خبرگزاری کار ایران

فدراسیون ایران دست بکار شود

فوتبال عربستان را تعلیق کنید!

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۸۵۲

رژیم سعودی؛ نه تنها حامی تروریست که خود بزرگترین کشور جنگ افروز منطقه است.

به گزارش ایلنا، رژیم سعودی؛ نه تنها حامی تروریست که خود بزرگترین کشور جنگ افروز منطقه است. دست حکام جنایتکار این رژیم سفاک به خون دهها هزار یمنی بی گناه آلوده است. این باصطلاح خادمین حرمین شریفین مسوول قتل و غارت و تجاوز فجیع مزدوران داعش  به ملت‌های بی گناه اقصی نقاط دنیا هستند. یقینا گناه هر ظلمی که از طریق گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه‌های جنایتکار مورد حمایت دولت سعودی بر هر انسانی روا داشته شود  متوجه آل سعود خواهد بود.

رفتار زشت و دور از انسانیت بازیکنان تیم ملی فوتبال عربستان سعودی در برابر استرالیا نمونه بارزی از  بی‌توجهی این رژیم نامشروع به ارزش‌های انسانی است. آنها در آن یک دقیقه سکوت اعلام شده توسط گوینده استادیوم، به جای احترام و همدردی با قربانیان حوادث تروریستی اخیر، در کمال بی‌اعتنایی به گرم کردن خود پرداختند. این عمل ننگین و شرم آور، تعجب و اعتراض تمامی علاقمندان به ورزش دنیا را برانگیخته است.

عربستانی‌ها که با تجهیز مالی و تسلیحاتی تروریست‌های خون آشام داعش تمام دنیا را برای ساکنین‌اش ناامن کردهاند . وقاحت  و سنگدلی را تا بدان جا رسانده‌اند  که  حتی قادر نیستند رفتار ددمنشانه‌شان را در ظاهر  نیز پنهان کنند. بی‌توجهی بازیکنان این تیم به همان یک دقیقه سکوت و بی‌احترامی‌شان  به جانباختگان اقدامات تروریستی تهران و لندن نشان از رضایت قلبی‌شان از به خاک و خون کشیده شدن مردمان بی‌دفاع و بی‌گناه دارد.

اینها بواسطه ضعف مدیریتی مسوولین فوتبال آسیا و دنیا همه قواعد و قوانین فوتبال را به سخره گرفته و پرطرفدارترین ورزش جهان را بازیچه سیاسی‌گری‌های خود کرده‌اند . همان‌ها که با کوچکترین اتفاقی تمام تلاش و توان خود را برای زیر سوال بردن امنیت کشورمان ایران عزیز به کار برده‌اند و دشمنی دیرینه با مردم ما دارند. در حالی که هم اینک ایران میزبان بهترین تیم‌های والیبال دنیاست. عربستانی‌ها به بهانه واهی ناامنی حاضر به مسابقه با تیم‌های باشگاهی ایران و ملی عراق در خاک ایران نشده و جالب است بدانیم قصد بازی با قطر را نیز در خاک این کشور ندارند!

در حالی‌که به لطف نیروهای سلحشور نظامی و انتظامی،  ایران امن‌ترین کشور منطقه است. براستی به جز جهال سعودی کیست که حضور گسترده مردم ما در انتخابات را دیده و لب به تمجید نگشوده باشد؟ اساس حمله تروریست‌های مورد حمایت عربستان به مجلس شورا نیز برگرفته از همین دلخوری‌شان از نظام پارلمانی و انتخاباتی ماست، چیزی که سر سوزنی مشابه در سرزمین‌شان ندارد!

به قول نماینده زن پارلمان عراق خانم دکتر حنان الفتلاوی در واکنش به سخنان سفیر عربستان که گفت: سفیر کشوری به ما آموزش دموکراسی می‌دهد که آخرین انتخابات کشورشان زمانی برگزار شد که از هر قبیله‌ای یک نفر را انتخاب کردند تا پیامبر اسلام را به قتل برسانند.

فراموش نکنیم دشمن سعودی در طی این سالها از هر حربه‌ای برای به انزوا کشیدن ما بهره برده است، حال نوبت ماست تا زشتی رفتار غیر ورزشی و سخیف بازیکنان این تیم را به دنیا نشان دهیم. دنیا باید بداند چه کشوری از خون و خونریزی در جهان حمایت می‌کند. دنیا باید فرهنگ‌ها را بشناسد! کشوری که خود اذعان میکند احترام به درگذشتگان در فرهنگ‌اش جایی ندارد را چگونه می‌توان توصیف کرد؟ باید این قوم جاهل و جنایتکار را در انظار مردم دنیا و بخصوص فوتبالی‌ها رسوا کرد و این وظیفه فدراسیون فوتبال ماست تا ضمن نامه‌نگاری با مراجع تصمیم‌گیری فوتبال در دنیا خواستار محرومیت فوتبال این کشور شود. چهره‌های برجسته ورزشی ایران نیز می‌توانند با محکوم کردن رفتار غیر حرفه‌ای بازیکنان عربستان، در به ثمر رسیدن این جنبش ضد تروریستی نقش آفرین باشند.

نفوذ  دلارهای نفتی عربستان و متحدان عربی‌اش در کمیته‌های اجرایی فوتبال دنیا بر کسی پوشیده نیست اما این دلیل نمی‌شود که فدراسیون فوتبال ما نسبت به وظیفه تاریخی خود بی‌تفاوت بوده و به سادگی از کنار آن بگذرد. در این مسیر گرچه انتظار نمی‌رود مدیران سرسپرده و دلارپرست فوتبال جهان حق را به ما دهند اما دست کم فرصت تبلیغاتی مناسبی پیش روی فوتبال، ستارگان و فدراسیون ما قرار گرفته است تا چهره واقعی گرگ‌های سعودی را به فوتبال‌دوستان جهان نشان دهند.

از همین امروز باید رایزنی‌ها برای حذف فوتبال عربستان در همه رده‌های ملی و باشگاهی آغاز شود. در میان ملت‌های  دنیا کم نیستند مردمانی که ظلم و بی‌عدالتی را بر نتابیده و خواهان صلح و آرامش و امنیت باشند. آنها را با خود همراه کنیم تا دست و پای اهریمن تروریست‌پرور عربستان را دست کم از صحنه ورزش زیبا و پر طرفدار فوتبال کوتاه کنیم.

یادداشت: سید مهدی فاطمی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز