خبرگزاری کار ایران

چرا دورتموند-موناکو بازی زیبایی می‌شود و نباید آن را از دست داد؟

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۳۷۲

دورتموند و موناکو با یک روز تاخیر در مرحله یک هشتم نهایی چمپیونز لیگ به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دو تیم دورتموند و موناکو در مرحله‌ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم می‌روند. این بازی قرار بود دیشب برگزار شود که به دلیل ترس از وقوع حادثه‌ی تروریستی به امشب (21:15) موکول شد.

5 نکته‌ای که باید در مورد این دیدار بدانید:

1. این اولین رقابت اروپایی دو تیم است.

2. موناکو در دور گروهی با تیم آلمانی لورکوزن همگروه بود و در مجموع 1-4 مغلوب نماینده‌ی آلمان شد (1-1 و 0-3).

3. موناکو برای چهارمین بار در تاریخش در این مرحله از رقابت ها حضور پیدا می کند و در بین تیم های فرانسوی بعد از پاریسن ژرمن (۵ بار) بهترین عملکرد را داشته است.

4. موناکو با 13 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی را در میان 8 تیم حاضر در این مرحله داشته است.

5. اوبامیانگ در 7 بازی اخیر لیگ قهرمانان 7 گل به ثمر رسانده است.

چرا بازی زیبایی می‌شود؟

موناکو در دور یک شانزدهم در برابر سیتی قرار گرفت و بازی این دو تیم در مجموع با نتیجه‌ی 6-6 به پایان رسید، اما موناکو به لطف گل زده در خانه‌ی حریف به این مرحله صعود کرد. بازی رفت این دو تیم  که با حساب 5-3 به سود سیتی تمام شد یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تاریخ چمپیونز لیگ بود. در واقع شباهتی که بین سبک بازی دو تیم وجود داشت بر پر گل بودن و جذابیت آن بازی افزود. هر دو تیم چندان توجهی به دفاع کردن نداشتند و به دنبال گلزنی بودند.

دورتموند هم به همین شیوه بازی می‌کند - هر چند که آنها بر خلاف گواردیولا روی کارهای تدافعی تمرکز بیشتری دارند. با این حال، شیوه‌ی بازی دو تیم (پاس‌های کوتاه، پرس سنگین از جلو و شرکت در حمله با نفرات زیاد) مشابه هم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز