خبرگزاری کار ایران

آرسنال، آخرین مانع قهرمانی دوگانه چلسی

ونگر نمی‌خواهد در فینال جام حذفی انگلیس چهارم شود!

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۲۸۰

آرسن ونگر خم شده اما نشکسته و امیدوار است دردناک ترین فصل دوران طولانی حضورش به‌عنوان مربی آرسنال با پیروزی برابر چلسی در فینال جام حذفی با قهرمانی به پایان برسد.

به گزارش ایلنا، اگرچه بارها از سوی هواداران خودی مورد بی‌مهری قرار گرفته و برای نخستین بار نتوانسته در 20 سال مربیگری در لندن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد، می‌تواند نخستین مربی تاریخ شود که هفت قهرمانی جام حذفی را به دست آورده. در حالی که قرارداد او در پایان فصل تمام می‌شود و هیچ خبری درباره آینده نیست، شاید این بازی فرصت یک پایان طلایی را به مربی فرانسوی بدهد هرچند خودش را وارد این بحث‌ها نکرده.

او هفته قبل گفت: «این بازی یک وداع فوق‌العاده خواهد بود؟ نه، من فقط می‌خواهم برنده شویم. من عاشق پیروزی هستم و اینکه بتوانم کاری برای این تیم بکنم. می‌خواهم جام را برای باشگاه ببریم، نه برای خودم برای همه و باید تمام تلاشمان را بکنیم.»

نخستین بار نیست که قدیمی ترین مسابقات فوتبالی جهان برای او نقش مرهم را دارد چون با قهرمانی سال‌های 2014 و 2015 این جام هم ناکامی لیگ را تلافی کرد اما او هرگز به فینال جام حذفی به‌عنوان تنها دستاورد فصلش نگاه نمی‌کرد، این بار تیم او از جمع 4 تیم اول لیگ بیرون مانده و در لیگ قهرمانان و جام اتحادیه حذف شده.

اگرچه او این بار هدف توپخانه «ونگر، بیرون» قرار می‌گیرد اما فرم اخیر تیمش امیدوارکننده بوده. این تیم از هشت بازی آخرش در لیگ هفت تا را برد از جمله هر پنج دیدار آخر و تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول پنجم شد. آخرین حضورشان در ویمبلی هم خوش یمن بوده و توانستند در نیمه‌نهایی این جام و با گل وقت اضافه الکسیس سانچس 2 بر یک از سد منچسترسیتی پپ گواردیولا عبور کنند.

بازگشت ونگر به دفاع سه نفره مثل چلسی به این تیم کمک زیادی کرده اما ترکیب دفاعی‌اش در بازی امروز از ایده‌آل فاصله دارد. لوران کاسیلنی به دلیل اخراج در بازی هفته گذشته مقابل اورتون از این بازی محروم شده، گابریل مصدوم است و شکودران موستافی وضعیت مبهمی دارد.

آن طرف میدان آنتونیو کونته است که امید دارد مثل سلف هموطن خود کارلو آنچلوتی در نخستین فصل مربیگری چلسی دو گانه لیگ و جام حذفی را به دست آورد. تیم او هم فرم خیلی خوبی داشته و شش برد پیاپی به دست آورده و در بازی نیمه‌نهایی تیم خطرناک موریسیو پوچتینو را در ویمبلی 4 بر 2 شکست داده.

این آخرین بازی جان تری هم خواهد بود و اگرچه قرار نیست در ترکیب اصلی قرار گیرد اما می‌تواند هفدهمین جام به‌عنوان کاپیتان چلسی و هجدهمین جام با این تیم را بگیرد. کونته تیم کاملش را در اختیار دارد و باید بین پدرو و ویلیان یکی را برای تکمیل مثلث هجومی خود در کنار ادن آزار و دیگو کاستا به بازی بگیرد.

حمله تروریستی دوشنبه در منچستر که به مرگ 22 نفر انجامید، به معنی حضور سنگین نیروهای پلیس در اطراف این بازی است. بازیکنان بازوبند مشکی می‌بندند و دقیقه‌ای قبل از بازی سکوت حاکم می‌شود. هر دو تیم هم اعلام کرده‌اند در صورت قهرمانی جشن خیابانی نمی‌گیرند، حتی چلسی جشن قهرمانی لیگ برتر در غرب لندن را لغو کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز