خبرگزاری کار ایران

جدول و نتایج هفته پایانی لیگ برتر فوتبال

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۷۷۳

شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران(جام خلیج فارس) امروز به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 8 دیدار همزمان برگزار شد تا تکلیف سهمیه آسیایی و دومین تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول مشخص شود.

پرسپولیس تهران که پیش از این قهرمانی اش را جشن گرفته بود برابر سیاه جامگان پا به میدان گذاشت که در خانه برای بقا در لیگ برتر می جنگید. با ضربه زیبای روح اله سیف اللهی در دقیقه 48 از روی ضربه ایستگاهی درازه پرسپولیس باز شد و با همان یک گل این دیدار به پایان رسید تا شاگزدان اکبر میثاقیان با توجه به شکست صبای قم در لیگ برتر ماندنی شوند.

استقلال تهران در ورزشگاه آزادی با دوگل جابر انصاری و فرشید باقری موفق به پیروزی برابر سپاهان اصفهان شد تا علاوه بر کسب عنوان نایب قهرمانی، سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده را کسب کند.

تراکتورسازی تبریز که چشم به لغزش استقلال تهران داشت در بازی با نفت تهران در دقایق پایانی توسط لوسیانو ادینهو به گل رسید اما این پیروزی برای آنها جایگاهشان در جدول را دستخوش تغییر نکرد و شاگردان امیر قلعه نویی به مقام سومی در لیگ شانزدهم دست پیدا کنند.

ذوب آهن اصفهان با دو گل در خانه پدیده را با شکست مواجه کرد تا با شکست سپاهان به رده چهارم جدول صعود کند و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

استقلال خوزستان در خانه صبای قم که از گزینه های سقوز به لیگ دسته اول بود با دو گل علی اصغر عاشوری برابر شاگردان مرفاوی به پیروزی رسید و قمی ها را با این شکست به وداع با لیگ برتر فوتبال ایران مواجه کرد.

در دیدار سایپا تهران مقابل ماشین سازی تبریز که از هفته ها پیش سقوطش به لیگ دسته اول مسجل شده بود تهرانی ها با گلزنی رضا جعفری در آخرین دقایق به 3 امتیاز دست یافتند تا هیچ خطری آنها را برای سقوط به لیگ پایین تر تهدید نکند.

پیکان تهران هم دو بر یک فولاد خوزستان را شکست داد و گسترش فولاد تبریز یک بر صفر میهمانش صنعت نفت آبادان را از پیش رو برداشت.

جدول و نتایج هفته پایانی لیگ برتر فوتبال

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز