خبرگزاری کار ایران

وقتی شهریار از حق حضور در آسیا عبور می‌کند

جاه طلبی‌های علی دایی اینبار در جمع نارنجی پوشان (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۶۵۸

جاه طلبی مساله‌ای است که همواره با علی دایی بوده و همین عاملی بوده که باعث شده تا او به خیلی از اتفاقات مهمی که به دنبال آن بوده دست یابد و اکنون به عنوان اسطوره کارنامه پرافتخاری نصیب خود کند، او اینبار بعد از قهرمانی نفت تهران از حق حضور در لیگ قهرمانان عبور کرده تا به همراه نارنجی پوشان هدف جدیدی را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دایی روز گذشته رسما کار خود را به عنوان سرمربی نارنجی پوشان آغاز کرد؛ دقیقا از جایی که اولین روزهای مربیگری خود را تجربه کرد و توانست با عنوان مربی – بازیکن سایپا را به بزرگترین افتخار لیگ برتری اش برساند. او البته این روزها تفاوت زیادی با دورانی که اولین روزهای مربیگری‌اش در سایپا و در سال 85 آغاز کرد دارد و اکنون با تجربه 11 ساله و افتخارات و تجربیات فراوان بار دیگر قدم به مجموعه گذاشته است.

 

دایی در این مدت تجربه نشستن روی نیمکت تیم ملی، پرسپولیس، صبای قم، راه آهن و نفت تهران را پشت سر گذاشته و در هر کدام با اتفاقات جالب توجهی فصل را به پایان رسانده است. کارنامه پرافتخاری با کسب سه مقام قهرمانی در جام حذفی که از او اکنون به عنوان یکی از پرافتخارترین مربیان ایرانی لیگ یاد می‌شود.

 

اینبار به نظر می‌رسد علی دایی بهترین تصمیم سالیان اخیر خود را اتخاذ کرده است. در این راه کافی است به شرایط و انتخاب‌هایی که او طی سالیان اخیر داشته نگاهی بیندازیم؛ راه آهن، تیمی که از نظر مدیریتی وضعیت مشخصی نداشت و درگیر مسائل مالی بود. صبای قم نیز چنین وضعیتی داشت و هم از نظر هوادار و از نظر مالی در بدترین شرایط خود قرار داشت و نفت تهران نیز که وضعیتی بهتر از آن دو نداشت و نکته جالب اینکه در تمام آنها از نظر فنی تاثیرگذاری خاص خود را داشته و توانسته همه آنها را به بهترین رتبه خود پیش و بعد از حضورش برساند.

 

سایپا اما با توجه به شرایط مالی‌اش بعید است دایی را اینبار درگیر مسائل مالی و مدیریتی کند و آنها در طول این سال‌ها ضمن جذب ستاره‌ها توانسته‌اند از این حیث شرایط باثبات‌تر را شکل دهند. هرچند باز هم زمزمه‌های مبنی بر مشکلات مالی باعث شده تا علی دایی با نگرانی پیگیر اوضاع مربوط به این تیم باشد و به دنبال دریافت تضمین‌های مربوط به پرداختی سال گذشته و این فصل باشد تا تنها به دنبال شرایط فنی و داخل زمین باشد و از نگرانی‌های مربوط به سالیان اخیر خود دور شود.

 

علی دایی اما اینبار به نظر می‌رسد تیمی ورزشی‌تر را در سایپا پیش روی خود می‌بینید و حضور ورزشی‌ها در راس هیات مدیره سایپا و البته چهره‌های ورزشی در مراسم معارفه‌اش این امیدواری برای موفقیت در طول فصل را برایش افزایش داد و همین مساله باعث شد اینبار با فراغ بال وعده موفقیت به همراه نارنجی پوشان را بدهد.

 

اسطوره فوتبال ایران روز گذشته آخرین چهره‌ای بود که برای مراسم معارفه خود در مجموعه سایپا حاضر شد و این در حالی بود که چهره‌هایی مثل علی پروین، بهرام افشارزاده، محمدرضا طالقانی، حسین فرکی، علی اصغر مدیرروستا و اعضا و مدیران سایپا در دفتر مدیرعامل در انتظار برگزاری مراسمی در خور شان فرکی و دایی بودند.

جاه طلبی‌های علی دایی اینبار در جمع نارنجی پوشان (گزارش ویژه)

علی دایی اینبار با خودروی بی ام دبلیوی خود در مجموعه حاضر شد و بلافاصله برق فلاش دوربین‌ها را متوجه خود دید و در نهایت با لبخند راهی طبقه چهارم و جایی که مدیرعامل باشگاه انتظارش را می‌کشید، شد. دقایقی بعد و در حالی که بازیکنان و مدعوین در اتاقکی منتظر او بودند به همراه دیگر چهره‌ها وارد محل نشست شد و با برخوردی جالب توجه با شاگردان جدیدش پاسخگوی اصحاب رسانه شد.

جاه طلبی‌های علی دایی اینبار در جمع نارنجی پوشان (گزارش ویژه)

این نشست خبری که بیشتر حول جریان معارفه و تودیع بود بعد از حدود یک ساعت به پایان رسید تا علی دایی در گفتگوی دیگر با رسانه‌ها که در آن ردپای نارضایتی از مدیران سابق نفت و پرسپولیس نیز وجود داشت، خود را مهیای اولین تمرین به همراه سایپا کند، هرچند در آخرین جملاتش در خصوص سایپا عنوان کرد که به همراه این تیم نیز  به افتخاری بزرگ فکر می‌کند تا جاه طلبی او ادامه داشته باشد.

جاه طلبی‌های علی دایی اینبار در جمع نارنجی پوشان (گزارش ویژه)

دایی دقایقی بعد با پوشیدن لباس تمرین سایپا که اینبار مجبور نشده بود با توجه به مشکلات مالی تیم‌های سابق خود از مارک و برند خودش باشد در میانه زمین حاضر شد و به گفتگو با شاگردانش پرداخت. شاگردانی که سه چهره فصل گذشته نیز در آن حضور داشتند و به عنوان خریدهای جدید سایپا معرفی شده‌اند. دایی در صحبت‌هایش البته از تغییر بیش از 40 درصدی ترکیب سایپا برای فصل بعد خبر داد و نکته جالب توجه در اولین تمرین نیز توجه بیش از حدش به عضو جدید کادرفنی‌اش بود؛ ابراهیم صادقی، یار باوفای سایپا که بعد از گذشت سال‌ها از حضور در این تیم به دوران مربیگری خود رسیده با حمایت و توجه علی دایی همراه بود.

 

دایی بعد از صحبت‌های ابتدای تمرین، کار را به کادر پرتعداد خود سپرد و خودش نیز برای دقایقی در کنار مسوولان این تیم به بررسی شرایط و نیازهای تیم در خصوص اردو و تمرینات پیش فصل پرداخت تا همه شرایط برای آماده‌سازی تیمش را مهیا کند. در ادامه نیز بار دیگر وارد ماجرا شد و در لحظاتی با شاگردانش پا به توپ شد. پایان بخش تمرینات نیز طی سالیان اخیر که از او سراغ داشتیم هم با چالش همراه بود. دایی اینبار چالش تیرک دروازه را به همراه دیگر اعضای کادرفنی‌اش پشت سر گذاشت و به هنرنمایی و کری خوانی‌اش همراه بود.

جاه طلبی‌های علی دایی اینبار در جمع نارنجی پوشان (گزارش ویژه)

دایی در پایان تمرین نیز بار دیگر به برگزاری جلسه‌ای کوتاه برای هماهنگی با مسوولان تدارکاتی و ... تیم پرداخت و این در حالی بود که مثل همیشه نگاه تیزبین‌اش از شاگردان جوانش دور نماند و او بعد از اینکه متوجه شد شاگردان جوانش مثل رضا اسدی و ... باید در خوابگاه این باشگاه اسکان کنند شخصا پیگیر شد تا مشکلی از این بابت نداشته باشند و در نهایت نیز دستور پیگیر برای تهیه بلیت یکی دیگر از بازیکنان جوان تیمش که برای امتحانات پایان ترم به دنبال راهی شدن به بوشهر بود، شد.

جاه طلبی‌های علی دایی اینبار در جمع نارنجی پوشان (گزارش ویژه)

با این شرایط و انگیزه‌ای که علی دایی از خود در طول سالیان اخیر به جا گذاشته باید او را از هم اکنون در قواره مدعیانی مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان در فصل جدید دانست و باید دید روزگار اینبار برای او به چه شکل پیش خواهد رفت و او در این تیم نیز خواهد توانست نقش فنی خود را به جا بگذارد و فصل پرهیجان و ماجرایی را رقم بزند یا خیر.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز