خبرگزاری کار ایران

یحیی توره، پرسپولیس و مشکلی به نام عالیجناب AFC

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۵۶۸

پرسپولیس در حالی از سوی AFC از داشتن تماشاگر برابر لخویا محروم شد که چنین روالی در اروپا متداول نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سال 2013 منچستر سیتی در روسیه به مصاف زسکا مسکو رفت، بازی‌ای که به دلیل شعارهای نژادپرستانه‌ی هواداران زسکا علیه یحیی توره خبرساز شد. آنها بارها توره را «میمون» خطاب کرده و الفاظ نژادپرستانه‌ای علیه وی به کار بردند. توره از داور خواست که بازی را متوقف کند ولی این اتفاق نیفتاد.

کار به آنجا کشید که لورد هرمن، فعال ضدنژادپرستی سرشناس اروپا، از یوفا خواست که برای حل مساله‌ی نژادپرستی در روسیه ورود کند. این یک نکته را روشن می‌کند:

یوفا به سادگی تیمی را از حضور تماشاگر محروم نمی‌کند، با این که نژادپرستی یکی از تابوها و خط قرمزهای این سازمان است.

پس از این دیدار مسئولان زسکا که تیم‌شان بارها با تذکر یوفا مواجه شده بود اعلام کردند که عوامل منچستر سیتی زیادی شلوغش کرده‌اند و آنها خودشان بازیکن سیاه‌پوست دارند و با مشکل نژادپرستی دست و پنجه نرم نمی‌کنند.

هرمن در این مورد گفت: طبق پروتکل شفاف یوفا در مواقع اینچنینی از تماشاگر می‌خواهد که دست از این رفتار خود بردارد.

یحیی توره، پرسپولیس و مشکلی به نام عالیجناب AFC

رئیس اتحادیه‌ی بازیکنان اروپا، گوردن تیلور، نیز در مورد این حادثه گفت: در مواقع اینچنینی باید کاپیتان تیم داور را از شعارهای نژادپرستانه آگاه کند و داور نیز باید به ناظر یوفا اطلاع بدهد و آنها از تماشاگران بخواهند که این کار را متوقف کنند. داور باید بازیکنان را از زمین مسابقه خارج کرده و بازی را متوقف یا لغو کند. 

یوفا بعد از حکم سنگینی که علیه لیورپول داد و این تیم را بعد از فاجعه‌ی ورزشگاه هیسل 5 سال از حضور در میادین اروپایی محروم کرد جانب مدارا را گرفته و حتی در برخورد با موضوعات حساسی چون نژادپرستی به جریمه‌ی نقدی بسنده می‌کند. جریمه‌های سنگین نقدی تیم میزبان را وامی‌دارد که خود کنترل و امنیت ورزشگاه را تامین کند و آن را ارتقا دهد. 

یحیی توره، پرسپولیس و مشکلی به نام عالیجناب AFC

با این حال، AFC همچنان به برخوردهای خشن و محروم کردن تیم‌ها از حضور تماشاگر اصرار دارد و این به ضرر باشگاه‌هایی چون استقلال و پرسپولیس تمام می‌شود که از معدود تیم‌های پرهوادار غرب آسیا هستند. لیورپول بعد از فاجعه‌ی هیسل دیگر لیورپول نشد. باید دید پرسپولیس پرسپولیس می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز