خبرگزاری کار ایران

فرکی: ماندن ما در لیگ قطعی است/ بازیکنانم در فکر تیم‌های بالای جدول هستند

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۳۴۱

سرمربی تیم سایپا با اذعان به اینکه ماندن تیمش در لیگ قطعی است می گوید بازیکنانش در فکر پیوستن به تیم‌های بالای جدول هستند.

به گزارش ایلنا، حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر نفت تهران در چارچوب هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر درباره این دیدار گفت: پیش از هرچیزی باید بگویم متاسفانه سال 95 سال خوبی برای جامعه ورزش نبود چون عزیزانی را در این سال از دست دادیم. در سال 96 هم عزیز دیگری را از جمع رسانه یعنی آقای عبدالملکی را از دست دادیم. جا دارد که تسلیت ویژه ای به خانواده آن مرحوم و اهالی رسانه داشته باشم. نکته دیگر هم دو برد تیم ملی در سال جدید است که مردم را به صعود به جام جهانی امیدوار کرده و از این بابت خوشحالم.

وی همچنین دیدار مقابل نفت تهران را یکی از مهم‌ترین بازی‌های تیمش در پنج هفته پایانی مسابقات دانست و افزود: به هر حال نتایجی که ما در سال 95 کسب کردیم راضی‌کننده نبود و این را می‌گذاریم به حساب جذابیت‌های فوتبال، چرا که ما علی‌رغم اینکه بازی خوبی مقابل حریفان ارائه می‌دادیم با بدشانسی مواجه می‌شدیم. متأسفانه در ابتدای سال 96 هم این بدشانسی ادامه پیدا کرد و ما مقابل سپاهان نتیجه را واگذار کردیم، اما امیدوارم که در پنج بازی باقیمانده شرایط تغییر کند و ما دیگر بدشانسی نیاوریم، به ویژه اینکه این پنج بازی باقیمانده بسیار حساس است. ان‌شاءالله که بتوانیم با نتایج خوب در این دیدارها امتیازات از دست رفته را جبران کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپای تهران خاطرنشان کرد: خیلی از تیم‌ها هستند که شاید آن‌طور که باید خوب بازی نمی‌کنند، اما در نتیجه‌گیری موفق هستند. متأسفانه ما هرچقدر بیشتر تلاش می‌کنیم با بدشانسی بیشتری مواجه می‌شویم و این مسئله من را ناراحت می‌کند. در هر صورت امیدوارم که بدشانسی‌های ما در بازی‌های آینده تمام شود. ما فردا مقابل تیمی بازی داریم که شرایط خوبی دارد، اما با توجه به اینکه هر دو تیم تماشاگر ندارند فکر کنم هم ما و هم نفت فردا میهمان یکدیگر هستیم.

فرکی در واکنش به سؤال  مبنی بر اینکه چرا ابتدای فصل صحبت از قهرمانی می‌کرد اما الان از ماندن تیمش در لیگ صحبت می‌کند، گفت: اگر فکر می‌کنید اشتباهی از من سر زده آن را گوشزد کنید. خوشحال می‌شوم اگر این کار را انجام دهید. قضاوت کردن از راه دور ساده است. اگر واقعا اشتباهی هست بگویید تا من بدانم! اینکه می‌گویم بدشانسی، به‌هر حال دلیل عدم نتیجه‌گیری تیمم این نیست، بدشانسی یکی از مشکلات ماست. با به کار بردن این کلمه دنبال توجیه هم نیستم. فکر می‌کنید اینکه بارها در هر مصاحبه‌ای به این مسئله دامن بزنم من را خوشحال می‌کند؟ نه. اگر شما از تکرار این حرف‌ها خسته شده‌اید من بیشتر خسته شده‌ام. قبول کنید در ابتدای فصل غیر از تیم ما خیلی از تیم‌های دیگر صحبت از کسب سهمیه می‌کردند، اما امروز برای رسیدن به این خواسته دست‌شان کوتاه شده است. ما شرایط‌مان نسبت به تیم‌هایی که شانس سهمیه دارند خیلی بدتر نیست. شاید فقط چهار پنج پله با آنها تفاوت داشته باشیم.

وی در مورد اینکه چرا باید شرایطی پیش بیاید که سایپا برای بقا بجنگد عنوان کرد: اینکه حالا ما باید همه بازی‌های‌مان را ببریم تا بمانیم من قبول ندارم، چرا که ما اگر شش امتیاز هم از پنج بازی کسب کنیم ماندن‌مان در لیگ برتر قطعی است. قبول دارم که جایگاه خوبی در لیگ نداریم و بارها در این مورد صحبت کرده‌ام. تأکید می‌کنم که این فصل همه اتفاقات به ضرر ما رقم خورد، اما از شرایط پیش آمده ناامید نیستیم، چرا که اعتقاد دارم تیمم فوتبال قابل قبولی ارائه داده و می‌دهد. در ادامه بدشانسی‌های ما فردا پورقاز و جعفری را در اختیار نخواهیم داشت، اما ان‌شاءالله بتوانیم نفت را شکست دهیم و جایگاه‌مان را تغییر دهیم، چرا که جایگاه سایپا اینجای جدول نیست.

فرکی درباره گل نزدن تیمش در بازی های مختلف و مشکلات مربوط به آن، اظهار کرد: ما هم می دانیم که در این زمینه آسیب دیده ایم ولی این ربطی به خود بازیکن ندارد. این چیزها در فوتبال هست. ساسان انصاری از پرسپولیس رفت ولی در فولاد آقای گل شد. بازیکن خارجی می آوریم و می بینیم کیفیت دارد ولی در اینجا هم خوانی ندارد. همین پادوانی در سپاهان برای من هیچ بازدهی نداشت ولی در استقلال عالی است و به ما گل هم زد.

وی افزود: من هیچوقت برای بازیکن خارجی هزینه سنگین نمی کنم و سعی می کنم بهترین‌ها را گزینش کنم. برخی اوقات بازیکن خارجی سخت هماهنگ می‌شود. مشکل گلزنی در همه لیگ ما وجود دارد. یک دوره هم مشکل دروازه‌بان در لیگ ما بود. الان عنایتی و رجب زاده که خدا حفظشان کند گلزنی می‌کنند و این نشان می دهد که مشکل وجود دارد. من اگر می دانستم که کار نکرده‌ام، دلم نمی‌سوخت ولی دارم کار می‌کنم. بازیکنان علاقه‌مند هستند به استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی بپیوندند. ما از ابتدای لیگ مشکل گلزنی داشتیم. چطور فوتبال خوبی را ارائه می‌کنیم ولی کسی که باید گلزنی کند، مشکل دارد. 

سرمربی تیم فوتبال سایپای تهران همچنین در واکنش به این موضوع که امسال سایپا این همه هزینه کرد، اما فایده‌ای نداشت، خاطرنشان کرد:  من به جرأت می‌گویم ما هزینه‌ای که برای تیم کردیم به اندازه کسب سهیمه نبود. خیلی از تیم‌ها بیشتر از ما هزینه کردند، اما موقعیت‌شان بدتر از ماست. ما خیلی معمولی هزینه کردیم و جابه‌جایی بازیکنان هم هزینه آنچنانی برای باشگاه نداشت. قرارداد یک میلیاردی هم با بازیکنی نبستیم که بخواهیم در پرداخت حق و حقوقش مشکل داشته باشیم. تمام قراردادها در چارچوب باشگاه بسته شد و اصلاً تیم پرهزینه‌ای نبودیم، ضمن اینکه باید بگویم هزینه کردن ملاک موفقیت یک تیم نیست، به اعتقاد من کار گروهی، فوتبال زیبا، همراه با خوش‌شانسی می‌تواند در لیگ ما باعث موفقیت یک تیم شود، اما بعضی وقت‌ها بدشانسی باعث می‌شود که نتوانید مسیر درستی را در پیش بگیرید. در مورد برنامه‌ریزی هم باید بگویم ما امسال از این مسئله بسیار ضربه خوردیم، اما هیچ وقت با پرداختن به آن دنبال توجیه نبوده و نیستم. در آخر لازم می‌دانم بگویم آدم از جایگاه یک ساعت بعدش خبر ندارد و بهتر است قضاوت نکند.

فرکی در پایان در مورد این موضوع که گفته می‌شود با توجه به صحبت‌های درویش، مدیرعامل باشگاه سایپا علی دایی سرمربی فصل آینده این تیم است، اظهار داشت: من نمی‌دانم اظهارنظرات مدیرعامل باشگاه در چه زمینه‌ای بوده است و توجهی هم به حاشیه‌ها ندارم. مطمئن باشید این حاشیه‌ها آرامش ما را به هم نمی‌زند. من یک مدت دنبال فوتبال می‌دویدم، اما بعد از آن شرایط فرق کرد و حتی امسال می‌خواستم کنار بروم، ولی دوستان گفتند بمانم و کار کنم، مطمئن باشید هیچ وقت شایعه رفتنم آرامش من را به هم نخواهد زد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز