خبرگزاری کار ایران

آشنایی با حریف عجیب استقلال خ؛ لخویا تیم هفتاد و دو ملت

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۸۰۳

یازده بازیکنی که امروز مقابل استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز به میدان می‌روند شاید منتخبی از قاره‌های مختلف جهان باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لخویای قطر که در حال حاضر با 56 امتیاز بالاتر از تیم السد در صدر جدول لیگ ستارگان این کشور قرار دارد صاحب بازیکنانی با ملیت‌های متفاوت است. لخویا در اولین بازی با سه گل تیم الجزیره امارات را شکست داد و در دومین بازی تیم الفتح عربستان را در خانه‌اش با نتیجه 2 بر 2 متوقف کرد. یوسف العربی (بازیکن شماره 9) در این دو بازی دو گل برای تیمش زده است.

از جمال بلماضی مربی 41 ساله فرانسوی- الجزایری این تیم شروع کنیم که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی هر دو کشور را دارد و در تیم‌های مطرحی مثل منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن، سلتاویگو، مارسی، ساوتهمپتون، والنسیا و... بازی کرده است. او دو سال هم برای تیم‌های قطری الغرافه و الخریطیات به میدان رفته است. جمال بلماضی مربیگری را از سال 2010 در همین تیم لخویا آغاز کرده و پس از آن هدایت تیم ب قطر را برعهده گرفت.

پس از آن در سال 2014 به مدت یک سال سرمربی تیم ملی قطر شد و از سال 2015 دوباره به نیمکت لخویا برگشت. در واقع او مربی کم تجربه‌ای نیست و خیلی خوب به تیمش آشنایی دارد.

اما در ترکیب این تیم بازیکنانی با ملیت‌های مختلف حضور دارند؛ چیکو فلورس مدافع 30 ساله اسپانیایی با شماره چهار که در بازی مقابل الفتح عربستان هم حضور داشت، لوییس مارتین سیارا 28 ساله که اصالتا برزیلی است اما ملیت قطر را پذیرفته و سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را هم دارد، تائدهی‌نام هافبک 25 ساله کره جنوبی که در بازی با الفتح عربستان یکی از دو گل تیمش را زد از مردان کلیدی و ثابت جمال بلماضی است. محمد مونتاری 23 ساله با شماره 11 که خوب هم گل می‌زند در کشور آفریقایی غنا متولد شده اما ملیت قطر را قبول کرده است. یوسف العربی مهاجم 30 ساله و شماره 9 این تیم در فرانسه متولد شده اما ملیت مراکش را دارد. این بازیکن با تجربه در دو بازی لخویا در لیگ قهرمانان با زدن دو گل عملکرد قابل قبولی داشته است.

یوسف المساکنی که در دقیقه 81 گل سوم تیمش را به الجزیره زد و در مقابل الفتح هم 90 دقیقه در زمین بود یک هافبک تونسی است. سیدحسن عیسی 19 ساله که پیراهن شماره 29 را به تن می‌کند در بحرین به دنیا آمده اما قطری شده است.

کریم بودایف هافبک 26 ساله با شماره 12 در هر دو بازی قبلی تیمش به میدان رفته و به احتمال زیاد امروز هم بازی در ورزشگاه غدیر اهواز را تجربه خواهد کرد. او در حالی ملیت قطر را قبول کرده که در فرانسه به دنیا آمده است.

محمد تروسور کنگویی 29 ساله و صاحب پیراهن شماره 14 در اولین بازی مقابل الجزیره امارات در ترکیب ثابت قرار داشت. این بازیکن هم تغییر ملیت داده است. هر دو دروازه‌بان اصلی آنها هم دو ملیتی هستند. امین لکومته که در دو بازی با الجزیره و الفتح با شماره یک درون دروازه تیمش قرار گرفته بود اصالتا فرانسوی است. دروازه‌بان دوم این تیم که روی نیمکت ذخیره‌ها می‌نشیند قاسم عبدالحامد برهان 31 ساله است که سنگالی است. اما به نظر می‌رسد جمال بلماضی در بازی امروز هم از دروازه‌بان اصلی‌اش استفاده کند.

غیر از این بازیکنان لخویا شش ملی‌پوش قطری هم دارد. خالد مفتاح مدافع شماره 6 ، اسماعیل محمد هافبک 26 ساله و شماره 6 که در هر دو بازی قبلی حضور داشتند، محمد موسی مدافع 30 ساله و شماره 2، احمد یاسر مدافع 22 ساله و شماره 3، عاصیم مادیرو هافبک 20 ساله با شماره 15 و آلموز عبدا... از دیگر ملی‌پوشان قطری لخویا هستند.

این بازیکنان وقتی در قالب یک تیم قرار می‌گیرند به تیمی مقتدر تبدیل می‌شوند. پس دست‌کم گرفتن‌شان می‌تواند مشکل‌ساز شود. در حال حاضر سه بازی تا پایان فصل لیگ قطر باقی مانده و رقابت اصلی برای قهرمانی میان دو تیم لخویا و السد است. فاصله امتیازی آنها در صدر جدول به عدد دو می‌رسد. لخویا از سال 2009 که فعالیتش را آغاز کرده تا امروز هفت قهرمانی در جام‌های مختلف فوتبال قطر به دست آورده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز