خبرگزاری کار ایران

بررسی شانس سیاه‌جامگان برای بقا در لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۷۵۶

تیم مشهدی با آمدن میثاقیان هرگز نباخته است و در ادامه بازی‌های به نسبت ساده‌تری دارد.

به گزارش ایلنا، سیاه‌جامگان با آمدن اکبر میثاقیان جان تازه‌ای گرفته است و در 4 بازی دشوار خود با هدایت این مربی شکست نخورده است. آنها در حال حاضر با 23 امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار دارند. بالاتر از آنها تیم‌های صبا قم با 25، سایپا با 28، صنعت نفت با 29 و فولاد خوزستان با 31 امتیاز قرار دارند و نامزدهای سقوط به لیگ یک آزادگان هستند. کار ماشین‌سازی در رده‌ی شانزدهم (با 16 امتیاز) تمام شده است و باید تکلیف دو تیم سقوط‌کننده‌ی دیگر مشخص شود.

در ادامه، ضمن بررسی روندی که سیاه‌جامگان در هفته‌های اخیر و با آمدن میثاقیان دنبال کرده، شانس بقای آنها را تخمین می‌زنیم.

میثاقیان و سیاه‌جامگان در هفته‌های اخیر در برابر سه تیم قدرتمند سپاهان، استقلال و نفت تهران سه تساوی 1-1 به دست آوردند و هفته‌‌ی گذشته تیم چمپیونز لیگیِ استقلال خوزستان را در مشهد 2-1 شکست دادند.

نکته‌ی خوشحال‌کننده‌ برای مشهدی‌ها این است که بازی‌های آینده‌ی آنها به این اندازه دشوار نیست، هر چند که ساده هم نخواهد بود.

آنها باید در هفته‌ی 27 در آبادان به مصاف صنعت نفت اوج‌گرفته ی کریمی بروند. یک بازی شش امتیازی برای فرار از سقوط. صنعت نفت در دو بازی اخیر خود چهار امتیاز از بازی با تیم‌های آسیایی پرسپولیس و ذوب‌آهن دشت کرده است و این دشوارترین بازی‌ آنها است. در همین هفته دو رقیب دیگر سیاه‌جامگان نیز بازی‌های دشواری دارند. سایپا باید در اهواز با استقلال خوزستان بازی کند و صبا در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال تهرانی می‌رود که در کورس برای دوم شدن است و رقابت حساسی با تراکتور دارد.

در هفته‌ی 28 سیاه جامگان باید با پیکان بازی کند. جلالی این شانس را دارد که تیمش را تا رده‌ی چهارم جدول بالا بکشد و بعید است که آسان از کنار این دیدار خارج از خانه بگذرد. صبا هم با سپاهان کرانچار بازی دشواری دارد و اتفاق خوب برای مشهدی‌ها این است که یکی از تیم‌های سایپا و صنعت نفت در این هفته امتیاز از دست خواهد داد، چرا که این دو تیم با هم مصاف می‌دهند.

در هفته‌ی 28 آنها دیدار سختی نخواهند داشت و باید در تبریز با ماشین‌سازی نگون‌بخت بازی کنند، تیمی که با بازی هفته‌ی گذشته‌اش برابر پرسپولیس احتمالا با لشگر مصدوم و محروم برابر این تیم قرار خواهد گرفت. سایپا مهمان پیکان خواهد بود، صنعت نفت در یک دیدار حساس با فولادی بازی خواهد کرد که خطر سقوط تهدیدش می‌کند و صبا مهمان نفت است. اگر سیاه جامگان این دو بازی را به سود خود تمام کند شانسش برای فرار از سقوط زیاد خواهد بود، چرا که سایر رقبا جبراً و بر اساس احتمالات امتیاز از دست خواهند داد.

سرانجام، در هفته‌ی پایانی آنها به مصاف پرسپولیسی می‌روند که به احتمال تا آن زمان قهرمانی‌اش مسجل شده است و بازی را جدی نخواهد گرفت. این بازی در مشهد برگزار می‌شود. در همین هفته صنعت نفت باید به مصاف گسترش در تبریز برود، سایپا در دیداری ساده میزبان ماشین‌سازی خواهد بود و صبا در دیداری دشوار میزبان آبی‌های خوزستان خواهد بود، تیمی که چندان از منطقه‌ی خطر دور نیست.

با این حساب سیاه جامگان دو بازی ساده خواهد داشت و یک بازی دشوار و یک بازی نسبتاً دشوار. در آن سو، سایپا دو بازی دشوار دارد و یک بازی ساده و یک بازی نیم‌دشوار. صنعت نفت کار سخت‌تری دارد. آنها 3 بازی دشوار در پیش دارند و یک بازی نیم‌دشوار. و در نهایت، صبا سه بازی دشوار و یک بازی نیم‌دشوار خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که باید نسبت به ماندن تیم مشهدی خوشبین باشیم - اگر آنها بتوانند همین روند را تثبیت کنند و شانس با آنها یار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز