خبرگزاری کار ایران

بررسی شانس ذوبی‌ها برای بازی در لیگ قهرمانان

سرنوشت ذوب‌آهن در دست ژنرال آبی

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۸۱۹

تیم محبوب فولاد شهر به دو صورت می‌تواند به لیگ قهرمانان صعود کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با نزدیک شدن به انتهای فصل مسابقات لیگ برتر، رقابت در صدر و انتهای جدول حساس شده است و در صورت قهرمانی نفت تهران در جام حذفی، 5 تیم استقلال، تراکتورسازی، ذوب‌آهن، سپاهان و پیکان روی کاغذ شانس صعود به لیگ قهرمانان آسیا را داند، هر چند که شانس تیم‌هایی چون ذوب‌آهن، پیکان و سپاهان بسیار کم است و آنها تنها روی کاغذ این شانس را دارند که از طریق لیگ به آسیا راه یابند.

احتمال نخست؛ قهرمانی نفت در جام حذفی

ذوب‌آهن در حالی در جایگاه چهارم جدول قرار دارد که 11 امتیاز با تیم سوم جدول، تراکتورسازی، فاصله دارد. با توجه با اینکه سهمیه‌ی ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2+2 است ذوب‌آهن باید در رتبه‌ی سوم لیگ قرار بگیرد تا مجوز حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. این در شرایطی است که تنها 4 بازی تا پایان فصل باقی مانده؛ یعنی 12 امتیاز.

ذوب‌آهن باید 12 امتیاز (4 برد در 4 بازی) کسب کند و تراکتورسازی هم باید 1 امتیاز از 4 دیدار آینده‌ی خود به دست آورد. وقوع چنین احتمالی تقریبا محال به نظر می‌رسد.

احتمال دوم؛ قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی

در صورت قهرمانی تراکتور در جام حذفی اوضاع تغییر خواهد کرد. در این صورت تراکتور مستقیما به مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان رفته و تعداد تیم‌هایی که برای صعود شانس دارند به صورت جالبی زیاد می‌شود. در آن صورت حتی تیم صبای قم که در رده‌ی چهاردهم جدول قرار دارد هم روی کاغذ شانس صعود دارد. با این حال، به نظر می‌رسد که رقابت اصلی ذوبی‌ها با دو تیم سپاهان و پیکان خواهد بود. سپاهان با 36 و پیکان با 35 امتیاز پشت سر ذوب‌آهن هستند.

با مروری بر جدول متوجه می‌شویم که بازی‌های ذوب‌آهن راحت‌تر از پیکان و سپاهان است. ذوب‌آهن در یک بازی 6 امتیازی در هفته‌ی آینده مهمان پیکان است. به جز این، آنها باید به تیم سقوط‌کرده‌ی ماشین سازی، تیم قهرمان شده‌ی پرسپولیس و پدیده‌ای که در میانه‌ی جدول قرار دارد بازی کنند. در عوض، سپاهان با گسترش، تراکتور مدعی و استقلال (در تهران) بازی خواهد کرد. پیکان هم باید با سه تیمی بازی کند که برای بقا می‌جنگند: سیاه‌جامگان، فولاد و سایپا.

مشخص است که کار ذوب‌آهن به نسبت راحت‌تر است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز