خبرگزاری کار ایران

یک باسکی در برابر کاتالونیا؛ فوتبال کسب و کار امری

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۷۳۰

اونای امری باسکی متعصبی است و هر سال به شهر خود می‌رود تا در جشن پیروزی مشهورشان بر نیروهای فرانسه شرکت کند که نزدیک به 400 سال سابقه دارد اما امشب او در اردوی فرانسوی‌ها است.

به گزارش ایلنا، مربی اسپانیایی پاری‌سن‌ژرمن که با نبوغ تاکتیکی خود در پیروزی 4 بر صفر برابر بارسلونا یکی از بزرگترین شگفتی‌های لیگ قهرمانان را رقم زد، در نوکمپ به دنبال تکمیل شاهکارش و صعود به یک چهارم نهایی این رقابت‌ها است و این بار شهر او، فوئنترابیا طرفدار فرانسوی‌ها است.

به گفته دوستان این مربی 45 ساله، او در عبادتگاه «بانوی ما» در گوادلوپ که مشرف به بندر ماهیگیری ساحل باسک است، حاضر می‌شود و دعا می‌کند. در ماه سپتامبر هر سال هم به خاطر پیروزی سال 1638 برابر نیروهای فرانسوی که فوئنترابیا را محاصره کرده بودند، در جشن حاضر می‌شود.

فوتبال یک شغل خانوادگی برای امری است. پدربزرگ او با تیم ایرون دو قهرمانی در جام حذفی اسپانیا به دست آورده و پدرش برای دپورتیوولاکرونیا بازی کرده؛ هر دو هم دروازه‌بان بودند اما اونای امری بر خلاف خیلی از مربی‌های دیگر هیچ وقت یک فوتبالیست سطح بالا نبوده و در پنج سال حضور در رئال سوسیداد به نیمکت ذخیره‌های این تیم چسبیده بود.

 او در فصل 1996-1995 پنج بازی برای تیمش در دسته اول انجام داد اما بعد به تیم‌های دسته دومی تولدو، فرول و لگانس رفت.

میکل خورگی مربی تیم فوتبال هونداریبیا که امری در آن حضور داشت و بعدا دستیار امری در والنسیا و اسپارتاک مسکو شد، درباره‌اش می‌گوید: «ریزنقش بود و سبک اما باتکنیک و در کار با توپ مهارت داشت، خوب دریبل می‌زد و نگاه خوبی داشت.» این دو دوستان نزدیک هم هستند.

امری به تیم دسته سومی لورکا رفت و در 32 سالگی نخستین جرقه‌های مربیگری او زده شد که بعدها سه قهرمانی متوالی در لیگ اروپا در سال‌های 2016-2014 با سویا برایش به همراه آورد و همین باعث شد مورد توجه پاری‌سن‌ژرمن قرار بگیرد که حسرت موفقیت در لیگ قهرمانان داشت. او یک بازیکن کاملا معمولی بود اما یک مربی درخشان است و تیم پاریسی امیدوار است برای اولین بار حداقل به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسد.

فوئنترابیا حالا به مشهورترین پسر فوتبالی خود افتخار می‌کند هرچند برای کسب شهرت بین‌المللی راهی فرانسه شده باشد. علاوه بر رفتن به عبادتگاه، او با خانواده‌اش در این شهر دیده شده و در سالگرد پیروزی بر مهاجمان فرانسوی شرکت می‌کند.

خورگی باور دارد امری یک روز قهرمانی اروپا را به دست می‌آورد اما پاریسی‌ها می‌خواهند این فصل چنین افتخار بزرگی رقم بخورد هرچند قبل از هر چیز باید از سد بارسلونا عبور کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز