خبرگزاری کار ایران

بانک سرمایه - پیکان

فینال دوم والیبال؛ جشن قهرمانی یا تمدید رقابت

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۹۳۹

پیکان و بانک سرمایه امروز برای بار دوم در فینال مقابل هم قرار می‌گیرند. فینالی که هم می‌تواند قهرمان را مشخص کرده و هم یک بازی دیگر به آن اضافه کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در بازی امروز، بانک سرمایه که در دیدار چهارشنبه بازی  باخته رابا پیروزی عوض کرد، یک برد دیگر تا قهرمانی فاصله دارد و با چهارمین بردش برابر پیکان در این فصل، برای دومین فصل پیاپی قهرمانی را از آن خود می‌کند.

پیکان هم از طرف دیگر در شرایطی پا به میدان می‌گذارد که در هر سه شکست قبلی برابر سرمایه، از حریف پیش بود و بعد از آن نتیجه را با باخت عوض کرد. حالا پیکان چاره‌ای ندارد جز تکرار همان کاری که در آغاز سه دیدار قبلی کرد البته با پایانی متفاوت تا بتواند از شروع خوبش به پیروزی دست پیدا کند.

1- بانک سرمایه با بازیکنان و تیمی که دارد، اینطور نشان داده که برای تلاش صد درصدی و رسیدن به اوج، به انگیزه خیلی زیادی نیاز دارند. آنها تقریبا هیچ مسابقه‌ای را با تمام توان و انرژی شان آغاز نکردند. بازی خوب و کم نقصی از این تیم در لیگ دیدیم اما یا قدرت حریف به اندازه‌ای نبود تا با پنجاه یا شصت درصد توان سرمایه برابری کند و یا آنقدر خوب بود که یکی دو ست از تیم کارخانه بگیرد تا انگیزه لازم را به حریف تزریق کند. این تحلیل واضح و مشخصی است و مهم‌ترین چهره سرمایه و یکی از عوامل اصلی برد آنها برابر پیکان هم چند روز پیش به آن اشاره کرده. حالا اینکه نقش مربی به عنوان انگیزه‌دهنده و آماده‌کننده بازیکنان در این تیم کجاست، سوالی است که قطعا باید برای فصل آینده پرسیده شود!

2- سرمایه در دیدار برابر پیکان کاری را انجام داد که خوب بلد بود.

 آنها به دلیل همین فاکتوری که در بالا گفته شد، قدرت واقعی شان در شرایطی نمایان می‌شود که باخت را به شدت حس کنند. از طرف دیگر آنها تنها تیمی هستند که در طول این فصل، هیچ دیداری را با نتیجه 3 بر 2 نباخته‌اند. این یعنی سرمایه راه بردن را خوب بلد است و دقیقا بر عکس پیکان در گرفتن ست پنجم تبحر بسیاری دارد. سکه سرمایه دو رو بیشتر ندارد. آنها یا کاملا یکنواخت بازی می‌کنند و یا روند صعودی دارند و بعد از نمایش ضعیفشان به بازی بر می‌گردند! اتفاقی که در هر سه دیدار این تیم در این فصل برابر پیکان، حالت دومش رخ داده و آنها همیشه شروع بدتری نسبت به پیکان داشتند. شروع بدی که هر سه با بازگشت به بازی همراه بوده و برد را در حساب آنها ریخته است.

3- در طرف مقابل سرمایه، پیکانی قرار دارد که واضح است روی کاغذ ستاره‌های کمتری دارد.

آنها در طول لیگ و پلی‌آف سه باخت بیشتر از حریفشان متحمل شدند که البته دوتای آنها برابر خود بانکی‌ها بوده. با این حال می‌شود پیکان را تیم متعادل تری دانست با این تفاوت که این حالت آنها مقابل بانک سرمایه دیده نمی‌شود! یعنی دقیقا همان انگیزه‌ای که سرمایه‌ای‌ها از عقب افتادن می‌گیرند، پیکان را ضعیف‌تر می‌کند و صد البته که پیکان اکبری ابزار مقابله با ستاره‌های برانگیخته شده سرمایه را هم ندارد!

4- در بازگشت سرمایه‌ای‌ها به بازی و چند برابر شدن انگیزه های‌شان از سید محمد موسوی گفتیم.

 بازیکنی که بارها و بارها نشان داده که شرایط دشوار و کری‌خوانی‌ها عملکردش را چندین درجه بهتر می‌کند. در بازی اول فینال هم سرویس‌ها، حمله و از آن مهم‌تر دفاع‌هایش از اصلی‌ترین عوامل برد شاگردان کارخانه بود. موسوی را بدون اغراق می‌توان یکی از اصلی‌ترین برگ‌های برنده سرمایه در بازی اول برابر پیکان دانست. برگ برنده‌ای که البته ما به ازای آن در تیم حریف دیده نمی‌شود.

سعید معروف اگرچه مهره به شدت تاثیر گذاری است و رهبری‌اش پیکان را به مدعی کنونی تبدیل کرده اما نشان داده در تیم‌هایی که حضور دارد، در شرایط بحرانی نمی‌تواند به تنهایی حکم برگ برنده را داشته باشد.

 به عبارت دیگر پیکان برای قهرمانی یک موسوی کم دارد. بازیکنی که علاوه بر یکه‌تازی در دفاع وسط، نقش تهییج‌کنندگی و القای انگیزه فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند نتیجه را در لحظات حساس تعیین کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز