خبرگزاری کار ایران

تقابل شاگردان کولاکوویچ با پرافتخارترین تیم لیگ جهانی؛

تیم ملی والیبال ایران به دنبال پیروزی در هشتمین مصاف برابر برزیل

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۶۰۹

بلندقامتان کشورمان در دومین دیدارشان در لیگ جهانی والیبال 2017 برای هشتمین بار در چارچوب این رقابت‌ها با برزیل، پرافتخارترین تیم این تورنمنت مصاف می‌دهند.

به گزارش ایلنا، هفته نخست دور مقدماتی لیگ جهانی سال 2017 از روز گذشته جمعه آغاز شده است که تیم‌های ایران، ایتالیا، برزیل و لهستان در ایتالیا به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم ملی والیبال ایران شب گذشته در نخستین مسابقه خود به مصاف ایتالیا رفت و با نتیجه سه بر صفر مغلوب تیم میزبان شد و امروزدر دومین دیدار با مصاف قهرمان جهان می‌رود.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که تیم ملی والیبال برزیل با کسب 9 مدال طلا، 6 نقره و 4 برنز در صدر پر افتخارترین‌های لیگ جهانی است.

این تیم در سال‌های 1993، 2001، 2003 تا 2007، 2009 و 2010 صاحب عنوان قهرمانی شده تا بیش از قبل خود را به عنوان قدرت اول این رقابت‌ها معرفی کند، اما برزیلی‌ها شش سال در حسرت قهرمانی در لیگ جهانی هستند و عنوان نایب قهرمانی را در دوره گذشته به خود اختصاص دادند.

ملی پوشان کشورمان در این دوره پنجمین حضورشان در این رقابت‌ها را تجربه می‌کنند و این با هدایت ایگور کولاکوویچ. در چهار دوره گذشته این رقابت‌ها خولیو ولاسکو (2013)، اسلوبودان کواچ (2014 و 2015) و رائول لوزانو (2016) هدایت تیم ملی والیبال را برعهده داشتند.

تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی امسال علاوه بر حضور کولاکوویچ، چند تغییر مهم دیگر در ترکیب خود دارد که حضور پیمان اکبری به عنوان دستیار کولاکوویچ و غیبت مهدی مهدوی و شهرام محمودی از مهم‌ترین آن‌هاست.

شاگردان کولاکوویچ امشب در حالی برای هشتمین بار به مصاف برزیل در لیگ جهانی می‌رود که سه پیروزی و چهار شکست نتیجه 7 مصاف گذشته ایران مقابل برزیل است.

فهرست هفت دیدار ایران و برزیل در لیگ جهانی به قرار زیر است:

دور مقدماتی سال 2014:
ایران 2 – برزیل 3
ایران 3 – برزیل صفر
ایران 3 – برزیل 2
ایران 2 – برزیل 3

مرحله نهایی سال 2014:
ایران 3 – برزیل یک

دور مقدماتی سال 2016:
ایران صفر – برزیل 3
ایران یک – برزیل 3

دیدار ملی پوشان کشورمان از ساعت 19:30 برابر برزیل آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز