خبرگزاری کار ایران

شوک ۴۰ ثانیه ای رضایی

استقلال ایران 3 _ 0 التعاون عربستان/ استقلال به آسیا سه نشان داد

شاگردان منصوریان برابر نماینده عربستان با برتری مقتدرانه اولین برد در این دوره از مسابقات را به دست آوردند.

به گزارش ایلنا، استقلال در دومین بازی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم عربستانیِ التعاون رفت.

این بازی در حالی برگزار شد که استقلال فقط و فقط به برد فکر می‌کرد. آنها هفته‌ی گذشته باخت خارج از خانه‌ی بدی به الاهلی امارات دادند. منصوریان تیم استقلال را با سه پشتِ مهاجم جدید وارد میدان کرد؛ انصاری، کریمی و حیدری جای قربانی، اسماعیلی و برزای را گرفتند. او به ترکیب برنده دست نزد تا بعد از اولین باخت به ترکیب بازنده دست بزند.  

در آن سوی میدان التعاون در هفته اول در اولین بازی آسیایی‌اش موفق شد لوکوموتیو تاشکند را شکست دهد. تیم ششم لیگ عربستان تیمی کم افتخار در عربستان است که در اکثر سالها در سطح اول فوتبال عربستان حضور نداشته است. این تیم که از شهر بریده عربستان است در فصل قبل چهارم شد و به دلیل محرومیت دو تیم عربستانی از حضور در آسیا صعودی مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا داشت.

درنیمه اول این آبی ها بودند که با گل زود هنگام رضایی به نماینده عربستان شوک وارد کردند و در ادامه استقلال فشار حملات را بیشتر کرد اما در این نیمه علاوه بر موقعیت های هر دو تیم گلی در ادامه نیمه اول به ثمر نرسید.

استقلال در نیمه دوم بهتر ظاهر شد و جنگنده تر بازی را دنبال کرد و در شلوغی محوطه حریف این محسن کریمی بود که در دقیقه 69 حساب کار را دو بر صفر کرد. با تعویض علی قربانی با خسرو حیدری آبی ها تلاش برای گلزنی را بیش از پیش کردند اما در محوطه جریمه التعاون این بار پادوانی بلند قامت توانست ارسال دیدنی ابراهیمی را به گل سوم تبدیل کند.

اشتباه بارز خط دفاع استقلال در دقیقه 80 در یارگیری بازیکن التعاون را در موقعیت عالی قرار داد اما ضربه او به شکل عجیب به بیرون رفت تا جدی ترین موقعیت آنها در این دیدار برای گلزنی به هدر برود و ناکام در گلزنی برابر آبی های ایرانی در این دیدار باشند.

استقلال با این برد به صدر گروه A صعود کرد.

ساعت 19

ورزشگاه سلطان قابوس مسقط (عمان)

تیم داوری: کیمورا هیرویوکی، ناگی توشیوکی و اوچی شینجی

اخطار:

کارت زرد: جابر انصاری(41) از استقلال

محمود معاظ(78) و سن مارتین(3 + 90) از التعاون

شرح گل‌ها:

استقلال تهران 1 التعاون عربستان 0: (کاوه رضایی، دقیقه 1): پرتاب اوت توسط وریا غفوری با اشتباه بازیکنان التعاون در دفع توپ با تیزهوشی و ضربه فوق العاده کاوه رضایی اولین گل بازی را به نام آبی پوشان کرد. 

استقلال تهران 2 التعاون عربستان 0: ( محسن کریمی، دقیقه 69): ضربه سر کاوه رضایی به درون محوطه جریمه در اختیار علی قربانی قرار گرفت و ضربه این بازیکن به مدافعان برخورد کرد و به محسن کریمی رسید تا او با یک ضربه فنی به گوشه دروازه گل دوم استقلال را به ثمر برساند.

استقلال تهران 3 التعاون عربستان 0: ( پادوانی دقیقه 87): سانتر دقیق امید ابراهیمی به درون محوطه جریمه با ضربه سر پادوانی همراه بود و استقلال با این گل از حریف مقتدرانه پیش افتاد.

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو، خسرو حیدری(علی قربانی 63)، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، امید نورافکن، کاوه رضایی، جابر انصاری( فرشید اسماعیلی 74)، محسن کریمی( بهنام برزای 81) و وریا غفوری.

ترکیب التعاون: سلطان الغامدی، ریکاردو، طلال عبسی، عبدالرحمن برکه( سعید دوساری 71)، جهاد حسین، محمد ابو سبعان، نایف موسی(زبیدی 68)، محمود معاذ، حسن ندیای، لوییز سان مارتین و احمد الزین(سیاری 63).

دقایق حساس:

دقیقه اول: اولین خطر ایجاد شده توسط استقلالی ها با ضربه کاوه رضایی تبدیل به گل شد.

دقیقه 17: شوت زید با برخورد به رابسون راهی به دروازه استقلال نداشت.

دقیقه 30: سانتر سن مارتین از روی نقطه کرنر قبل از رسیدن به زید توسط پادوانی دور شد.

دقیقه 32: شوت جهاد حسین از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 48: پرتاب وریا غفوری به درون محوطه جریمه می رفت که با ضربه آکروباتیک ابراهیمی همراه شود اما مدافعان التعاون مانع این حرکت شدند و توپ را دفع کردند.

دقیقه 62: ضربه بی دقت مهاجم التعاون با اختلاف زیاد از دروازه رحمتی به بیرون رفت.

دقیقه 63: ضربه ایستگاهی استقلال را کاوه رضایی از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند. این ضربه با اخلاف از بالای دروازه التعاون به اوت رفت.

دقیقه 67: پاس به عمق در اختیار محسن کریمی قرار گرفت اما کمک داور آفساید این بازیکن را اعلام کرد.

دقیقه 69: سانتر خطرناک محمود معاذ در آغوش مهدی رحمتی قرار گرفت.

دقیقه 73: ضربه مهاجم التعاون را رحمتی در دو مرحله مهار کرد و در این بین نزدیک بود تا فرصت طلبی بازیکن التعاون دروازه رحمتی را باز کند اما دروازبان استقلال با خروج موفق این موقعت خطرناک را دفع کرد.

دقیقه 76: ضربه ایستگاهی التعاون را سن مارتین با اختلاف کم از دروازه استقلال به اوت زد.

دقیقه 80 : اشتباه بارز خط دفاع استقلال در یارگیری بازیکن التعاون را در موقعیت عالی قرار داد اما ضربه او به شکل عجیب به بیرون رفت و آبی ها همچنان امیدوار به حفظ صدرنشینی هستند.

دقیقه 83: گل سالم استقلال که توسط علی قربانی به ثمر رسید از سوی کم داور آفساید اعلام شد.

دقیقه 1 + 90: شوت سیاری از پشت محوطه جریمه در اختیار مهدی رحمتی قرار گرفت.

حواشی:

به دلیل چالش سیاسی ایران و عربستان این بازی در عمان برگزار شد.

چند تن از هواداران پرسپولیسی مقیم عمان با ورزشگاه سلطان قابوس از استقلال حمایت کردند. آن ها در حالی که پرچم پرسپولیس را در دست داشتند برای حمایت از استقلال مقابل التعاون عربستان در ورزشگاه حضور پیدا کردند. این در حالی است که آن ها هفته گذشته در همین ورزشگاه تماشاگر بازی پرسپولیس مقابل الهلال عربستان بودند .

کد خبر : ۴۶۴۴۳۸