خبرگزاری کار ایران

رسالت خاص و عام در روزگار پسا صعود (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۰۳۴

تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات فوتبال جام جهانی صعود کرد و این قاطعانه‌ترین صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به این رقابت‌ها بوده است اما متأسفانه گروهی از افراد این صعود را ساده‌ترین می‌دانند و در این اظهار نظر با رسانه‌های برخی بیگانگان هم‌آوا می‌شوند.

به گزارش ایلنا، ما قاطعانه و قدرتمندانه صعود کردیم نه ساده وسهل، امروز در آسیا و به‌ویژه در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، همه تیم‌ها قدرتمند هستند، عربستانی‌ها که صعود ما را ناشی از گروه ضعیف می‌دانند ظاهراً فراموش کرده‌اند که این صعود قدرتمندانه حاصل توان و تلاش ماست نه ضعف رقبا، و مهم‌تر این‌که تیم ملی ایران در چهارسال گذشته و در بازی‌های رسمی به هیچ تیمی از آسیا نباخته است، دوباره تکرار می‌کنیم: به‌هیچ تیمی از آسیا نباخته است! همین تیم ازبکستان در جام ملت‌ها و مسابقات گذشته برابر عربستان فاتح بوده است. قطر وکره‌جنوبی در دور اول مقدماتی بهترین تیم‌های آسیا بوده‌اند و.... این نکته به‌خوبی مؤید قدرتمندی فوتبال ما است. 

رسالت خاص و عام در روزگار پسا صعود (گزارش ویژه)

اینک که تیم ملی فوتبال ما به‌ جام جهانی صعود کرده است و عام و خاص جامعه هرکدام وظیفه‌ای در مسیر صعود تا حضور کشورمان در این مسابقات دارند. 

*مسئولان فدراسیون فوتبال باید برای حفظ فوتبال در مسیر قدرت تلاش داشته و ابزار کامل برای اجرای برنامه‌های سرمربی را فراهم کنند و نیز برای در نقشی فراتر از یک کارفرما، در مقام مشاور، برخی سؤتفاهم‌ها میان بدنه رهبری تیم ملی و دیگر ارکان جامعه فوتبال را برطرف کنند.

*کادر فنی تیم ملی فوتبال در دوران وفاق ملی در ورزش ایران باید از درگیری‌ها بکاهد تا جامعه فوتبال با آن‌ها هم آوا شود. درگیری‌های سال گذشته دودی را به چشم همه برد، بی‌شک رابطه خوب با مربیان باشگاهی و ایجاد تعامل برای فوتبال ارزشمندتر است. 

رسالت خاص و عام در روزگار پسا صعود (گزارش ویژه)

*امروز حامی مالی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در فوتبال است، فدراسیون فوتبال باید ضمن استفاده از پتانسیل موجود، به روند خوب سالیان اخیر خود در استفاده بهینه از حامی مالی ادامه دهد و بداند که در این مسیر باید به‌دنبال کم کردن فاصله با رقبا بود.

*همدلی مردم در همگامی و همراهی تیم ملی برای صعود به معتبرترین رویداد ورزشی جهان که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، مانند همیشه ستودنی بود اما آنچه این‌بار بیشتر به چشم آمد، مشارکت مردمی در تأمین نیازهای تدارکاتی و سازماندهی تیم ملی بود. آنجا که هر ایرانی هوادار تیم ملی، به فراخور توانِ خویش و از طریق سامانه پیامکی، حمایتی ولو ناچیز از تیم ملی کشورش داشت که تجمیع این حمایت‌ها منجر به ایجاد یک پشتیبانِ پُرقدرت به‌نام باشگاه هواداران فوتبال ملی شد که حاصل فعالیت آن چیزی به‌غیر از صعود مقتدرانه به جام جهانی و آقایی در فوتبال آسیا نبود. یقینا تیم ملی برای حضوری شایسته در جام جهانی نیازی بیش‌تر از گذشته به حمایت هواداران دارد و نباید به صرف صعود، کار را تمام شده دانست چراکه کارزار حقیقی باقیست و یک‌سال آینده که دوران آماده‌سازی برای حضور در روسیه است، نیازمند یک اراده و عزم ملی است.

رسالت خاص و عام در روزگار پسا صعود (گزارش ویژه)

* رسانه‌ها با تکیه بر تجارب گذشته، می‌بایست در مسیر پیشرفت فوتبال با فدراسیون و کادر تیم ملی همکاری بیش‌ازپیش داشته باشند و ضمن حمایت همه جانبه از تیم ملی فوتبال، تلاش در کم کردن حاشیه‌ها و تقویت روحیه مبارزه‌طلبی و پیروزی‌خواهی میان ملی‌پوشان و بسط فرهنگ وفاق ملی در مسیر سربلندی نام ایران را دوچندان کنند و با هوشمندی نسبت به ابعاد تبلیغی این قدرت‌نمایی تیم ملی فوتبال واکنش نشان داده و با عنایت به رسالت خویش، حق‌مطلب را به‌جای آورند.

رسالت خاص و عام در روزگار پسا صعود (گزارش ویژه)

خوشبختانه حضور افرادی موجه در رأس وزارت ورزش  و فدراسیون، باعث شده که مانند برخی ادوار گذشته شاهد وقایع تلخ از قبیل اختلاف‌نظر و دودستگی میان وزارتخانه و فدراسیون نباشیم و حال که ریاست محترم جمهوری و وزیر ورزش حمایت همه جانبه خود از تیم ملی را اعلام کرده‌اند، از موقعیت پیش‌آمده درجهت رفع موانع در این «راه افتخار» نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز