خبرگزاری کار ایران

استارت با مایدا؛

نوجوانان دختر ایران در پنجمین آزمون آسیایی والیبال

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۲۵۲

یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا از 15 تا 23 اسفندماه در چین برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران برای پنجمین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال رده سنی نوجوانان با هدف پشتوانه سازی برای رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان هر دو سال یک بار در قاره آسیا برگزار می‌‌شود و امسال نیز چین میزبان یازدهمین دوره این رقابت‌ها است.
یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر زیر 18 سال آسیا 15 تا 23 اسفندماه جاری در شهر «چونگ کینگ» کشور چین برگزار می‌شود.

12 تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که رقابت‌های دور مقدماتی خود را چهار گروه زیر پیگیری خواهند کرد:

گروه اول: چین، هنگ کنگ و ایران
گروه دوم: ژاپن، نیوزلند و ساموآ
گروه سوم : تایلند، قزاقستان و استرالیا
گروه چهارم: کره جنوبی، چین تایپه و ازبکستان

در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی صعود می‌کنند تا برای عنوان‌های اول تا هشتم با یکدیگر رقابت کنند و تیم‌های سوم هر گروه نیز برای رتبه نهم تا دوازدهم در مرحله بعدی به مصاف هم می‌روند.
چهار تیم برتر یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را به دست می‌آورند.

** 10 دوره گذشته این رقابت‌ها در یک نگاه
مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر در حالی امسال یازدهمین دوره خود را تجربه می‌کند که تا کنون 19 کشور در 10 دوره این رقابت‌ها شرکت کردند. کشورهای چین، تایلند و چین تایپه تجربه حضور در تمامی دوره‌های این رقابت‌ها را دارند. از سوی دیگر تیم‌های اندونزی و مغولستان تنها در یک دوره از این رقابت‌ها شرکت کردند.
ژاپن پرافتخارترین کشور این رقابت ها است که در 9 دوره حضور خود، هشت دوره بر روی سکو رفته است و تا کنون شش عنوان قهرمانی و دو نایب قهرمانی در این مسابقات به دست آورده است. این تیم در سال 2005 به رتبه چهارمی اکتفا کرد و در سال 2003 نیز در این رقابت ها حضور نداشت.
چین یکی از حریفان ایران در دور مقدماتی، دیگر کشور پرافتخار این رقابت ها است که در تمامی 10 دوره این مسابقات شرکت کرده و در همه آنها نیز بر روی سکو رفته است. این کشور در چهار دوره عنوان قهرمانی و مدال طلای این رقابت ها را به خانه برده است. تیم والیبال نوجوانان دختر چین سه نایب قهرمانی و سه عنوان سومی را نیز در پرونده کاری خود دارد.
کره جنوبی نیز با سه مدال نقره و یک برنز از 9 حضور در رتبه سوم افتخار آفرینان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا قرار دارد. این کشور در پنج دوره دیگر رتبه چهارم مسابقات را به دست آورده است.
کشورهای تایلند (یک مدال نقره و سه برنز)، کره شمالی (یک مدال نقره)، چین تایپه (سه مدال برنز) در رتبه های چهارم تا ششم این داده آماری قرار دارند.

فهرست کشورهای میزبان و تیم های اول تا چهارم ادوار گذشته مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا به قرار زیر است:

تایلند 1997: ژاپن، کره جنوبی، چین و تایلند
سنگاپور 1999: چین، ژاپن، چین تایپه و کره جنوبی
تایلند 2001: چین، ژاپن، کره جنوبی و چین تایپه
تایلند 2003: چین ، کره شمالی، تایلند و چین تایپه
فیلیپین 2005: چین، کره جنوبی، چین تایپه و ژاپن
تایلند 2007: ژاپن، کره جنوبی، چین و چین تایپه
فیلیپین 2008: ژاپن، چین، تایلند و کره جنوبی
مالزی 2010: ژاپن، چین، تایلند و کره جنوبی
چین 2012: ژاپن، چین، چین تایپه و کره شمالی
تایلند 2014:ژاپن، تایلند، چین و کره جنوبی
چین 2016:؟

** پنجمین حضور نوجوانان دختر ایران در جدال آسیایی‌ها
والیبال نوجوانان دختر ایران تا کنون در چهار دوره این رقابت‌ها شرکت کرده است که رتبه نهم در سال 2010 بهترین جایگاه کسب شده ایران در این رقابت‌ها است.
ملی پوشان ایران در سالهای 2008، 2012 و 2014 رتبه ها یازدهم، دهم و دهم مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا را به دست آوردند.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران امسال در پنجمین حضور خود، برای نخستین بار با هدایت مربی خارجی (مایدا چیچیچ) در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.
ملی پوشان نوجوان ایران برای حضور در این رقابت‌ها دو اردوی انتخابی، پنج اردوی آماده سازی در کمپ تیم‌های ملی والیبال بانوان و یک اردوی برون مرزی در کشور اسلوونی برگزار کردند تا آماده حضور در این رقابت‌ها شوند.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در گروه اول دور مقدماتی با تیم های چین و هنگ کنگ همگروه است. در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی صعود می کنند تا برای عنوان‌های اول تا هشتم با یکدیگر رقابت کنند و تیم‌های سوم هر گروه نیز برای رتبه نهم تا دوازدهم در مرحله بعدی به مصاف هم می‌روند.
چهار تیم برتر یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را به دست می‌آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز