خبرگزاری کار ایران

براتی: فیفا به چند باشگاه مطرح ایرانی تذکر داده است

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در مورد تهدیدهای فیفا اظهار نظر کرد.

به گزارش ایلنا و نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، احمدرضا براتی، رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال، در مورد تهدید باشگاه‌های ایرانی به محرومیت از سوی فیفا گفت: متاسفانه آنچه رخ داده ریشه در مسایل و مشکلات مختلفی دارد. همه ما می‌دانیم که صنعت فوتبال در دنیا چه ثروتی تولید می‌کند و درآمدهای آن چیست و به چه اندازه است و هر روزه به حد کفایت در مورد آن بحث می‌شود.

وی افزود: در عین حال، از وضعیت و مشکلات اقتصادی فوتبال خودمان هم مطلعیم و می‌دانیم تا رسیدن به آن نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم. بنابراین باید مدیریت دخل و خرج فوتبالمان را با این واقعیات تنظیم کنیم. زمانیکه با بازیکنان خارجی بی‌کیفیت چنین قراردادهایی منعقد می‌شود اولا باید در مورد دلایل فنی و فرآیند چنین انتخابی مطالعه شود و ثانیاً باید دید به پشتوانه کدام بودجه چنین تعهدات و هزینه‌هایی را بر باشگاه خود تحمیل می‌کنیم. کدام درآمد را مد نظر داشته‌ایم که بر اساس آن راضی به چنین تعهداتی شده‌ایم. 

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال  افزود: به هر حال فوتبال ما بخش عمده‌ای از هزینه‌هایش، از محل پول‌های دولتی و عمومی تامین می شود و لذا این وظیفه همان دستگاهها و نهادهای تامین کننده بودجه است که بر نحوه هزینه کرد این منابع نظارت کنند و از هدر رفت آن جلوگیری کنند و در خصوص اتلاف این سرمایه های عمومی حساسیت بخرج دهند .

وی ادامه داد: اینکه در شرایطی که برخی باشگاه های ما بدهی معوقه قابل توجهی دارند بازهم مبادرت به جذب بازیکنان بی کیفیت و گران خارجی می کنند با هیچ منطق مدیریتی یا اقتصادی قابل توجیه نیست.

وی افزود: بخش دیگری از مشکل هم مساله مدیریت دعاوی و کیفیت دفاع از پرونده ها است . چرا در برخی از این پرونده ها در امر دفاع حقوقی کوتاهی شده است؟ بعضا و درکمال تعجب می بینیم که اصلا هیچ دفاعی صورت نگرفته است و تاسف بیشتر اینکه حتی به بعضی از این احکام ، اعتراض هم نشده است! اینها مشکلاتی است که باید رسیدگی و ریشه یابی شود. متاسفانه حتی بعد از مشکلات اخیر بازهم نامه هایی از فیفا واصل می شود که اعلام می کند فلان باشگاه ایرانی با وجود فرصتی که داشته هیچ گونه دفاعی در پرونده بعمل نیاورده و لذا بعد از این هم دفاعی از این باشگاه پذیرفته نمی‌شود. 

وی در پایان گفت: به صورت مستمر از فیفا اخطار و هشدار می‌رسد که باشگاه‌های بدهکار در آینده بسیار نزدیک و در صورت عدم پرداخت بدهی ها تنبیه می شوند و بنده همینجا بدون آنکه نام از باشگاه خاصی ببرم اعلام می‌کنم که هیات مدیره باشگاهها و بخشهایی که بودجه آنها را تامین می کنند در جریان باشند که این نامه ها و هشدارها  کاملا جدی هستند و در صورتی که تصمیمی علیه این باشگاه‌ها اتخاذ شود مسوولیتی متوجه فدراسیون نیست و البته قابل جبران هم نخواهد بود. فدراسیون فوتبال در این پروسه کمترین نقش را می تواند داشته باشد چرا که انتخاب بازیکنان و عقد قرارداد با آنها و پرداخت دستمزدها و نهایتا مدیریت دعاوی و انجام دفاع از دعاوی تماما اموری هستند که بر عهده باشگاهها هستند.

کد خبر : ۴۶۶۷۱۴