خبرگزاری کار ایران

ژنرال در تیم جدیدش چه نیازهایی دارد؟

معماری ذوب‌آهن به سبک قلعه‌نویی

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۴۷۶

حضور قلعه‌نویی روی نیمکت ذوب‌آهن چالش بزرگی برای هر دو طرف خواهد بود که باید دید نتیجه بخش خواهد بود یا نه.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، همکاری امیر قلعه‌نویی با ذوب‌آهن در فصل هفدهم را می‌توان یک چالش جدید و جدی برای او به حساب آورد. با توجه به کارنامه موفق قلعه‌نویی در لیگ برتر و توقع بالا از این سرمربی و البته روحیات موفقیت طلبی خود او، نمی‌توان ذوب‌آهن را تیمی تنها برای نیمه بالای جدول یا نهایتا جنگ برای کسب سهمیه تصور کرد. از طرفی اگر بخواهیم ذوب‌آهن را در لیگ هفدهم مدعی بدانیم مسیر سختی برای رقابت با تیم‌هایی مثل پرسپولیس - استقلال - سپاهان و... خواهد داشت که اتفاقا یارگیری خوبی هم داشتند.

در این مطلب به بررسی شرایط ذوب‌آهن، داشته‌های این تیم و نیازهایش پرداخته‌ایم و البته آن را نسبت به سبک همیشگی فوتبال مورد پسند قلعه‌نویی سنجیدیم که هیچ شباهتی با معماری گل‌محمدی و حسینی در این باشگاه ندارد.

 

دروازه‌بان: به دارایی‌ات را دودستی بچسب

رشید مظاهری در سال‌های اخیر در ترکیب ذوب‌آهن خوش درخشیده و یکی از گزینه‌های کی‌روش برای تیم ملی هم محسوب می‌شود. با توجه به اینکه در فوتبال ایران دروازه‌بان در سطح مظاهری زیاد نداریم و البته اخباری که از گوشه و کنار در مورد جدایی او شنیده می‌شود، به نظر می‌رسد ذوبی‌ها باید تلاششان را برای حفظ این بازیکن به کار بگیرند و رفتن سراغ سایرگزینه‌ها در این شرایط فقط فرصت سوزی است.

مشکل ذوب‌آهن در این پست نداشتن ذخیره مطمئن برای مظاهری است که البته نیاز ضروری محسوب نمی‌شود.

نکته دیگر روحیات خاص مظاهری است که سابقه نشان داده بازیکنان این چنینی در کار با قلعه‌نویی به مشکل خورده‌اند و باید دید اولین همکاری قلعه‌نویی - مظاهری چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

 

مدافعین میانی: نیاز به تقویت دارند

ذوب‌آهن از فصل گذشته در این پست نژادمهدی و محمدزاده را در اختیار دارد. با توجه به اینکه قلعه‌نویی همیشه توجه خاصی به پست دفاع دارد به نظر می‌رسد داشته‌هایش در ذوب‌آهن او را راضی نکند و به دنبال تقویت در این پست باشد.

محمدزاده یک مدافع هوایی خوب است ولی سرعت پایین او در بازی زمینی باعث شده در استارت‌های سرعتی بعضاً جا بماند.

گزینه دیگر ذوب‌آهن در این پست یعنی نژادمهدی هم یک مدافع باهوش است که با فکر بازی می‌کند ولی خشونت ذاتی لازم برای یک مدافع را ندارد. این دو مدافع زوج نسبتاً مطمئنی برای خط دفاعی ذوب‌آهن هستند ولی به نظر می‌رسد قلعه‌نویی جذب یک دفاع وسط را در دستور کار خود قرار دهد.

صحبت از هرایر مگویان و خالد شفیعی در این پست وجود دارد که مشخص نیست تا چه حد جدی باشد.

مدافعین کناری؛ خوب در دفاع، ضعیف در حمله

علی حمام به عنوان دفاع راست در ذوب‌آهن بازی‌های خوبی از خودش به نمایش گذاشته است ولی با مدافعان راستی که معمولاً قلعه‌نویی در تیم‌هایش داشته است متفاوت است. حمام در فاز دفاعی یک بازیکن قوی و تقریباً نفود ناپذیر است ولی کمتر در کارهای هجومی شرکت می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود احتمال جذب یک بازیکن در این پست وجود داشته باشد. حمام توانایی بازی به عنوان دفاع وسط را هم دارد.

در دفاع چپ هم یک بازیکن جوان به نام درخشان‌مهر در فصل گذشته به ترکیب این تیم اضافه شد که بازیکن خوبی است ولی شاید قلعه‌نویی نیاز به استفاده از یک بازیکن باتجربه‌تر داشته باشد.

اگر برای جذب بازیکن در ذوب‌آهن محدودیت قائل باشیم بازهم از این دو پست حداقل یک بازیکن جذب ذوب‌آهن خواهد شد که احتمالاً در دفاع چپ خواهد بود.

 

هافبک‌های دفاعی؛ در انتظار آمدن عشوری

ذوب‌آهن دو هافبک دفاعی آماده به نام‌های مهدی‌پور و اسماعیلی‌فر دارد که فصل خوبی در این تیم داشتند. مهدی‌پور به خوبی توانایی بازیسازی از عقب را دارد و فصل گذشته از نظر تعداد پاس صحیح جزو بازیکنان ممتاز لیگ برتر بود. اسماعیلی‌فر هم به خوبی از پس کارهای تخریبی بر می‌آید. اگر قلعه‌نویی بخواهد از دو هافبک دفاعی به طور همزمان استفاده کند یک زوج همگون در اختیار خواهد داشت و در این میان اسماعیلی‌فر توانایی بازی به عنوان دفاع راست را هم دارد.

در این پست قاسم حدادی‌فر هم هست که مدت زیادی دور از میادین بوده و شاید تا رسیدن به مرز آمادگی فاصله داشته باشد.

با توجه به دست پر ذوب‌آهن در این پست شنیده‌ها حاکی از تمایل قلعه‌نویی به جذب عشوری دارد. آشنایی عشوری با اتمسفر ذوب‌آهن و سبک بازی او که متناسب خواسته‌های سرمربی این تیم است نشان از این دارد که عشوری می‌تواند یک خرید موفق در این پست برای ذوب‌آهن باشد.

 

هافبک‌های هجومی(پشت مهاجم)؛ نقطه قوت ذوب‌آهن

شاید نقطه قوت ذوب‌آهن در این قسمت از زمین باشد. پهلوان، تبریزی و حسینی به عنوان 3 بازیکن (فرض بر استفاده از سیستم چهار دو سه یک) که عقب‌تر از مهاجم نوک بازی می‌کنند جزو داشته‌های ذوب‌آهن هستند که هر 3 بازیکن بازی‌های درخشانی در چند فصل اخیر داشته‌اند و ستاره‌های ذوب‌آهن محسوب می‌شوند.

در این پست مهدی رجب‌زاده هم هست که با توجه به شرایط سنی شاید نتوان برای 90 دقیقه روی او حساب کرد ولی تجربه بالای او کمک می‌کند حتی به عنوان یار تعویضی وارد زمین شود و شرایط بازی را تغییر دهد. حدادی‌فر هم گزینه دیگری است که توانایی بازی در پشت مهاجم نوک را دارد.

اینها نشان از دست پر ذوب‌آهن در این پست دارد ولی صحبت از جذب بازیکنی مثل بختیار رحمانی هم هست که اگر صحت داشته باشد خبر خوبی برای ذوب‌آهن خواهد بود.

رحمانی فصل بدی را پشت‌ سر گذاشته است ولی شاید همکاری مجدد او با قلعه‌نویی باعث بازگشت این بازیکن به دوران اوجش باشد.

 

مهاجم نوک؛ نیاز مبرم به خرید بازیکن

دست قلعه‌نویی در این پست از همه‌جا خالی‌تر است. ذوب‌آهن فصل گذشته کاوه رضایی و حسن‌زاده را از دست داد و جری‌بنگسون را به خدمت گرفت که عملکرد نسبتاً خوبی داشت ولی این بازیکن هم از ذوب‌آهن جدا شده است.

تنها داشته قلعه‌نویی در این پست یاسر فیضی است که خصوصیات مهاجم نوک مورد نظر قلعه‌نویی را ندارد و به نظر می‌رسد بیشتر یک گزینه تعویضی در این تیم باشد.

ظاهراً یکی از پست‌هایی که قلعه‌نویی به فکر جذب بازیکن در آن باشد مهاجم نوک است. صحبت از جذب شهباززاده در این پست وجود دارد.

 

نتیجه‌گیری کلی

ذوب‌آهن در چند فصل اخیر از تیم‌های خوب لیگ برتر بوده است ولی معماری یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی در این تیم تشابهی با سبک فوتبال مورد نظر قلعه‌نویی ندارد و همین موضوع نشان از نیاز این تیم به بازسازی کلی دارد. موفقیت قلعه‌نویی در تیم جدیدش بستگی زیادی به عمکلرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات دارد.

تمرکز قلعه‌نویی باید در ابتدا روی حفظ بازیکنانی مثل تبریزی، پهلوان و مظاهری باشد و پس از آن برای جذب شهباززاده، عشوری، بختیار رحمانی، مگویان و سایر بازیکنان مورد نظرش اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز