خبرگزاری کار ایران

بعد از حضور در ترکیه؛ چرا عمر ورزشی‌ام را در ایران تلف کنم!

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۵۵۴

کوچ کردن به کشورهای همسایه در ورزش ایران آرام آرام به یک امر عادی تبدیل می‌شود. دیگر هیچ کس هم از این بابت خود را نگران نمی‌کند که چرا استعداد‌های ورزش ایران به راحتی راهی دیگر کشورها می‌شوند.

به گزارش ایلنا، در کشتی اگر یک دوره مسابقات قهرمانی در آذربایجان برگزار شود و نامی از کشتی گیران ایرانی نباشد، باید تعجب کرد. تکواندو هم به همین شکل است و حالا ظاهرا جودو هم نمی‌خواهد از این رشته‌ها عقب بماند و به راحتی قهرمانان و استعداد‌های خود را به کشورهای دیگر واگذار می‌کند.

چند سال پیش بود که یکی از جودوکاهای مطرح و ملی پوش راهی هلند شد. بعد از او مدتی خبری از کوچ ورزشکاران این رشته نبود تا اینکه جواد محجوب کوچ کرد.

البته محجوب کشورش را تغییر نداده بلکه رشته ورزشی‌اش را تغییر داده است و حالا هم که خبر می‌رسد شایان نصیرپور در اردوی تیم ملی جودو ترکیه حاضر شده و قرار است برای این کشور مسابقه بدهد: دلیل اصلی مهاجرت من به کشور ترکیه و فعالیتم در تیم ملی جودو این کشور بی‌توجهی مسوولان فدراسیون است. تنها بی‌توجهی دلیل اصلی خداحافظی من از جودو ایران است.

البته در فرهنگ ما ایراد دارد که ورزشکار برای رسیدن به شرایط بهتر پیراهن کشور دیگری را به تن کند اما عجیب است که مسوولان فدراسیون‌ها اصلا به روی خود نمی‌آورند که چرا این نفرات به این راحتی می‌روند. اگر به اظهارات نصیرپور دقت شود شاید برای آینده بتوان درس‌های خوبی از این اتفاق گرفت: برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی زمانی که در ایران حضور داشتم، نزدیک 25 کیلوگرم وزن کم کردم تا بتوانم با شکست همه مدعیانم نفر اول انتخابی شوم اما در پایان مورد بی‌مهری مربیان تیم ملی قرار گرفتم، برخی‌ها در تیم‌های ملی چشم دیدن من را نداشتند و سرانجام ناچارم کردند که از ایران بروم. پس از اینکه در جلسه هیأت رییسه با یکی از مربیان درگیری لفظی داشتم، سرانجام به این نتیجه رسیدم که باید از جودو ایران بروم.

نصیرپور در ادامه پیرامون رفتن از ایران می‌گوید: «با توجه به اینکه من شناسنامه این کشور را دارم به هیچ عنوان برای فعالیت در تیم ملی جودو ترکیه مشکلی از لحاظ قانونی ندارم و خیلی راحت مثل دیگر ملی‌پوشان این کشور فعالیت خواهم کرد.

بخش پایانی اظهارات نصیرپور هم جالب توجه است. او همانند بسیاری از رشته‌های ورزشی از کمبودها گلایه می‌کند: دوست داشتم برای تیم ملی کشورم فعالیت کنم اما وقتی شرایط مهیا نیست چرا باید در ایران بمانم، نه پولی وجود دارد، نه امکاناتی پس چرا باید عمر ورزشی‌ام را تلف کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز