خبرگزاری کار ایران

چرا بارسلونا لیاقت شکست دادن پاری سن ژرمن را نداشت؟

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۵۵۶

با خواندن این یادداشت پی خواهید برد که چرا بارسا مستحق پیروزی و صعود نبوده است.

به گزارش ایلنا، نویسنده‌ی «میرر» در تحلیل خود از بازی بارسا-پی‌اس‌جی معتقد است که این بازی ضعیف تیم پاریسی بوده که برد خاطره‌انگیز را تقدیم بارسا کرده است.

صبح روز بازی در توئیتر نوشتم که از شنیدن کلمه «رمونتادا» (اصطلاح اسپانیایی به معنی جبران شکست) خسته شده‌ام. البته فکر نمی‌کردم که صعود بارسا غیرممکن باشد، ولی سه هفته بود که همه فقط از رمونتادا می‌گفتند، انگار برد ۴ بر صفر پاریس در بازی رفت اتفاق خیلی مهمی نیست و بارسا با وجود سیلی‌ که در پارک‌دپرنس خورده، هنوز بخت اول صعود به یک چهارم نهایی است.

چیزی که برایم غیرقابل‌پیش‌بینی بود و هیچ ‌فرد دیگری هم نمی‌توانست تصور کند، نمایش بسیار ضعیف پاریس در نوکمپ بود. بیایید شش گل بارسا را آنالیز کنیم: اولی، اشتباه تراپ. دومی، اشتباه بزرگ مارکینیوس. سومی، اشتباه مونیه. چهارمین گل جای بحث ندارد و ضربه ایستگاهی نیمار استثنایی بود. پنجمی خطای مارکینیوس و ششمی همه مدافعان از روی خط محوطه جریمه تکان نخوردند.

بدتر اینکه بارسا حتی مجبور نشد یکی از بهترین بازی‌هایش را به نمایش بگذارد. به جز شش گل، آنها موقعیت‌ خاص دیگری نداشتند و تراپ هیچ مهار مهمی نداشت. بدتر از همه اینکه پاریس با گل کاوانی همه را ساکت کرده بود و همین گل می‌توانست برای صعود این تیم کافی باشد.

بعد از آن اما کاوانی یک فرصت تک به تک را مقابل تراشتگن از دست داد و دی‌ماریا که در ورود به زمین نمایش ضعیفی داشت به جای ضربه نمایشی در موقعیت تک به تک می‌توانست با گل زدن صعود تیمش را قطعی کند. ولی حتی با وجود این فرصت‌های از دست رفته، دریافت سه گل در هفت دقیقه پایانی جای هیچ دفاعی ندارد. این یک نمایش ضعیف، غیرقابل‌توضیح و نابخشودنی است.

تصور نمی‌کردم که پاری‌سن‌ژرمن ۴ گل بخورد، ۶ گل که دیگر حرفش را هم نزنید. بخصوص مقابل بارسایی که نمایش درخشانی نداشت. اینیستا و سوارز معمولی بودند و مسی هم ضعیف بود. فقط نیمار و راکیتیچ در حد خودشان بودند. همینطور اومتیتی. با وجود این کاتالان‌ها مجبور به ارائه بهترین بازی‌شان نشدند. همین که آنها صعود را باور داشتند، برای‌شان کافی بود.

بعد از قرعه‌کشی، حذف پاریس توسط بارسا منطقی به نظر می‌رسد، ولی با توجه به سیر اتفاقات کنار رفتن این تیم اصلا طبیعی نیست. این یک سکته بزرگ در مسیر حرکت پاریس است. باشگاه که از حضور در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برای سه فصل متوالی ناراضی بود، چطور می‌خواهد از حذف در یک هشتم نهایی کمر راست کند؟ آن هم شکست با چنین سناریویی که قطعا عواقبی خواهد داشت و عملکرد اونای امری را زیر سوال خواهد برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز