خبرگزاری کار ایران

آمار حیرت‌آور پرسپولیس در لیگ شانزدهم

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۹۳۱

پرسپولیس با آماری که از خود بر جای گذاشته یکی از مقتدرترین قهرمانان تاریخ لیگ برتر است.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس در بازی دیروز در برابر ماشین‌سازی 2-0 به برتری دست یافت تا علاوه بر کسب مقام قهرمانی رکورد خوب خود در خط دفاعی را حفظ کند.

پرسپولیس در 27 بازی خود در لیگ برتر تنها 10 گل دریافت کرده که آماری حیرت‌آور است. آنها در نیم‌فصل دوم تنها 5 گل خورده‌اند و در 12 باری که این تیم در نیم‌فصل دوم به میدان رفته است تنها 3 تیم موفق به گشودن درواز‌ه‌اش شده‌اند.

اولین تیمی که در نیم‌فصل دوم موفق به گشودن دروازه‌ی سرخ‌ها شد استقلال بود که در دربی تهران 3 گل به این تیم زد. پرسپولیس در هفته‌ی بعد از دربی هم یک گل از سپاهان دریافت کرد (از روی نقطه‌ی پنالتی). آنها در باختی که در آبادان دادند نیز از صنعت نفت آبادان گل خوردند.

پرسپولیس در این فصل در حالی این آمار خیره‌کننده‌ی دفاعی را کسب کرده که ترکیب ثابتی را در خط دفاعی به کار نگرفته است.

از نکات عجیب خط دفاعی اعجاب‌برانگیز پرسپولیس نیز می‌توان به حضور تنها یک بازیکن در پست اصلی‌اش اشاره کرد؛ سیدجلال حسینی تنها بازیکنی از عناصر خط دفاعی این تیم است که در این فصل در پست اصلی خود به میدان رفته است. 

محمد انصاری در فصل گذشته با پست تخصصی مدافع چپ برای این تیم به میدان رفت و عنوان پدیده فصل را کسب کرد با این حال او در این فصل در پست مدافع میانی به کار گرفته شد و جالب اینکه از سوی کارلوس کی‌روش برای حضور در تیم ملی و لیست آن با پست تخصصی مدافع چپ دعوت می‌شد.

حسین ماهینی نیز دیگر بازیکنی بود که در پست تخصصی خود به میدان نرفته و این مدافع راست که تجربه حضور در جام جهانی را نیز در کارنامه دارد در این فصل به عنوان مدافع میانی و چپ برای سرخپوشان به میدان رفته است.

صادق محرمی که در نیم فصل رفته رفته به ترکیب اصلی اضافه شد در ترکیب ملوان به عنوان وینگر راست و جلوتر از حسین ماهینی به کار گرفته می‌شد و با همین شرایط راهی پرسپولیس شد اما برانکو توانست از او در سمت راست دفاعی به عنوان بازیکن ثابت بازیکن تاثیرگذاری شکل دهد.

محسن ربیع خواه نیز در طول تمام دوران بازیگری‌اش با پست تخصصی هافبک دفاعی به میدان رفته اما در این فصل به عنوان مدافع میانی و مدافع چپ برای سرخپوشان به میدان رفت و توانست نمره قابل قبول دریافت کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز