خبرگزاری کار ایران

شناگر صربستانی: نمی‌گویم فلپس دوپینگ کرده

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۲۱۴

میلوراد چاویچ به انتقاد از عملکرد مایکل فلپس، شناگر آمریکایی، پرداخت.

به گزارش ایلنا، میلوراد چاویچ، شناگر صربستانی که در المپیک پکن بعد از مایکل فلپس دوم شده بود، با کنایه به فلپس گفته که او بعد از بازنشستگی‌اش تازه به فکر مقابله با دوپینگ افتاده است.

 دلیل این کنایه انتقادآمیز او هم حرف‌هایی است که چند روز پیش از قول شناگر 31 ساله آمریکایی که پرمدال‌ترین ورزشکار تاریخ المپیک هم هست، شنیده بودیم: «فکر نمی‌کنم هیچ کدام از مسابقه‌های بین‌المللی که در آنها بودم، کاملا پاک بوده باشد. در بعضی مسابقه‌ها به بعضی ورزشکاران مشکوک بودم که شک من تایید شد.

 با توجه به اینکه من و بسیاری از ورزشکاران آ‌زمایش‌های زیادی می‌دهیم، درک این مساله عجیب است. آژانس ضد دوپینگ آمریکا خارج از مسابقه‌ها هم به صورت تصادفی از ما آزمایش می‌گیرد. این کار سخت است اما ارزشش را دارد. برای اینکه بتوانیم اعتماد به نفس‌مان را حفظ کنیم باید به مجموعه اعتماد داشته باشیم و بدانیم ورزش پاک است.»

 فلپس اینها را در یک کنگره در آمریکا گفته بود و حالا گفته‌هایش از سوی میلوراد چاویچ مورد انتقاد قرار گرفته است. این شناگر صربستانی که در المپیک پکن در شنای پروانه 100 متر با اختلاف چند صدم ثانیه نسبت به فلپس دوم شده و مدال نقره گرفته بود، معتقد است وضعیت دوپینگ در دنیای ورزش خطرناک‌تر شده است. چاویچ در صحبت‌های خود لانس آرمسترانگ دوچرخه‌سوار آمریکایی را مثال زده و گفته که لزوما آزمایش گرفتن مداوم به معنای نبود دوپینگ نیست: «دوپینگ مشکلی است که روز به روز بزرگتر و بدتر می‌شود. من هم نمی‌دانم به بچه‌هایم باید چه بگویم و نمی‌دانم آنها در آینده با چه شرایطی روبه‌رو می‌شوند. می‌خواهم لانس آرمسترانگ را مثال بزنم. او در یک روز سه بار آزمایش داد و هیچ‌کدام از آنها مثبت نشد. در حال حاضر مشکل این است که ما نمی‌توانیم مواد غیرقانونی جدید را تشخیص بدهیم و روش‌های آزمایش گرفتن پیشرفته نیستند. چرا فلپس الان که بازنشسته شده به دنبال ایجاد اصلاحات است؟ او هیچ‌وقت در زمان فعالیت حرفه‌ای‌اش از پاسپورت خونی حمایت نکرد. من نمی‌گویم دوپینگ کرده اما سرعت ریکاوری او بسیار عجیب بود. همه ما دوست داریم بفهمیم چطور این اتفاق می‌افتاد. با این حال دوست دارم فلپس به این کار خود ادامه دهد چرا که فعالیت ضددوپینگ برای نسل آینده مفید است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز