خبرگزاری کار ایران

درس‌های الهلال برای فوتبال و رسانه‌های فارسی‌زبان

پیغام پرسپولیسی‌ها؛ آبی‌های دوست داشتنی مچکرم

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۶۳۴

پرسپولیس به لطف بازی جوانمردانه‌ی تیم عربستانی به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس در حالی به مرحله‌ی حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد که به تنهایی نمی‌توانست این کار را انجام دهد و نیاز داشت که الهلال بازی خود را به الریان واگذار نکند.

در این میانه، رسوایی برای بیشتر رسانه‌های فارسی‌زبان ماند. آنها بعد از توقف پرسپولیس در برابر الریان شروع کردند به اتهام زدن به الهلال و «بازی کثیف عرب‌ها» را تیتر یک مقاله‌هایی کردند که برخاسته از ذهنیت توهم‌آمیز و نژادپرستانه‌شان بود- این نویسندگان در حالی «عرب» را به عنوان یک ناسزا به میان آوردند که بسیاری از شهروندان این کشور عرب هستند.

آنها حتی نتوانستند این نکته را دریابند که الهلال برای این که صدرنشین شود نیاز به کسب امتیاز دارد و پای منافعش نیز در میان است - الهلال به احتمال در دور بعد با استقلال خوزستان بازی می‌کند. اگر آنها دوم می‌شدند مجبور نبودند با یک تیم ایرانی بازی کرده و هر دو بازی رفت و برگشت خود را خارج از عربستان برگزار کنند.

با این حال، الهلال درس خوبی به آن دسته از رسانه‌های فارسی‌بان داد که شروع کرده بودند به برچسب زدن. آنها در یک بازی دیدنی و جوانمردانه که 7 گل داشت با نتیجه 4-3 از سد الریان گذشتند. گل چهارم الهلال در دقیقه‌ی 84 به ثمر رسید، دو دقیقه بعد از این که بازی به تساوی کشیده شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز