خبرگزاری کار ایران

از انصاری تا ماهینی، بیت سعید، منتظری و ...

با لیست نهایی خرید استقلال و منصوریان

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۵۱۰

ظاهرا منصوریان بنای کار را به حفظ بازیکنان فصل پیش نهاده و می‌خواهد ابتدا تیم فصل شانزدهم را حفظ کند و بعد قدم در راه جذب بازیکنان جدید بگذارد.

به گزارش ایلنا، البته او چندان هم نسبت به خریدهای جدید بی‌تفاوت نیست. سرمربی استقلال فهرست بازیکنان جدیدش را به باشگاه داده. او حتی منتظری را هم می‌خواهد. مدافعی که اگر با استقلال قرارداد منعقد کند بی‌شک مهم‌ترین خرید آبی‌ها در فصل هفدهم خواهد بود. به هر دلیل اگر جذب منتظری منتفی شود احتمالا بیت‌سعید یا تبریزی مهم‌ترین خریدهای جدید استقلال لقب خواهند گرفت. بازیکنانی که در تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن ستاره بودند و حضور توأمان‌شان در کنار کاوه رضایی و جابر انصاری می‌تواند استقلال را به تیمی هراس‌انگیز در خط حمله بدل سازد...

بعد از بازی با العین نقل و انتقالات فصل جدید به طور رسمی برای استقلال شروع می‌شود و مسوولان این باشگاه باید به سراغ خرید بازیکنانی بروند که در لیست منصوریان قرار دارند. سرمربی استقلال از یک ماه پیش فهرستی از بازیکنان جدید را به باشگاه داده تا آنها در راستای جذب گزینه‌های مورد نظرش اقدام کنند.

گرچه منصوریان خود نیز مذاکراتی به صورت تلفنی با این بازیکنان داشته و از آنها قول‌هایی گرفته است اما آنچه حضور مردان مورد نظر آقای سرمربی را در استقلال فصل آینده قطعی می‌کند، مذاکرات دقیق باشگاه استقلال است. دقیق به این معنی که باشگاه استقلال بودجه کافی را در اختیار داشته باشد تا حضور بازیکنانی که منصوریان روی جذب آنها تاکید دارد را قطعی کند.

در فهرستی که سرمربی استقلال به مدیران باشگاه داده نام این بازیکنان مشاهده می‌شود؛ حسن بیت‌سعید، مرتضی تبریزی، دانیال ماهینی، محمد دانشگر، پژمان منتظری و سجاد شهباززاده. مهرداد قنبری هم در لیست منصوریان قرار داشت اما این بازیکن به گسترش فولاد پیوست. دو نکته درباره رفتن بازیکن سابق ذوب آهن به گسترش حائز اهمیت است. نخست اینکه قنبری جزو بازیکنان سطح یک فهرست منصوریان نبوده و یا احتمالا باشگاه استقلال در راه جذب این بازیکن که از مدت‌ها قبل مورد توجه آقای سرمربی بوده ناکام بوده است.

ساسان انصاری هم در دایره بازیکنانی است که منصوریان علاقه زیادی به حضورش در استقلال داشت اما این بازیکن مذاکرات مثبتی با باشگاه سپاهان انجام داده و همین روزهاست که قراردادش را با این باشگاه به طور رسمی منعقد کند که اگر چنین شود، ساسان انصاری نیز از فهرست بازیکنان استقلال حذف خواهد شد و مدیران این باشگاه باید به سراغ بازیکنان دیگر بروند.

شاید یکی از دلایلی که موجب شده مسوولان باشگاه استقلال تحرکات آنچنانی در نقل و انتقالات پیش فصل نداشته باشند اولویت تمدید قرارداد بازیکنانی است که فصل شانزدهم در ترکیب بودند. ظاهرا مسوولان باشگاه استقلال بنای کار را به حفظ همین تیم گذاشته‌اند که اگر به طور کامل همه بازیکنان حفظ شوند و استقلال بازیکنی از دست ندهد، قدم‌های محکمی در راه بستن تیمی مدعی برای فصل بعد برداشته‌اند اما این کار قدری هم ریسک است چون اگر مسوولان نقل  و انتقالات باشگاه استقلال دل به تمدید قرارداد بازیکنان فصل پیش ببندند و سراغ بازیکنان جدید نروند ممکن است با مشکلاتی در روزهای پایانی مواجه شوند و احیانا چنانچه مذاکره با یکی از بازیکنان فصل قبل به بن‌بست بخورد آنگاه شاید بازیکن جدیدی نباشد که استقلال بتواند وارد فهرست فصل آینده خود کند.

 از سویی موضوع جباروف هم هر روز پیچیده‌تر می‌شود و ممکن است این بازیکن ازبک اساسا علاقه‌ای به ادامه فعالیت در فوتبال ایران نداشته باشد که در این شرایط استقلال باید به سراغ بازیکنانی برود که قابلیت بازی در پست هافبک بازیساز را داشته باشند.

در فهرستی که منصوریان به باشگاه استقلال داده تا به امروز نامی از هافبک بازیساز برده نشده است. ظاهرا هیچ علاقه‌ای به بازگرداندن مجتبی جباری هم نیست اما منصوریان از میان لژیونرهای سابق استقلال نظر مثبتی روی منتظری دارد و می‌خواهد این مدافع را به استقلال بازگرداند. با توجه به اینکه ممکن است رابسون جانواریو برود، استقلال بی‌میل نیست منتظری را به خدمت بگیرد اما مدافع سابق آبی‌ها هنوز پاسخ قطعی نداده و انگار هنوز منتظر است تا پیشنهادی از تیم‌های قطری به دستش برسد تا یک فصل بیشتر در فوتبال این کشور باقی بماند. به هر حال هیچ بازیکنی نیست که پیشنهادی از لیگ قطر داشته باشد و بخواهد آن را نادیده بگیرد و اگر منتظری هم همچنان خواهان داشته باشد در لیگ ستارگان باقی خواهد ماند. بازگشت احتمالی منتظری به استقلال اما می‌تواند او را در صدر بازیکنانی قرار دهد که در فصل جدید به جمع آبی‌ها ملحق می‌شوند.

او بی‌شک پرآوازه‌ترین بازیکنی است که شاید فصل هفدهم پیراهن آبی را به تن کند اما به هر دلیل اگر جذب پژمان منتفی شود باید یکی از میان بیت‌سعید و یا تبریزی را در صدر خریدهای مهم استقلال قرار داد. دو بازیکنی که منصوریان شخصا با آنها برای آمدن به استقلال گفت‌وگو کرده و ظاهرا هر دو برای پوشیدن پیراهن این تیم از خود علاقه نشان داده‌اند.

بدون شک اگر مسوولان باشگاه استقلال موفق به حفظ کاوه رضایی شوند، در اختیار گرفتن یکی از این دو بازیکن و یا هر دو می‌تواند ضریب قدرت هجومی استقلال را افزایش دهد و آبی‌ها را در لیگ هفدهم به تیمی رعب‌آور بدل سازد. تبریزی در ذوب‌آهن همواره بازیکنی تاثیرگذار بوده. گرچه او صرفا گلزن نیست اما شم بالایی در بازیسازی و ایجاد موقعیت گل دارد. بیت سعید هم در استقلال خوزستان عملکرد موفقی داشته و می‌تواند به‌ عنوان مهاجم راس یا مهاجم کنار برای استقلال به میدان برود. البته این بازیکن از سپاهان هم پیشنهاد دارد و استقلالی‌ها اگر نمی‌خواهند او را به مانند ساسان انصاری از دست بدهند باید هر چه زودتر مذاکرات نهایی را انجام دهند تا بیت‌سعید هم از دست نرود.

گرچه نباید فراموش کرد که منصوریان گزینه سومی هم برای خط حمله دارد که نامش برای استقلالی‌ها غریب نیست. سجاد شهباززاده در شرایطی می‌تواند به بازگشت امیدوار باشد که استقلال در مذاکره با بیت‌سعید و تبریزی به مشکل بخورد. تنها در آن وضعیت است که سجاد شهباززاده به استقلال بازگردانده خواهد شد. مهاجمی که فصل پیش در همین ایام یکی از بازیکنان مهم استقلال محسوب می‌شد اما به سبب افتی که در ماه‌های اخیر داشته دیگر آن بازیکن دلخواه محسوب نمی‌شود.

در میان گزینه‌های جدید استقلال نام محمد دانشگر و دانیال ماهینی را هم می‌بینیم. بازیکنانی که در پست دفاع بازی می‌کنند. ماهینی دفاع راست است و محمد دانشگر هم در پست دفاع وسط بازی می‌کند.

 جذب دانیال ماهینی در حالتی محتمل است که وریا غفوری از استقلال برود. محمد دانشگر هم وقتی به استقلال ملحق خواهد شد که جذب منتظری منتفی شود و از آن سو رابسون جانواریو هم این تیم را ترک کند. منصوریان علاقه زیادی به جذب دانشگر دارد و معتقد است که این بازیکن می‌تواند آینده دفاع استقلال باشد. به هرحال باید دید استقلالی‌ها در روزهای آینده چه می‌کنند و سیاست‌های‌شان برای بستن تیم فصل هفدهم چیست.

تا کنون که هیچ بازیکنی جذب نشده و در عین حال می‌بینیم که پرسپولیس با گزینه‌های مورد نظرش قرارداد داخلی بسته. سپاهان، گسترش فولاد، فولاد و چند تیم دیگر هم فعالیت نقل و انتقالاتی خود را آغازکرده‌اند و اگر استقلال می‌خواهد تیم مطلوبی برای فصل بعد داشته باشد باید ابتدا تکلیف خود را با بازیکنان قدیمی مشخص کند و فی‌الفور سراغ چند گزینه محدودی برود که در لیست منصوریان قرار دارند. سرعت در نقل و انتقالات بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز