خبرگزاری کار ایران

از ابتدا تاکنون تکواندو در رقابت‌های کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۷۹۹

همه چیز را از حضور تکواندو در رقابت‌های کشورهای اسلامی از عربستان تا ژاپن را بخوانید.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون تکواندو، چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی 22 اردیبهشت‌ماه تا یکم خردادماه سال آینده به میزبانی آذربایجان و در شهر باکو برگزار می‌شود.

این در حالی است که ثبت نامهای اولیه برای حضور ورزشکاران کاروان ایران در دوره جدید باز‌یهای کشورهای اسلامی صورت گرفته است، برهمین اساس کاروان ایران در ورزش‌های آبی، ژیمناستیک، ووشو (ساندا)، تنیس روی میز، هندبال، جودو، کشتی (فرنگی و آزاد)، تیراندازی، تنیس، والیبال، بوکس، دوومیدانی (فدراسیون دوومیدانی و فدراسیون معلولان)، کاراته، تکواندو، ورزش‌های زورخانهای و وزنه برداری دراین رقابت‌ها حاضر خواهند شد.

از ابتدا تاکنون تکواندو در رقابت‌های کشورهای اسلامی

این ثبت نام اولیه در حالی از سوی کمیته ملی المپیک صورت گرفته است که حضور این رشته‌ها بر مبنای چند فاکتور خاص انجام شده است، شاید مهمترین فاکتور را مدال آوری این رشته ها باید در نظر گرفت. به هر حال در رقابت هایی از این دست توجه به مدال آوری نکته حائز اهمیتی خواهد بود. فاکتوری که باعث شده تا رشته تکواندو از اولین دوره برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی به میزبانی عربستان حضور داشته باشد و به قولی تکواندو پای ثابت این بازیهاست.

رشته‌ای که سهم به  سزایی در مدال آوری کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی داشته و حالا بازهم در فهرست رشته‌‌های اعزامی به این رقابت‌ها قرار گرفته است و باتوجه به کارنامه درخشانی که تکواندو در این تورنمنت ورزشی جهان اسلام داشته از حالا حساب ویژه ای روی مدال آوری هوگوپوشانش باز شده است. این در شرایطی که سهم تکواندو در بازی ‌های کشورهای اسلامی دوره قبل به میزبانی اندونزی 43 درصد از مجموع مدال های طلای کاروان ایران بود. البته از تکواندوی ایران کمتر از این هم انتظار نمی‌رفت.

از ابتدا تاکنون تکواندو در رقابت‌های کشورهای اسلامی

این در حالی است که کاروان ایران در اولین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی سال 2005 میلادی در عربستان صاحب 10 مدال طلا، 9 نقره و 11 برنز شد و جایگاه پنجم را به دست آورد. دراین رقابت‌ها نیز تکواندو سنگ تمام گذاشت.

کاروان ایران در اولین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی با 130 ورزشکار در 13 رشته دوومیدانی، شیرجه، شنا، واترپلو، تکواندو، کاراته، تنیس روی میز، گلبال، فوتبال، فوتسال، شمشیربازی، والیبال و بسکتبال حضور یافت. دراین رقابت‌ها با توجه به اهمیت برگزاری نخستین دوره بازی های کشورهای اسلامی و در پیش بودن بازی‌های آسیایی 2006 "دوحه" قطر کاروان ورزشی کشورمان با نفرات اصلی خود دراین مسابقات شرکت داشت.

دومین دوره این رقابت‌ها به میزبانی ایران بنا به دلایلی لغو شد. تا این بازی با وقفه‌ای 8 ساله به میزبانی اندونزی برگزار شود. رقابت هایی که کاروان ایران در سومین دوره برپایی آن با کاروانی پر و پیمان تر حضور پیدا کرد.

در سومین دوره این بازی ها ایران با 88 ورزشکار متشکل از 29 ورزشکار زن و 59 ورزشکار مرد و در 6 رشته تکواندو، ووشو، تیر و کمان، کاراته، دوومیدانی و والیبال شرکت کرد. در این دوره بازی‌ها کاروان ایران بعد از کشور میزبان یعنی اندونزی با 59 مدال که 30 مدال آن به رنگ طلا بود در جایگاه دوم قرار گرفت.

در این دوره از رقابت‌ها‌ 12 هوگوپوش کشورمان در قالب تیم‌های ملی زنان به مصاف رقیبان رفتند که سوسن حاجی پور، امید عمیدی، فاطمه روحانی، شکرانه ایزدی، محمد باقری معتمد، بهنام بیات، اکرم خدابنده، مهدی خدابخشی صاحب مدال طلا شدند، سمانه شش پری و افشین ساکت صاحب مدال نقره و پریسا فرشیدی تنها تکواندوکار برنزی ایران لقب گرفت.

از ابتدا تاکنون تکواندو در رقابت‌های کشورهای اسلامی

حالا این بازی‌ها به بلوغ رسیده است و کشورهای اسلامی با نگاه ویژه‌تری به این رویداد ورزشی نگاه می‌کنند و به طور حتم در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی به میزبانی باکو "شاهد" رویدادهای پر هیجانی میان ورزشکاران مسلمان خواهیم بود که در این میان رقابت‌های تکواندو نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز