خبرگزاری کار ایران

الاهلی، الهلال عربستان و العین؛

سابقه دیدارهای پرسپولیس با حریفان احتمالی در آسیا

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۰۷۷

پرسپولیس با صعود به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان منتظر مشخص شدن حریف خود در این مرحله است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرسپولیس با صعود به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا اکنون در انتظار مشخص شدن حریف خود از بین سه تیم الهلال عربستان، العین امارات و الاهلی عربستان است.

تیم‌هایی که به این مرحله از رقابت‌ها رسیده‌اند در گروه سوم و چهارم حضور داشته‌اند و این مساله باعث شده تا العین و الاهلی در گروه سوم و پرسپولیس و الهلال در گروه چهارم پیش از این با یکدیگر سابق تقابل داشته باشند.

با این شرایط پرسپولیس در سابقه دیدار خود مقابل العین امارات، یک برد و یک تساوی در 79 را در کارنامه دارد که در تهران با دبل پایان رافت به برتری دست یافت و در العین نیز دو تیم به تساوی دو بر دو رسیدند که گل‌های پرسپولیس را افشین پیروانی و حسن خانمحمدی به ثمر رساندند. بعد از آن دو تیم یک بار در سال 85 و در دوبی در دیداری تدارکاتی به مصاف هم رفتند که با گل مهرزاد معدنچی بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

پرسپولیس برابر الهلال در سال 70 دو دیدار برگزار کرد که حاصل آن یک تساوی بدون گل در ریاض و پیروزی یک بر صفر در تهران بود. آنها یک بار نیز در لبنان برابر هم قرار گرفتند که پرسپولیس با گل مهدی مهدوی کیا برابر این تیم به برتری دست یافت. شکست سنگین 4 بر یک اما یکی از بزرگترین باخت‌های پرسپولیس مقابل این نماینده عربستان بود که در سال 76 رقم خورد. در سال 78 دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند. برد شیرین 3 بر یک مقابل الهلال در تهران با گلزنی علی کریمی، کاویانپور و علی انصاریان در 21 اسفند 79 رقم خورد.

برابر  الهلال تیم پرسپولیس 6 بار دیگر طى سالیان اخیر برگزار کرد. دیدارهاى که البته نتایج آن نزدیک تر از سابق بوده اند. در سال 2012 پرسپولیس در 2 مسابقه برابر الهلال در عربستان 1-1 به تساوى و در تهران 1-0 بازنده شد. در سال 2015 یک برد 1-0 ویک باخت 3-0 و در نهایت در دیدارهایى که در همین دوره و مرحله گروهى برگزار شد دو تیم به تساوى یک بر یک و بدون گل دست یافتند.

پرسپولیس با دیگر تیم حاضر در این مرحله و بعنوان حریف احتمالى تاکنون تقابلى نداشته و در صورت رویارویى با الاهلى عربستان اولین جدال تاریخ خود با این تیم را برگزار خواهد کرد.

در نهایت باید دید در مراسم قرعه کشى امشب چه تیمى برابر شاگردان برانکو قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز