خبرگزاری کار ایران

آقای پیروانی با اسم پرتغال بازی نکنید

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۶۵۷

حذف تیم جوانان ایران از مسابقات جام جهانی در کره جنوبی حواشی و انتقادات زیادی را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از حذف تیم ملی جوانان کشورمان از مسابقات گروهی جام‌جهانی کره‌جنوبی، انتقادات تند زیادی از این مجموعه به عمل آمد.

طبعا خیلی از این نقدها از سر غرض و فرصت‌طلبی بوده و چندان اهمیتی ندارد. کسانی که سعی می‌کنند بدون کمترین آگاهی از کم و کیف این مسابقات صرفا موضوع را به ایرانی بودن سرمربی تیم کشورمان ارتباط بدهند، بهتر است توجه داشته باشند که نلو وینگادا هم با تیم امید نتایج اسفباری گرفت که اصلا جای دفاع نداشت. شاید از نظر ما هم بحث «تخصص» مهم‌تر از ملیت باشد و بر این باور باشیم که بهتر است از مربیان با دانش خارجی در سطح تیم‌های ملی استفاده شود، اما مصداق خاص تیم جوانان برای سرکوفت زدن به مربیان ایرانی نامناسب است؛ چه اینکه گفتیم وینگادا با وجود همه تطابقش با کارلوس کی‌روش هرگز دوران موفقیت‌آمیزی را در تیم ملی المپیک پشت سر نگذاشت. بنابراین به نظر می‌رسد هم تاج و هم خود امیرحسین پیروانی حق دارند که از برخی انتقادها دلگیر باشند، اما اینطور هم نیست که صددرصد دیدگاه‌های سرمربی تیم جوانان درست باشد.

امیرحسین پیروانی در دفاع از خودش گفته: «اگر قرار بود تیم ما جلوی پرتغال باز بازی کند، پنج گل می‌خوردیم. امکانات ما کم است. ایران کجا و پرتغال کجا!» همانقدر که برخی انتقادات از عملکرد کادرفنی غیرمنطقی است، این ادعاهای آقای پیروانی هم پذیرفتنی به نظر نمی‌رسد. او در حالی سعی کرده از بزرگی اسم پرتغال به عنوان توجیه شکست و حذف ایران استفاده کند که ما اساسا به خاطر باخت مقابل زامبیا بود که در معرض حذف قرار گرفتیم و نهایتا از دور رقابتها کنار رفتیم. زامبیا که به عنوان تیم اول این گروه به مرحله بعد رسید و توانست بازی آخرش را هم تشریفاتی کند، کشوری آفریقایی است که مسلما امکانات سخت‌افزاری چندانی ندارد. این کشور در رنکینگ فیفا روی پله98 دنیا ایستاده و مثلا از کشور بنین هم 15پله پایین‌تر است! به علاوه این قبیل حساب و کتاب‌ها چندان در رده فوتبال پایه موضوعیت ندارد. به عنوان مثال برزیل با آن شهرت و قدرت عجیبش موفق به حضور در جام‌جهانی جوانان نشده؛ حال آنکه تیم ملی بزرگسالان این کشور به عنوان اولین تیم حضورش را در جام‌جهانی 2018روسیه قطعی کرده است!

از این مسایل که بگذریم، نباید فراموش کنیم تیم جوانان کشورمان در جریان هر دو شکستش، ابتدا از حریف جلو افتاد و سپس برد را با باخت عوض کرد. مسلما در چنین مواردی نمی‌توان نسبت به عملکرد کادرفنی بی‌تفاوت بود. اینکه ما نیمه اول را از پرتغال بردیم و نیمه دوم را به این تیم باختیم، قطعا بی‌ارتباط با تدابیر مربیان دو تیم نیست. بنابراین بهتر است جناب پیروانی هم اشتباهاتش را بپذیرد و به دنبال آن نباشد که با چنین بهانه‌های غیرموجهی خودش را تبرئه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز