خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس دقیقاً با چه تیمی مبارزه می‌کند؟/ لخویا تیمی متصل به حکومت قطر

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۲۹۸

قرمزها باید به مصاف تیمی بروند که مالک آن امیر قطر است.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس امشب در دیدار برگشت لیگ قهرمانان آسیا به مصاف لخویا می‌رود. این تیم یکی از متمول‌ترین باشگاه‌های آسیا است و به حکومت قطر متصل. 

مالک لخویا تمیم بن حمد خلیفه آل ثانی، امیر کشور قطر، است. تمیم بن حمد سال 2013 پس از کناره‌گیری پدرش به عنوان نهمین امیر قطر انتخاب شد.

همچنین مدیر عامل این باشگاه شیخ عبدالله بن ناصر است که پایین‌تر به معرفی وی می‌پردازیم.

شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل‌ثانی فعالیت‌های رسمی خود را از سال 1985 زمانی که به‌عنوان افسر ساده در واحدهای گشتی پلیس قطر آغاز کرد شروع کرد و آن‌قدر در فعالیت‌های خود ارتقای درجه یافت تا امروز وی به سمت نخست وزیری و وزیر کشور دولت جدید قطر منصوب شد.

شیخ عبدالله بن ناصر نخست وزیر جدید قطر در سال 1984 از دانشگاه دورهام نظامی انگلیس مدرک لیسانس علوم پلیسی را به دست آورد و در سال 1995 هم از دانشگاه بیروت مدرک لیسانس حقوق قضایی را کسب کرد.

شیخ عبدالله بن ناصر سپس در سال 1989 در دستگاه پلیس قطر به‌عنوان افسر تأمین امنیت باشگاه‌های ورزشی قطر در دوحه منصوب و فعالیتش را آغاز کرد تا این که بعد از مدتی کوتاه به‌عنوان افسر عالی‌رتبه در گروه پلیس بخش ضربت فعالیتش را ادامه داد و بعد از مدتی نیز به سمت فرمانده پلیس ویژه در کادر پلیس ویژه قطر فعالیتش را ادامه داد.

نخست وزیر جدید قطر در تاریخ 28‌‌‌ / 2 / 2001 به‌عنوان معاون رئیس اداره‌کل پلیس نیروهای ویژه در بخش عملیات ویژه پلیس قطر منصوب شد.

پرسپولیس دقیقاً با چه تیمی مبارزه می‌کند؟/ لخویا تیمی متصل به حکومت قطر

در همان سال به‌دلیل فعالیت مجدّانه در سمت خود در پلیس ویژه قطر به‌عنوان مدیرکل این بخش منصوب شد و در سال 2004 نیز به‌عنوان فرمانده نیروهای امنیت داخلی «لخویا» ارتقا یافت.

در سال 2005 شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل‌ثانی به‌عنوان وزیر امور داخله قطر منصوب و مضافاً بر این سمت همزمان نیز به‌عنوان عضو کابینه دولت تعیین شد تا این که طی فرمان شماره 4 امیر جدید قطر به‌عنوان نخست وزیر جدید این کشور و همزمان به‌عنوان وزیر کشور به کار مشغول شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز