خبرگزاری کار ایران

بازی‌های حیاتیِ هفته‌ی آخر لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۹۱۶

امروز با برگزاری 10 بازی لیگ برتر انگلیس به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امروز و از ساعت 18:30 دو تیم آرسنال و لیورپول در بازی‌های خود در لیگ برتر به مصاف رقبا می‌روند.

این دو تیم برای قرار گرفتن در جایگاه چهارم و کسب سهمیه‌ی لیگ قهرمانان با هم مصاف می‌دهند. آرسنال با 72 امتیاز در مکان پنجم جدول قرار دارد و تنها یک امتیاز نسبت به لیورپول کمتر دارد.

لیورپول در حالی باید به مصاف میدلزبورو برود که ید طولایی در باختن به تیم‌های انتهای جدولی دارد. آنها چهار هفته‌ی پیش در آنفیلد 1-2 مغلوب کریستال پالاس شدند. 

شاگردان کلوب این فصل هر چه در برابر تیم‌های بالای جدولی خوب کار کردند در مصاف با تیم‌های پایین جدول ناموفق ظاهر شدند. آنها این فصل در برابر تیم‌های هال سیتی، سوانسی، برنلی، وستهام، ساندرلند و بورنموث تن به شکست یا تساوی داده‌اند و اگر می‌توانستند در این بازی‌ها به موفقیت دست یابند الان جدی‌ترین مدعی عنوان قهرمانی بودند، چرا که هیچ کدام از 6 تیم بالای جدول در لیگ برتر در بازی‌های رو در رو به اندازه‌ی لیورپول موفق عمل نکرده است. لیورپول در برابر 5 تیم بالای جدول 5 مساوی و 5 پیروزی به دست آورده است و از این لحاظ بهترین تیم لیگ برتر است.

بازی‌های حیاتیِ هفته‌ی آخر لیگ برتر

در آن سو وضعیت آرسنال در برابر تیم‌های بالای جدول مساعد نیست. آنها نتوانستند در ادامه نیز به مانند نیم‌فصل اول ظاهر شوند و سندروم ژانویه دوباره یقه‌شان را گرفت. با این حال، عملکرد آنها در 8 بازی اخیر فوق‌العاده بوده و 7 برد و یک شکست به دست آورده‌اند. آنها آخرین بار به تاتنهام باختند.

نکته‌ی حائز اهمیت برای آرسن ونگر این است که 18 سال است که این تیم به لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است. همچنین از زمانی که او سرمربی آرسنال شده آنها همواره بالاتر از تاتنهام، رقیب و دشمن دیرینه‌ی خود، قرار گرفته‌اند. با این حال، این فصل حکایت دیگری بود و تاتنهام بالاتر از آرسنال ایستاد و حالا ونگر باید به فکر کم کردن از این شکست باشد. صعود به لیگ قهرمانان می‌تواند پایانی خوش باشد بر فصل کابوس‌وار و دشوار توپچی‌ها. آنها باید به مصاف اورتون رده هفتمی بروند، تیمی که تحت هر شرایطی هفتم خواهد ماند.

بازی‌های حیاتیِ هفته‌ی آخر لیگ برتر

در ادامه باید این نکته را خاطرنشان کرد که منچستر سیتی هم تنها یک امتیاز با لیورپول و 3 امتیاز با آرسنال فاصله داشته و در رده‌ی سوم قرار دارد. آنها با کسب یک امتیاز می‌توانند خیال خود را بابت صعود به لیگ قهرمانان اروپا راحت کنند. در غیر این صورت همه چیز به نتیجه‌ی بازی‌های همزمان بستگی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز