الان وقت آن است که دو تیم پایتخت‌نشین خودی نشان دهند. استقلال و پرسپولیس پر از استعدادهای جوان هستند. با این حال، آنها هیچگاه در قد و قواره‌ی مدعی ظاهر نشده‌اند.»

همچنین: «دربی این دو تیم یکی از حساسترین دربی‌ها اسات که 100هزار نفر آن را از نزدیک تماشا می‌کنند. به استقلال آبی‌ها و به پرسپولیس قرمزها می‌گویند.»

در ادامه به موفقیت‌های پیشین تیم استقلال اشاره شده است، به اینکه این تیم در سالهای 1970 و 1991 دو بار قهرمان آسیا شده است و به موفقیت‌های جزیی این تیم در سالهای 2009 و 2013 در آسیا.

در پایان، جان دوردن، نویسنده‌ی این مقاله، با اشاره به درگیری برانکو و کی‌روش تسلطش بر اوضاع فوتبال ایران را به رخ می‌کشد.

22

کد خبر : ۴۶۰۸۸۴