خبرگزاری کار ایران

نخستین نشست مطبوعاتی لیگ برتر فوتبال بانوان؛

شهبازی: سپاهان برای 2ساعت تمرین در زمینش، کیسه دوخت+ عکس

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۰۹۹

سمیه شهبازی سرمربی تیم آینده سازان اصفهان در اولین نشست خبری لیگ برتر فوتبال بانوان از مشکلات 6 ساله این تیم و موانع سر راهش گفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم آینده سازان میهن نجف آباد علاوه بر صدر نشینی و انتظار برای جشن برتری در آخر هفته، افتخارات بسیاری از قبیل فروغ موری پدیده‌ی مسابقات را نیزدارد، هم‌چنین آمار کمترین گل خورده برای این تیم قدرتمند است که تنها 4 گل در کل ببیست هفته گذشته رادارد. همچنین بهترین خط دفاع نیز برای این تیم اصفهانی است. دیگر مورد قابل اشاره  برترین قرار گرفتن کاپیتان این تیم در بین 45 آقا در فری‌استایل است.

سمیه شهبازی، سرمربی تیم آینده سازان میهن نجف آباد در خصوص شرایط نامناسب رختکن تیم آینده سازان گفت: درست است شرایط رختکن خیلی نامناسب هست و حتی خیلی از آقایان هم حاضر به حضور در آن نیستند اما خانم‌ها عاشقانه به دلیل علاقه به فوتبال از کنار این مسایل می‌گذرند.

شهبازی: سپاهان برای 2ساعت تمرین در زمینش، کیسه دوخت+ عکس

وی در خصوص وضعیت تکنیکی بانوان فوتبالیست اظهار کرد: من خودم مربی پایه بودم و در مدارس فوتبال تدریس می کردم برای همین از مدارس درخواست دارم تا برای هر رشته ورزشی از ابتدا به روی علاقه‌مندان آن رشته کار کنند زیرا آموزش الفبای ورزش تخصصی در آینده برای ورزشکاران بسیار سخت است.

شهبازی افزود: یک مربی وظیفه دارد تکنیک و نحوه شوت و پاس را به ورزشکاران از پایه آموزش بدهد اما به دلیل ضعف برخی مربیان بازیکنانی داریم که نزدیک 10 سال است در لیگ بازی می کنند اما هم‌چنان در دانستن مسائل ابتدایی مشکل دارد.  حتی اگر این موضوع هم برطرف شود ما مربیانی هم داریم که نیاز به توسعه علم ورزشی دارند. باید این نواقص برطرف شود که اگر این اتفاق بیافتد قول می‌دهم تیم ملی، باشگاه و فوتبال قوی خواهیم داشت.

 

سرمربی آینده سازان عنوان کرد: برای زمین و رختکن بسیار مشکل داشتیم. در این استان بزرگ به هر شهری رو زدیم حتی زمین کشاورزی و رایزنی برای چمن مصنوعی که به ما نمی دهند. با این که سپاهان با این چند زمین می تواند روزی 2 ساعت به ما اجازه تمرین در زمینش را بدهد اما قرارداد و پول با کیسه پول می خواستند با این حال بازهم باید از آموزش نجف تشکر که زمین را رایگان دراختیار ما گذاشت.

تخشا: در بین 45 مرد ، پانزدهم شدم

کاپیتان تیم آینده سازان، شیدا تخشا درباره زیر ساخت امسال تیم و قهرمانی بیان کرد: این درررست است که ورزش بانوان کمتر دیده می‌شود به خصوص فوتبال و رسانه ها کمتر به این موضوع اهمیت می دهند اما ما نه این اتفاقات و نه شرایط رختکن نامناسب را به دل نمی گیریم. سال گذشته بحران شدیدی را پشت سر گذاشتیم و با وجودی که تا 4 هفته پایانی در صدر بودیم اما به دلیل شرایط مالی و حاشیه ها نتونستیم به روند دائمی مقام آوری ادامه دهیم، اما امسال تیم یک دست تر و بازیکنان با انگیزه تری به همراه داریم که با وجود همه سختی‌ها در کنار تیم مانده اند و با پیدا شدن حامی عالی امیدوارم این مشکلات برطرف شود.

شهبازی: سپاهان برای 2ساعت تمرین در زمینش، کیسه دوخت+ عکس

تخشا درباره قرار گرفتن در جمع فری استایل‌های برتر سال و درجمع آقایان افزود: با این‌که فری استایل، ورزشی نوپاست و تنها 2 سال لیگ کشوری برگزار کرده و امسال لیگ آنلاین کشوری آن در حال برگزاری است  که شامل 5 راند و با حضور 45 ورزشکار مرد و تنها 2 بانو است که از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در ابتدا اصلا تمایلی به حضور در این رقابت نداشتم و درگیر  لیگ و تیم ملی بودم اما حدود 3 هفته قبل از شوع لیگ با اساتیدی آشنا شدم و فیلم‌هایی در اختیارم قرار دادند تا نگاه کنم که بعد از انجام ددادن ضربات، بیان کردند در این رقابت کشوری شرکت کنم و باو جود تمرین اندک و برای اولین بار شروع به رقابت کردم و توانستم در راند اول بین 47 شرکت کننده، پانزدهم شوم و نتایح راند سوم هنوز نیومده و راند آخر 20 اسفند مشخص میشود تا اگر با استقبال روبرو شود سال آینده به صورت حضوری برگزار شود.

گفتنی است، این رقابت، روز جمعه 13 اسفند ماه در ورزشگاه فولادشهر با قضاوت شیوا یاری، بهاره سیفی، آرزو رضایی، و مائده جعفری، و به نظارت هرا فروزنده برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز