خبرگزاری کار ایران

آغاز دوباره بیانیه نویسی؛

اعتراض مجدد باشگاه پرسپولیس: قهرمانی حق ما بود، آن را از ما گرفتید!

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۱۶۲

باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای نسبت به تبعیض‌های مکرر در تصمیم‌گیری‌ها به ویژه در بخش انضباطی فدراسیون فوتبال اعتراض کرد و خواهان برچیده شدن این روند شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از باشگاه پرسپولیس، این باشگاه امروز (دوشنبه) دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دیدار با صنعت نفت آبادان از آنجا که اتحاد جامعه فوتبال در تقبیح بازی‌های بدون تماشاگر نتیجه بخش شد، خوشایند بود و بدون آنکه روی سخن ما به تیم رقیب و فوتبال دوستان آبادانی باشد، اعتراض جدی ما نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال و بخش انضباطی آن بود که هنوز به قوت خود باقی است. چرا که بی‌دلیل و غیر مسئولانه حق پرسپولیس و 40 میلیون هوادار آن پایمال شد.

در این بیانیه آمده است: برای باشگاه پرسپولیس و میلیون‌ها هوادار آن هنوز این سوال باقی است که فدراسیون و کمیته های انضباطی و استیناف با چه تحلیل و مجوزی به تبعیض آشکار بین تیم‌ها دست می‌زنند و با توجه به اثرگذاری عمیق مسائل فوتبال در ذهن اقشار جامعه و گستردگی هواداران پرسپولیس، افکار عمومی را نسبت به رویه حاکم در بخش قضایی کشور مخدوش ساخته و به دلیل تصمیم‌های متناقض حقوقی را تضییع می‌کنند.

این بیانیه با اشاره با اینکه ارتباط سیستماتیک بین دستگاه قضایی کشور و مسایل قضایی جاری در فوتبال وجود ندارد، تصریح کرد: اصل عدالت باید جوهره همه تصمیم‌ها در بخش انضباطی کمیته‌های فوتبال باشد، اما واقعیت این است که مردم، کارشناسان مسایل قضایی نیستند، ولی با فوتبال با تمام وجودشان سر و کار دارند و باشگاه پرسپولیس به جهت عظمت هواداران آن خواهان امتیاز یا امکان فراقانونی نیست، بلکه خواهان عدالت، مساوات و برابری حقوقی هستیم.

باشگاه پرسپولیس در این بیانیه آورده است: فدراسیون فوتبال ایران از کمیته داوران تا کمیته انضباطی و استیناف به عملکرد خود در سال‌های اخیر بنگرند و بگویند عدالت برقرار بوده و تبعیضی در کار نبوده است!

جالب است که رئیس کمیته استیناف در تلویزیون حاضر می‌شود و بازی فوتبال بدون تماشاگر را زیر سوال می‌برد، ولی در سال گذشته زمانی که پرسپولیس در شرایط مشابهی بود، شاهد چنین رویکردی نبودیم اما در مورد تیم‌های دیگر شرایط متفاوت است و اعتراض ما به این موضوع است که چرا در موارد مشابه نگاه به پرسپولیس چنین نبود؟ و هر زمانی علیه پرسپولیس حکم صادر می شود شتابی غیر قابل توصیف را شاهدیم، اما در زمان رسیدگی به اعتراض، همه چیز به شکل عجیبی آهسته پیش می‌رود و همین موارد برای تیم‌هایی دیگر وارونه انجام می‌شود؟!

در ادامه آمده است: چگونه است برای تجدید نظر خواهی پرسپولیس آن قدر دیر اقدام می‌شود که دروازه‌بان ما از بازی محروم می‌ماند و وقتی تیم از جام حذفی خارج می‌شود تازه تشکیل جلسه می‌دهند و می‌گویند محرومیت جایز نبوده و سپس عذر خواهی نشده و خسارت وارده هم جبران نمی‌شود؟!

این بیانیه افزود: آیا با چنین اقداماتی قرار است به ما پیامی داده شود؟ مثلا این پیام که در این فوتبال هر کاری می‌توانند انجام دهند و هیچ کسی هم نیست که بخواهد جلوی آنها را بگیرد یا اینکه این همه مورد همگی اتفاقی بوده‌ است؟ در اتفاقات مشابه پرسپولیس و عوامل باید با جرایم و تنبیهات سنگین روبرو شوند و دیگر تیم‌ها با وجود ارتکاب مواردی شدیدتر با احکام لطیف‌تر روبرو شوند، چرا این رفتار به یک رویه عادی بدل شده است؟

باشگاه پرسپولیس در این بیانیه با اشاره به اشتباهات مکرر داوری در سال قبل و جابجایی امتیازات ناشی از آن به ضرر پرسپولیس، تاکید کرد: آیا غیر از این بود که فوتبال ایران از شناسایی قهرمان واقعی لیگ و پرسپولیس هم از حق خود برای کسب جام قهرمانی محروم ماند؟ چرا بعد از این تجربه بار دیگر در همین فصل شاهد بودیم مجموع اشتباهات داوری به ضرر ما رقم خورد. چرا روال اشتباهات داوری در تمام این سال‌ها چنین بود؟ آیا عقل سلیم اتفاقی بودن همه این موارد را می‌پذیرد؟ آیا ما هم این رویه را در پیش بگیریم که رفتارهای غلطی را در جهت منافع خود انجام دهیم و بعد همه چیز را با یک عذر خواهی فرمالیته و خصوصی حل کنیم؟

در ادامه این بیانیه آمده است: تبدیل شدن رفتارهای نادرست به یک رویه قابل پذیرش بهایی سنگین برای فوتبال ایران خواهد داشت و روزی گریبان بانیان آن و تمام فوتبال را خواهد گرفت و دیگر پرسپولیس تنها قربانی نخواهد بود. فدراسیون باید اقدامی عاجل در این خصوص انجام دهد و همه چیز در مسایل داوری و انضباطی خلاصه نمی‌شود.

باشگاه پرسپولیس در این بیانیه تصریح کرد: تضییع حقوق پرسپولیس به عنوان پر طرفدارترین و پر تماشاگرترین تیم که طبعا به همین دلیل بیشترین نقش را در ایجاد درآمدهای فوتبال دارد، به مباحث اقتصادی هم می‌کشد. پرسپولیس از حقوق مسلمی چون بلیت فروشی و تبلیغات محیطی هم بهره‌ای نمی‌برد و با وجود تاکید «مهدی تاج» رئیس فدراسیون، حمایت‌های لازم برای اصلاح این امور هم صورت نمی‌گیرد تا بر رویه‌های نادرست افزوده شود.

در پایان این بیانیه آمده است: از این رو از رئیس فدراسیون فوتبال به طور جدی می‌خواهیم نه به عنوان لطف بلکه به عنوان انجام وظیفه و مسئولیتی که دارد نسبت به برچیده شدن شرایط کنونی و جلوگیری از حرکت بیش از پیش فوتبال ایران به سمت قهقرا گام‌های جدی و محکمی را بردارد. تردیدی نیست فوتبال و لیگ فوتبال ایران در صورت انجام نشدن اقدام موثر ایشان و دیگر مراجع ذیربط آینده روشنی نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز