خبرگزاری کار ایران

الکس؛ جادوی ایرانی در وردربرمن

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۹۳۳

در میان تمام شهرآوردهای فوتبال آلمان رویارویی وردربرمن با هامبورگ به‌عنوان دو باشگاه پرطرفدار شمال این کشور جذابیت و حساسیت‌های خاصی دارد.

به گزارش ایلنا، از همین رو مصاف دو غول باشگاهی در شمال آلمان همواره در تیررس اخبار و رسانه‌ها قرار می‌گیرد بخصوص که برتری در این مصاف برای طرفداران هر دو تیم کمتر از قهرمانی بوندس لیگا ارزش ندارد. در فاصله یک هفته از اتفاقات رخ داده در شهر دورتموند که منجر به تعویق 24 ساعته بازی بوروسیا با موناکو در لیگ قهرمانان اروپا شد یک حادثه تلخ دیگر Nordderby را تحت الشعاع خود قرار داد تا جایی که با واکنش سریع باشگاه برمن و سران این باشگاه مواجه شد. حمله عده‌ای تماشاگر تیفوسی وردر به اتوبوس حامل بازیکنان هامبورگ با گلوله‌های رنگی و همچنین اشیای تیز باعث شد تا اعتبار باشگاه وردربرمن با خدشه روبه‌رو شود. فرانک بائومن مدیر ورزشی به همراه الکساندر نوری سرمربی وردربرمن با انتقاد از این حرکت و محکوم کردن آن در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کردند به شدت با این رفتارها خصوصا یک هفته بعد از اتفاقاتی که برای اتوبوس دورتموند رخ داد، مخالف هستند و شدیدا آن را محکوم و از باشگاه ‌هامبورگ و طرفدارانش عذرخواهی می‌کنند.

نوری در همین ارتباط می‌گوید: رقابت همیشه برای داخل زمین است آن هم برای 90 دقیقه و نه بیشتر اما پس از آن زندگی ادامه دارد و همه باید در کنار هم دوستانه رفتار کنند نه خشونت بار.

وردربرمن در حالی گام به Nordderby گذاشت که سال‌ها از آخرین بردش مقابل رقیب دیرینه می‌گذشت. بعد از هشت هفته رویایی شاگردان الکساندر نوری با رویای نزدیک شدن به لیگ اروپا به مصاف حریف بحران زده خود رفتند اما در همان آغاز بازی با شوک بزرگی روبه‌رو شدند و از میهمان خود عقب افتادند. اتفاقی که باعث شد تا میزبان حاکم توپ و میدان شده و در نهایت با زدن دو گل در نیمه اول و دوم طعم برد در Nordderby را دوباره بچشد. نتیجه‌ای که باعث شد تا سرمربی 37 ساله ایرانی برای اولین بار در تاریخ باشگاه در 9 بازی متوالی شکست نخورد و با رسیدن به 23 امتیاز میانگین امتیاز رویایی را به ثبت رسانده و نامش را در تاریخ باشگاه ثبت کند.

سایت MOPO آلمان در تمجید از الکساندر نوری نوشت: 9 بازی شکست ناپذیری و کسب 7 برد و دو تساوی با 23 امتیاز باعث شد تا مربی جوان ایرانی به دستاورد بزرگی روی نیمکت تیمش برسد. رکوردی که تاکنون توسط هیچ مربی در تاریخ این باشگاه ثبت نشده است. حتی توماس شاف چهره افسانه‌ای این باشگاه با وجود رسیدن به قهرمانی در سال 2004 نتوانست چنین آماری از خود برجای بگذارد.

این نتایج در حالی برای برمن‌ها به ثبت رسید و آنها را تا جایگاه هشتم بالا کشید که در ابتدای فصل یکی از دو کاندیدای اصلی سقوط قلمداد می‌شدند اما حالا تنها دو امتیاز با رویای اروپایی شدن فاصله دارند.

الکساندر نوری مربی 37 ساله ایرانی وردربرمن حالا به یکی از چهره‌های کاریزماتیک و محبوب رسانه‌های آلمانی و همچنین طرفداران این باشگاه تبدیل شده است. این مربی بعد از Nordderby در گفت‌ و گوی مطبوعاتی با اشاره به اینکه از برد تیمش اطمینان داشت، افزود: همواره شهرآورد‌ها در تمام نقاط دنیا شرایط خاص خود را دارند از همین رو می‌دانستیم با آرامش و صبوری می‌توانیم به آنچه می‌خواهیم برسیم که خوشبختانه بعد از شوک اول آرامش مان را از دست ندادیم و قدم به قدم برای رسیدن به هدف پیش رفتیم.

نتایج درخشان این مربی جوان باعث شد تا نوری به یکی از کاندیداهای دریافت عنوان بهترین مربی آلمان در یک ماه گذشته تبدیل شود و مورد توجه شبکه‌های معتبر ورزشی قرار بگیرد تا جایی که توئیتر رسمی باشگاه از حضور این مربی در شبکه تلویزیونی NRD SPORT خبر داد و نوشت طرفداران برمن می‌توانند امشب از ساعت 23:15 به وقت محلی شاهد صحبت‌های مرد موفق نیمکت رهبری تیم شان باشند.

وردربرمن در حالی با برتری برابر هامبورگ در Nordderby امتیازات خود را به 39 رساند که تنها دو امتیاز با سهمیه لیگ اروپا فاصله دارد. این تیم هفته آینده میهمان اینگول اشتات انتهای جدولی است و در صورت ادامه روند خوب هفته‌های گذشته می‌تواند برای اولین بار در این فصل ایستادن در جمع شش تیم بالای جدول را تجربه کند.

جایگاهی که خوشبین‌ترین طرفدار و کارشناس فوتبال آلمان با حضور مربی جوان و کم تجربه تصورش را نمی‌کرد اما جادوی ایرانی حالا آنها را در مسیر رسیدن به یکی از بزرگترین آرزوهای شان قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز