خبرگزاری کار ایران

لیگ ستارگان قطر؛

ادغام دو تیم نظامی در فصل آینده

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۶۷۴

ادغام افتخار آفرینان لیگ قطر در فصل آینده، می‌تواند در سرنوشت این دو تیم تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ماجرای ادغام دو باشگاه نظامی قطر و حضور با یک نام در فصل آینده لیگ ستارگان باعث شد تا سرو صدای زیادی در محافل خبری این کشور رقم بخورد.

لخویا قهرمان این فصل قطر به همراه الجیش به عنوان دو تیم نظامی فوتبال این کشور بر اساس تصمیم گیری سران فوتبال قطر از فصل آینده با هم ادغام شده و با یک نام در لیگ ستارگان قطر به میدان خواهند رفت تا روال تغییر نام باشگاه‌های این کشور در یک دهه گذشته همچنان ادامه داشته باشد.  

یکی از روزنامه‌های قطری در گزارشی مدعی شد این تصمیم باعث می‌شود تا دهمین تغییر نام باشگاه‌های قطری در یک دهه گذشته به ثبت برسد چون پیش از این شاهد تغییر نام‌های زیادی در میان باشگاه‌ها بودیم که در تاریخ فوتبال دنیا بی سابقه بود.

در گزارش این روزنامه آمده است در راستای حرفه‌ای شدن فوتبال در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس بیشتر باشگاه‌ها تصمیم گرفتند با هماهنگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون قطر نام خود را تغییر دهند. البته این تصمیم سران ورزش و فوتبال قطر در این راستا بود که بیشتر کشورهای حاشیه خلیج فارس از همین نام‌ها در باشگاه‌های خود بهره می‌بردند از همین رو سونامی تغییر نام در فوتبال باشگاهی قطر از سال 2002 آغاز شد و تا امسال ادامه داشت تا رکوردی عجیب از میزبان جام جهانی 2022 در فوتبال دنیا به ثبت برسد.

اوج سونامی تغییر نام و ادغام‌ها در فوتبال قطر در فصل 2003-2002 رقم خورد جایی که القادسیه، المریخیه و الاتفاق با هم ادغام شدند تا باشگاه السیلیه تاسیس شود. موضوعی که در فوتبال حاشیه خلیج فارس رکورددار است و هنوز هم راجع به این اتفاق بحث‌های زیادی صورت می‌گیرد.

حالا این سونامی گریبان دو باشگاه پرافتخار و نظامی یک دهه گذشته فوتبال قطر را گرفت تا جایی که قرار است از فصل آینده لخویا قهرمان این فصل و الجیش یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های قطر در آسیا با هم ادغام شده و به نام الدحیل در فصل آینده لیگ ستارگان به میدان بروند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز