خبرگزاری کار ایران

عواقب حمله به سفارت عربستان برای پرسپولیس و فوتبال ایران

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۷۰۴

پرسپولیس و فوتبال ایران پس از حدود دو سال هنوز دارند عواقب برخی بی‌ملاحظگی‌های سیاسی را پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس در حالی در وضعیتی بحرانی برای صعود قرار دارد که در بازی با الهلال دو امتیاز حساس را از دست داد. پرسپولیس به دلیل مشکلات سیاسیِ پیش‌آمده میان ایران و عربستان در عمان پذیرای الهلال بود و در پایان تن به تساوی 1-1 داد تا در حال حاضر در این شرایط سخت گرفتار آید. بی تردید اگر آن بازید در «آزادی» برگزار می‌شد هم‌اکنون ماجرا طوری دیگر بود.

پرسپولیس چوب ماجراجوییِ «عدده‌ای خودسر» را خورد، در اقدامی که به قول ظریف «فراتر از حماقت» بود. همان موقع کفاشیان و کی‌روش عواقب آن را گوشزد کردند، درست زمانی که امارات هم به بازی سعودی‌ها پیوست و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور نیز خواستار بازی با تیم‌های ایرانی در کشور ثالث شد.

عواقب حمله به سفارت عربستان برای پرسپولیس و فوتبال ایران

اکنون با توجه به این که در صورت صعود تیم‌های ایرانی و عربستانی به دور بعد باز هم باید شاهد این بازی باشیم بهتر است مسئولان فکری کرده تا گشایشی حاصل شود. در ادامه با ذکر برخی از آسیب‌هایی که فوتبال ایران از این ماجراجویی دید عواقب این رویه را گوشزد می‌کنیم:

1. ورزشگاه سلطان قابوس مسقط که به عنوان میزبان بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی انتخاب شد تنها 35 هزار نفر را در خود جا می‌دهد. مسلما‌ً یکی از برگ‌های برنده‌ی استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان هواداران زیاد آنهاست و این مساله مزیت‌هایی را در مبحث اسپانسرینگ برای باشگاه‌های مذکور موجب می‌شود.

2. تماشاگران پرشور ایرانی از دیدن بازی‌ تیم‌های خود در برابر نمایندگان عربستان محروم شدند، در شرایطی که بازی‌های ایران-عربستان را در قانونی نانوشته در حکم دربی‌ِ غرب آسیا باید قلمداد کرد. تصور کنید بازی استقلال-السد در کشور سومی برگزار می‌شد. آیا استقلال می‌توانست به دور گروهی لیگ قهرمانان صعود کند؟

3. هزینه‌ی سفر هوادار ایرانی به عمان حدود دو و نیم میلیون تومان می‌شود که برای فردی که عادت دارد بیشتر از 10 هزار تومان صرف دیدن بازی تیم محبوبش نکند سنگین است. او باید حقوق دو ماه خود را برای دیدن بازی تیم مورد علاقه‌اش صرف کند.

4. هزینه‌ی میزبانی در آزادی و سایر ورزشگاه‌ها چیزی حدود 110 میلیون تومان است و هزینه‌ی میزبانی در مسقط بیشتر از 700 میلیون تومان. این در حالی است که پرسپولیس و استقلال می‌توانند حدود یک میلیارد تومان درآمد از میزبانی بازی خود در آزادی کسب کنند.

5. این مساله فشار مضاعفی بر باشگاه‌های کم‌درآمدی چون استقلال خوزستان گذاشت، به طوری که سرمربی این تیم بارها به کناره‌گیری از لیگ قهرمانان تهدید کرد. این دو باشگاه چشم به مساعدت سازمان لیگ دوخته بودند.

6. با توجه به نزدیکی عمان و عربستان از حیث فرهنگی مسقط هم نمی‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد و در واقع تیم‌های عربستانی در بیشتر کشورهای غرب آسیا به مثابه میزبان بازی قلمداد می‌شوند. این مساله موجب شد تا استقلال تهران و خوزستان از ازبکستان بخواهند که شرایط را برای میزبانی آنها مهیا کند - اتفاقی که با رد درخواست این دو تیم از سوی فدراسیون فوتبال ازبکستان توام شد.

این‌ها موجب تحمل مشقات فراوانی از سوی تیم‌های ایرانی و بخصوص پرسپولیس شد. قرمزها در لیگ قهرمانان فصل گذشته بازی برابر الهلال را با 100 هزار هوادار برگزار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز