خبرگزاری کار ایران

جام رفت و کلاه ‌گیس نماند!

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۹۵۵

آندرس گومس تنها تنیسور اکوادوری است که توانسته فاتح گرند اسلم شود؛ در مسابقات اوپن 1990. این قهرمانی بدون شک تاریخی بود که یک دلیل عجیب باعث رقم خوردنش شد.

به گزارش ایلنا، رقیب گومس در فینال، آندره آغاسی بود که چند هفته‌ پیش از این دیدار، در یک هشتم نهایی اوپن میامی تنیسور اکوادوری را شکست داده بود.

 با این حال فینال پاریس برای آغاسی خوب شروع نشد و او ست نخست را 6 بر 2 و ست سوم و چهارم را با نتیجه‌ 6 بر 4 واگذار و جام را تقدیم تنیسور اکوادوری کرد. آغاسی چند سال بعد اعتراف کرد که کلاه گیس‌اش عامل اصلی از دست دادن این جام بوده است.

تنیسور آمریکایی در این‌باره گفت‌: هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شدم، دسته‌ای از موهایم را روی بالش می‌دیدم. یک روز از خودم پرسیدم می‌توانم در زمین تنیس از کلاه‌گیس استفاده کنم؟ به خودم گفتم مگر چاره دیگری هم دارم؟ به همین خاطر تصمیم گرفتم در مسابقات رولن گروس با کلاه‌گیس حاضر شوم.

اتفاقا استفاده از کلاه‌گیس در طول مسابقات اصلا مرا اذیت نکرد. با این حال این رقابت‌ها طولانی بود و یک شب پیش از فینال، کلاه‌گیس از فرم خود خارج شد. با کمک برادرم سعی کردیم آن را به حالت اولیه باز گردانیم تا من در فینال به‌عنوان یک جوان جذاب حاضر شوم اما این اتفاق نیفتاد. هنگام گرم کردن متوجه شدم شرایط بازی سخت خواهد بود؛ البته نه به خاطر پیروزی، بلکه احتمال افتادن کلاه‌گیس از سرم وجود داشت. با هر پرش احساس می‌کردم رخ دادن این اتفاق نزدیک است و میلیون‌ها تماشاگر را تصور می‌کردم که از افتادن کلاه‌گیسم متعجب شدند.

 این موضوع باعث شد که آغاسی دو سال بعد، نخستین گرند اسلم را در ویمبلدون فتح کند. او در سال 1999 در مسابقات اوپن پاریس با سری بی‌مو حاضر شد و در یک بازی به یاد ماندنی، آندری مدمدف را در فینال شکست داد. تنیسور آمریکایی در واقع توانست شکست 2 بر صفر را جبران کند و بازی را 3 بر 2 به نفع خود به پایان برساند. او در آن روز توانست تنها گرند اسلمی را که نتوانسته بود فتح کند، به دست بیاورد و نامش را به‌عنوان یکی از بزرگترین تنیسورهای تاریخ ثبت کند. آغاسی در حال حاضر سرمربی نواک کوکوویچ- مرد شماره دو تنیس جهان- است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز