خبرگزاری کار ایران

شرط کی‌روش برای کاپیتان شدن در تیم ملی

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۱۳۴

تیم ملی ایران در سالهای گذشته کاپیتان‌هایی چون نکونام، تیموریان، شجاعی و دژاگه را به چشم دیده که همه‌شان در یک مورد با هم اشتراکات دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی ایران در حالی در مقدماتی جام جهانی با اقتدار در صدر گروه قرار دارد و گلی دریافت نکرده که  در برخی بازی‌ها بازیکنان شاخص خود را در اختیار نداشت. یکی از این بازیکنان بدشانس اشکان دژاگه است که به دلیل مصدومیت از فرم ایده‌آل خود دور شد و نتوانست بازیکنی باشد که دو سال پیش بود.

در غیاب دژاگه مسعود شجاعی بازوبند کاپیتانی را بر بازو می‌بست تا نشان دهد که کی‌روش بازوبند را تنها به بازیکنان باسابقه‌ و بین‌المللی می‌دهد، بازیکنانی که در فوتبال اروپا بازی کرده و آبدیده شده‌اند. پیش از شجاعی-دژاگه نیز آندرانیک تیموریان بازوبند را بر بازو می‌بست تا نخستین کاپیتان ارمنی فوتبال ایران باشد. پیش از آندو نیز نکونام باسابقه کاپیتان تیم ملی بود.

نکته‌ی دیگر این است که در دوران کی‌روش و برانکو (دو مربی خارجی) بازیکنان تهاجمی بازوبند را بر بازو بستند، برخلاف رسم و قاعده‌ی نانوشته‌ای که در ایران وجود داشت و بیشتر گلرها و مدافعان کاپیتان می‌شدند. رسمی که اشاره داشت کاپیتان باید بر بازی و میدان مسلط باشد و یک گلر بهترین گزینه برای این امر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز