خبرگزاری کار ایران

در رؤیای رونالدو شدن

اتفاقی جذاب در جام جهانی؛ 5 بازیکن با نام رونالدو (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۲۷۸

ضور 5 بازیکن با نام رونالدو شاید جذاب‌ترین اتفاق جام جهانی جوانان 2017 در کره‌جنوبی باشد. جالب اینکه از این رونالدوها، سه نفر مثل رونالدوی برزیلی پیراهن شماره 9 تیم‌هایشان را به تن دارند و هر سه نفرشان هم در جام جهانی گل زده‌اند.

به گزارش ایلنا، یکی از آنها، رونالدو سیزنروس است. مهاجم 20 ساله مکزیک که در رقابت‌های زیر 20 سال آقای گل شده بود. خانواده این بازیکن به خاطر علاقه به مهاجم برزیلی، نام رونالدو را برای او انتخاب کردند اما خودش می‌گوید که از بازی رونالدوی پرتغالی هم لذت می‌برد. جالب اینکه در هتل محل اقامت این بازیکن و هم‌تیمی‌هایش در کره‌جنوبی، کتابی با موضوع زندگی لیونل مسی وجود دارد که رونالدوی جوان مکزیکی ساعت‌های بیکاری خود را به مطالعه این کتاب می‌گذراند.

رونالدو سیزنروس که پیراهن شماره 9 مکزیک را می‌پوشد و در بازی برابر وانواتو یکی از گل‌های این تیم را به ثمر رساند، جایگیری و موقعیت‌سازی را مهم‌ترین ویژگی بازی خود می‌داند و معتقد است برخی از ویژگی‌های بازی رونالدو در بازی‌اش وجود دارد. این شاید همان دلیلی است که باعث شده کارشناسان فوتبال در آمریکای لاتین این بازیکن را رونالدوی سوم بدانند.

اتفاقی جذاب در جام جهانی؛ 5 بازیکن با نام رونالدو (گزارش ویژه)

رونالدوی دیگر، رونالدو ویلکینز، هافبک 17 ساله تیم جوانان وانواتو است که او هم با پیراهن شماره 9 بازی می‌کند. این بازیکن که در هر دو بازی تیمش در جام جهانی کره‌جنوبی به میدان رفت، در دیدار برابر مکزیک بسیار عالی کار کرد؛ یک گل زد و یک پاس گل داد. ویلکینز که متولد آخرین روز قرن بیستم است، نخستین بازی خود در تیم‌های ملی را سال 2014 و در المپیک جوانان در نانجینگ انجام داد که در آن بازی وانواتو 9 بر صفر برابر کره‌جنوبی شکست خورد. این رونالدو 5 بازی در رقابت‌های فیفا انجام داده اما هنوز طعم پیروزی را نچشیده است.

رونالدو پنا هم نه تنها یکی از سه رونالدوی جام جهانی، بلکه یکی از سه رونالدوی ونزوئلا است. بازیکن شماره 9 تیم ونزوئلا 20 سال سن دارد و در پست فوروارد بازی می‌کند. رونالدو پنا در بازی با آلمان گل اول تیمش را به ثمر رساند و یک پاس گل هم داده تا از جمله بازیکنان تأثیرگذار ونزوئلا شمرده شود. بازی با آلمان، نخستین بازی پنا در رقابت‌های فیفا بود و جالب اینکه این بازیکن در هر دو بازی خود در بازی‌های فیفا پیروز شده است. رونالدو لوئیس پنا وارگاس نام کامل این بازیکن است که این فصل در تیم اتلتیکو لاس‌پالماس در جزایر قناری بازی می‌کند.

دیگر رونالدوی جام جهانی هم هموطن رونالدو پنا است. رونالدو لوچنا 20 ساله که در تیم ونزوئلا با شماره پیراهن 16 به میدان می‌رود، عضو تیم اف‌سی زامورا در این کشور است. لوچنا که در پست هافبک نفوذی بازی می‌کند و طراح اصلی حملات تیم جوانان ونزوئلا شناخته می‌شود، از بازیکنان آینده‌دار فوتبال این کشور به حساب می‌آید و امیدوار است که جام جهانی سکوی پرتاب او به تیم‌های اروپایی باشد.

اتفاقی جذاب در جام جهانی؛ 5 بازیکن با نام رونالدو (گزارش ویژه)

مهاجم 19 ساله و شماره 11 ونزوئلا، سومین رونالدوی این تیم و پنجمین رونالدوی جام جهانی جوانان است. رونالدو چاکون که در یک بازی برای تیم کشورش به میدان رفته، بر خلاف دیگر همنام‌هایش در جام جهانی، نه گل زده و نه پاس گل داده است.

او اما می‌گوید که رونالدوی برزیلی را به‌عنوان الگوی فوتبالی خود برگزیده است: دوران بازی رونالدو به سن من نمی‌خورد و برای همین بازی‌هایش را ندیده‌ام اما همیشه فیلم بازی‌های او را تماشا می‌کنم و لذت می‌برم از اینکه به راحتی بازیکنان پیش‌روی خود را جا می‌گذارد و از مدافعان عبور می‌کند. بازی با توپ رونالدو واقعا حیرت‌انگیز بوده. من هم سعی می‌کنم حرکات و بازی او را الگوی خودم قرار بدهم و مهارت‌های فوتبالی‌ام را از این بازیکن بزرگ یاد بگیرم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز