خبرگزاری کار ایران

بررسی کامل خط دفاعی استقلال با حضور شماره ۳۳

منتظری در بهترین و بدترین خط دفاعی استقلال!

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۱۰۷

پژمان منتظری با قراردادی دو ساله به استقلال برگشت تا پس از دو فصل و نیم بازی در الاهلی قطر و لیگ ستارگان دوباره پیراهن آبی را برتن کند‌.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا پژمان منتظری با قراردادی دو ساله به استقلال برگشت تا پس از دو فصل و نیم بازی در الاهلی قطر و لیگ ستارگان دوباره پیراهن آبی را برتن کند‌. خیلی‌ها امیدوارند که با بازگشت پژمان  خط دفاع  پر‌اشتباه  استقلال سر و سامان بگیرد. منتظری در لیگ هفتم  از فولاد خوزستان به استقلال برگشت‌. این مدافع ملی‌پوش در  6.5 فصل حضورش در استقلال دو قهرمانی لیگ برتر (‌لیگ های هشتم و دوازدهم) و دو قهرمانی جام جذفی(‌جام حذفی لیگ های هفتم و یازدهم) را کسب کرد تا با یک قهرمانی که در لیگ برتر چهارم با فولاد تجربه کرده بود به یکی از پر افتخار‌ترین بازیکنان لیگ برتر تبدیل شود‌. در ذیل به بررسی عملکرد منتظری در تمام سال های حضور در استقلال می پردازیم
بدترین آمار استقلال در  ادوار لیگ برتر
استقلال در لیگ هفتم ابتدا با مرحوم ناصر حجازی و سپس فیروز کریمی بدترین سال فوتبالی‌اش در لیگ برتر را پشت سر گذاشت و  آمار  44 گل خورده در 34 بازی را ثبت کرد و سیزدهم شد! در آن فصل خط دفاعی آبی‌ها  پر مهره بسته شد‌. بیژن کوشکی، امیر حسین صادقی، پیروز قربانی و سعید لطفی  در کنار پژمان مردان دفاعی استقلال بودند‌. اما ضعف و نبود مهره مناسب در پست هافبک دفاعی کار دست استقلال داد‌. ناصر خان اول فصل تصمیم گرفت تا حسین کاظمی را رد کند‌. همچنین در شرایطی که سهراب بختیاری‌زاده موافقت کرده  بود به استقلال برگردد کادر فنی وقت تصمیم گرفت سان جان اورسویچ  را جذب کند‌. مهرداد پولادی هم نتواست هافبک دفاعی مطمئنی برای استقلال شود‌. میانگین گل خورده استقلال در لیگ هفتم  حدود 1.29 گل در هر بازی است‌.

جبران مافات با استقلال
در لیگ هشتم حرفه‌ای که امیر قلعه‌نویی آمد استقلال هم سر و سامان گرفت و دوباره قهرمان لیگ برتر شد‌. استقلال در آن فصل اغلب با سه دفاع بازی می کرد که منتظری دفاع آخر بود‌. پیروز قربانی، ابراهیم تقی پور،بیژن کوشکی و هادی شکوری دیگر مدافعان استقلال در کنار پژمان بودند‌. در لیگ هشتم آمار خط دفاعی استقلال تقریبا با همان ترکیب لیگ هفتم خیلی بهتر شد‌. شاگردان ژنرال در آن فصل 34 گل در 34 بازی دریافت کردندو همراه با سپاهان بهترین خط دفاع بودند.34 گل خورده یعنی 10 گل کمتر از فصل قبل ! میانگین گل خورده استقلال در لیگ هشتم یک گل خورده در هر بازی است‌.

هر سال بهتر از پارسال!
در لیگ نهم آمار خط دفاعی استقلال با زوج پژمان منتظری و حنیف عمران زاده از لیگ هشتم هم بهتر بود‌. شاگردان صمد مرفاوی در 34 بازی فقط 32 گل دریافت کردند که دو گل کمتر از فصل  قبل بود‌. البته استقلال با این تعداد گل خورده مثل لیگ هشتم نه قهرمان شد و نه عنوان بهترین خط دفاعی را به دست آورد‌. زوج پژمان و حنیف سومین خط دفاعی برتر لیگ نهم بود‌. آبی‌پوشان در پایان فصل سوم شدند و هیچ جامی هم کسب نکردند. میانگین گل خورده استقلال در لیگ نهم 0.9 گل در هر  بازی است‌.

توقف  سیر صعودی
در لیگ دهم هم زوج اصلی استقلال همان ترکیب پژمان منتظری و حنیف عمران زاده بود‌. امیر حسین صادقی هم به استقلال برگشت‌. استقلال در آن فصل با مربیگری پرویز مظلومی 34 گل در 34 بازی دریافت کرد و دوم شد‌. آبی‌ها با این گل خورده ششمین خط دفاع لیگ برتر شدند‌. میانگین گل خورده استقلال در آن فصل هم یک گل خورده بود‌.

تکرار آمار فصل قبل
در لیگ یازدهم زوج منتظری و حنیف مردان ثابت استقلال در خط دفاعی بودند‌. آمار گل خورده استقلال در این فصل با مربیگری پرویز مظلومی همان 34 گل در 34 بازی و میانگین یک گل خورده در هر بازی است‌. تا پایان لیگ یازدهم بهترین عملکرد منتظری در خط دفاعی استقلال به لیگ نهم بر می گشت که کمتر از یک گل در هر بازی دریافت کردند‌. اما لیگ دوازدهم یک فصل رویایی برای آبی‌پوشان و منتظری بود‌.

بهترین عملکرد استقلال در ادوار لیگ برتر
در لیگ دوازدهم استقلالی‌ها و منتظری  رکورد و آمار جالبی در خط دفاعی و میزان گل خورده از خودشان به جا گذاشتند‌. 18 گل خورده در 34 بازی  برای استقلال یک رکورد تازه بود‌. آبی‌پوشان در آن فصل دوباره قهرمان لیگ برتر شدند‌. جالب این که دومین خط دفاع بعد از استقلال فاصله نسبتا زیادی با آبی‌ها داشت‌. مس کرمان با 22 گل خورده بعد از استقلال دومین خط دفاع برتر لیگ هشتم شد‌. 0.52 میانگین گل خورده استقلال در هر بازی است.

لیگ سیزدهم با پژمان و بدون پژمان  
در لیگ سیزدهم پژمان منتظری تا پایان هفته بیستم برای استقلال بازی کرد‌. در این 15 بازی استقلال با پژمان فقط 15 گل دریافت کرده بود و میانگین 0.75 گل در هر بازی را داشت‌. اما بدون منتظری تعداد گل‌های خورده تیم امیر قلعه‌نویی به 30گل رسید‌. به عبارت دیگر استقلال بدون شماره 33 در 10 بازی، 10 گل دریافت کرد!

خط دفاعی استقلال بعد از پژمان  
 در سه فصلی که منتظری در قطر بازی می‌کرد، استقلال در لیگ های چهاردهم ، پانزدهم و شانزدهم به ترتیب 34، 34 و 27 گل دریاقت کرد‌. میانگین گل های خورده استقلال در این سال‌ها بازهم به ترتیب 1.1 و 0.9 در هر بازی بود‌. در واقع خط دفاعی آبی‌ها بدون منتظری هم به لحاظ آماری تفاوت چندانی با دوران حضور او نداشت‌. البته اگر لیگ دوازدهم را استثنا بگیریم که آبی‌ها فوق‌العاده کار کردند‌.

خط دفاعی اسنقلال قبل از پژمان
در لیگ اول حرفه‌ای که شاگردان مرحوم منصور پورحیدری به شکل عجیب و پر حرف و حدیثی قهرمانی را در روز آخر به پرسپولیس علی پروین واگذار کردند آبی‌پوشان در 26 بازی فقط 21 گل دریافت کردند‌. میانگین گل خورده این تیم 0.8 گل در هر بازی بود‌. درست شبیه لیگ نهم حرفه ای‌. در لیگ دوم استقلالی‌ها با رولند کخ 30 گل در 26بازی خوردند و تفاضل گل شان در هر بازی 1.1 گل در هر مسابقه است‌. لیگ سوم، چهارم و پنجم که امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال بود، آبی‌پوشان به ترتیب 31، 35 و 17 گل در بازی‌ها دریافت کردند‌. میانگین گل خورده استقلال در این فصل‌ها به ترتیب 1.19، 1.16 و 0.56 است‌. در لیگ ششم حرفه ای هم شاگردان مرفاوی 30 گل در 30 بازی خوردند، ‌میانگین یک گل خورده در هر مسابقه برای‌شان ثبت شد‌.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز