خبرگزاری کار ایران

در انتظار شکست تابوی اعزام واترپلو به مسابقات کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۷۷۲

در حالی که تیم ملی واترپلوی ایران در سال‌های اخیر نتایج قابل توجهی در میادین مختلف کسب کرده، اما گویا هم‌چنان رویکرد مسئولان بلند پایه ورزش کشور بر عدم اعزام این تیم به مسابقات، هم‌چنان پابرجاست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با توجه به این‌که رقابت‌های کشورهای اسلامی برای ورزشکاران از اهمیت بسیاری برخوردار است و کشورمان برای حضور در این مسابقات تمهیدات بسیاری را در نظر گرفته است اما هر روز شاهد حاشیه‌های تازه‌ای برای اعزام ورزشکاران هستیم.

با توجه به این‌که  در دومین جلسه ستاد عالی بازی‎های کشورهای اسلامی که 15 دی‌ماه با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، و کمیته ملی المپیک برگزار شده بود، مصوب شد که 137 ورزشکار در رقابت‌های کشورهای اسلامی در باکو، در قالب 17 رشته حضور پیدا کنند، اما شنیده‌ها خبر از حذف برخی رشته‌ها در زمان اعزام می‌دهد و یکی از این قرعه‌ها به نام رشته شنا، شیرجه و واترپلو در آمده است که طبق دستورالعمل ابلاغی سهمیه 6 ورزشکار اعزامی را به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به این‌که سهمیه ورزشکاران این رشته قطعی شده بود و یکی از امید‌های مقام بود اما با توجه به سیاست اعزام کیفی تیم‌ها بر کاروان های ورزشی، مسئولان وقت وزارت و کمیته حاضر به اعزام این تیم به مسابقات نشده‌اند.

تیم ملی واترپلوی ایران که قابلیت‌های خود را در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو، 2014 اینچئون، قهرمانی در کاپ آسیا، نایب قهرمانی بازی‌های ساحلی آسیا و قهرمانی در مسابقات توسعه جهانی خوش درخشیدند و توانایی های خود را اثبات کرده‌اند، برای دومین بار مورد بی‌مهری مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قرار گرفته است و دیگر نامش در لیست رشته‌های اعزامی به چشم نمی‌خورد.

با وجود این‌که مسئولان بلند پایه ورزش کشور تمایلی به اعزام تیم ملی واترپلوی ایران به مسابقات معتبر نظیر بازی های کشورهای اسلامی را ندارند اما اعضای فدراسیون اعتراض خود را به مسئولان مربوطه ابلاغ کرده‌اند و منتظر نتیجه پیگیریهای خود هستند.

باید منتظر ماند و دید واترپلو باز هم از اعزام باز خواهد ماند یا سرانجام تابوی بی مهری به این رشته می شکند؟

گفتنی است، چهارمین دوره رقابت‌های کشورهای اسلامی اردیبهشت ماه با حضور ورزشکاران 57 کشور اسلامی از آسیا، آفریقا، اروپا در باکو برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز