خبرگزاری کار ایران

استقلال در چه پُست‌هایی به بازیکن جدید نیاز دارد؟

خرید رامین رضاییان، منصوریان را شبیه زیدان می‌کند (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۱۱۰

استقلال تابستان تنها به سه خرید نیاز دارد و صحبت‌های منصوریان در مورد جذب بازیکنانی چون چپاروف شگفت‌انگیز است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال برای دومین سال متوالی در جدول امتیازی لیگ برتر از تراکتورسازی پیش افتاد تا دو سرمربی این تیم که پس از قلعه‌نویی روی کار آمدند کارنامه‌ی موفق‌تری نسبت به وی داشته باشند.

در واقع، منصوریان با اینکه هیچ جامی برای استقلال نیاورد کارنامه‌ی به نسبت موفقی داشت و نکات مثبتی از خود بر جای گذاشت که یکی از آنها استفاده از بازیکنان جوان بود. همین به برگ برنده‌ی او برای ماندن در استقلال تبدیل شد و رضای هواداران را در پی داشت.

چنین روشی با اعلام محرومیت استقلال از سوی فیفا استارت خورد و ممکن شد. استفاده از جوانان برد در دربی را بعد از 5 سال در پی داشت و منصوریان با اتکا به همین برد فصل بعد هم در استقلال ماندنی شد.

با این حال، منصوریان باز هم به سیاق پارسال به دنبال خرید بازیکنان گران‌قیمت است و از اتفاقات آن سال درس نگرفته است. بازیکنان گران‌قیمتی که وی خریداری کرد تنها خرج روی دست باشگاه گذاشتند و بس.

با نگاهی به ترکیب استقلال در‌می‌یابیم که این تیم نیازی به خریدهای آنچنانی ندارد و با تدارک دیدن یک نیمکت خوب می‌تواند خودش را برای یک دهه بیمه کند.

استقلال در درون دروازه مشکلی ندارد و دو گلر خوب دارد. در عمق خط دفاعی هم دو مدافع برزیلی در این فصل عالی کار کرده‌اند. تنها می‌ماند تمدید قرارداد رابسون. استقلال اگر می‌خواهد هزینه کند باید در این زمینه هزینه بکند. شاید رابسون در این فصل بهترین بازیکن تیم منصوریان بود.

در سمت راست هم استقلال دو بازیکن خوب دارد: خسرو حیدری و وریا غفوری. سمت چپ جایی است که نیاز به تقویت دارد. شاید خرید یک دفاع چپ که قدرت تهاجمی بیشتری نسبت به زکی‌پور دارد بد نباشد. یعقوب کریمی هم خوب کار نکرده و در کارهای دفاعی پر اشتباه ظاهر شده است- در اندک بازی‌هایی که فرصت عرض اندام یافته است.

دو هافبک تخریبی منصوریان جزو بهترین‌ها بودند. با این حال، منصوریان دوباره از بازگرداندن چشمی و چپاروف صحبت می‌کند که جای تعجب دارد. وی می‌تواند چند جوان را به عنوان ذخیره‌ی این دو در ترکیب بگمارد.

خرید رامین رضاییان، منصوریان را شبیه زیدان می‌کند (گزارش ویژه)

نکته‌ی مهم در فاز هجومی این است که کاوه رضایی بازیکنی گلزن نیست. سبک بازی او به کریم بنزما شباهت دارد. در واقع، 1-3-2-4 منصوریان شبیه روش زیدان در رئال مادرید است. آنجا هم بنزما به عنوان فوروراد کمتر از وینگرهایی چون بیل و رونالدو گل‌ می‌زند. پس تکلیف مشخص شد: داشتن دو وینگر گلزن. بر این اساس، بهترین خرید برای استقلال بازیکنی چون حسن بیت‌سعید است که در دو فصل گذشته از ستاره‌های استقلال خوزستان بوده و به عنوان یک وینگر نزدیک به 20 گل زده است. در سمت چپ قربانی خوب گل می‌زند، اما شاید بهتر باشد که او روی نیمکت بنشیند و یک وینگر گلزن دیگر در ترکیب قرار بگیرد. شاید بازیکنی چون رامین رضاییان برای استقلال گزینه‌ی مناسبی باشد، هر چند ممکن است خریدی جنجالی لقب بگیرد.

فرشید اسماعیلی هم خوب کار کرده و فقط باید تجربه‌ی بیشتری به دست آورد.

با این تفاسیر، استقلال به دو وینگر گلزن و یک دفاع چپ نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز