خبرگزاری کار ایران

بازیکنان متخلف به کمیته انظباطی معرفی می‌شوند

ساکت: مربیان باشگاه‌ها با تیم ملی امید همکاری کنند/ مبادا شاهد تکرار آن تجربه‌های تلخ باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۳۴۰

رییس سازمان تیم های ملی گفت:تعامل و هم افزایی بین تیم ملی امید و باشگاه‌ها ضروری است و به موفقیت و آینده تیم پرامیدمان گره خورده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا ساکت درباره حضور تیم امید ایران در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا عنوان کرد: آوردگاه آتی تیم زیر ۲۳ سال ایران برای فوتبال کشور بسیار پراهمیت است و بدین لحاظ فدراسیون، هیات رییسه و سازمان تیم‌های ملی همپای مردم عزیز کشورمان بر این موضوع دغدغه جدی دارند. براین اساس، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هماهنگی لازم را برای حضور بازیکنان دعوت شده به اردو به عمل آورده‌اند و تنها دغدغه حضور دو، سه بازیکن است که مربوط به باشگاههای دیگر هستند. لذا این نفرات باید حداکثر تا فردا_شنبه_تکلیف خود را برای همراهی با منافع ملی مشخص کنند.

وی ادامه داد: وفق دستور هیات رییسه و ریاست فدراسیون فوتبال، تا فردا بازیکنانی که وضعیت همراهی خود را با تیم ایران مشخص نکنند پرونده‌شان به کمیته انضباطی ارجاع می‌شود و دکتر حسن‌زاده، رییس کمیته انضباطی مطابق اعلامی که در این باره کردند تصمیم گیری لازم را انجام می‌دهند. امیدواریم در شرایطی که هنوز لیگ آغاز نشده است، شاهد ناهماهنگی از طرف برخی باشگاه‌ها نباشیم و همه در راستای حمایت از فوتبال ملی گام برداریم.

رییس سازمان تیم‌های ملی افزود: مربیان ارزنده‌ای که در ایام گذشته به عنوان ستاره‌های ملی فوتبال کشورمان نقش آفرینی کردند، امروز در قامت سرداران نیمکت افتخارآفرینی می‌کنند و توقع داریم نگاه‌شان در ارتباط با منافع ملی فوتبال همچون گذشته پرافتخار ملی‌شان باشد. از یاد نبریم که تیم امید سکوی موفقیت بازیکنان دعوت شده است و نباید طوری رفتار شود که در حق آن‌ها و تیم کشورمان جفا شود.

وی ادامه داد: متاسفم بگویم که به خاطر یک مربی که بازیکن خود را تهدید کرده بود در صورت رفتن به تیم ملی، وی دیگر مورد استفاده نخواهد بود در این دور از دعوت‌ها این بازیکن از لیست خارج شد و در فرصت مقتضی آن مربی که در سال گذشته هم در مقطعی در یکی از باشگاههای شهرستانی درباره بازیکن ملی باشگاه خود مانع تراشی کرده بود حتما صحبت لازم صورت خواهد گرفت و چنین نگاهی را مورد تحلیل و کنکاش قرار خواهیم داد. اینکه باشگاه‌ها در حال آماده سازی هستند نکته بسیار مهمی است اما این تداخل خارج از اراده فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها است و ما مقابل این عمل انجام شده، باید کمک کنیم تا بازیکنانی که شانس موفقیت در آینده را دارند کماکان به عنوان بازیکن ملی به حساب آیند نه آنکه آنان را از لیست‌ها کنار بگذاریم و آینده‌شان را دچار ابهام و اختلال کنیم. به همین دلیله تعامل و هم افزایی بین تیم ملی امید و باشگاه‌ها ضروری است و به موفقیت تیم پرامیدمان گره خورده است.

ساکت تصریح کرد: آقای امیر حسین پیروانی و کادر مربوطه با دغدغه خاطر جدی به موفقیت ملی می‌اندیشند و تلاش کرده‌اند حداقل نفرات را از باشگاه‌ها دعوت کنند و به همین دلیل پراکندگی خوبی در فهرست تیم دیده می‌شود. اندیشه راهبردی آقای کی روش و تصمیماتی که از سوی فدراسیون در این باره گرفته شد موجب گردید که بخش عمده‌ای از بازیکنانی که در رده زیر ۲۳ سال هستند با بازیکنان رده جوانان جایگزین شوند تا باشگاه‌ها کمتر دچار دغدغه شوند اما در این مسیر علی رغم این ریسک بزرگ، کادر فنی و فدراسیون فوتبال باور جدی به توانمندی‌های بازیکنان دعوت شده دارند و آن‌ها را شایسته و توانا برای صعود از مرحله مقدماتی می‌دانند. صمیمانه دست مربیان ارزشمند و بازیکنان متعصب فوتبال کشور را می‌فشاریم و از اینکه آنان دغدغه ملی را دارند سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که در جام جهانی جوانان در کره جنوبی و به خاطر تداخل و فشردگی مسابقات باشگاهی شاهد عدم فراهم شدن شرایط حضور برخی بازیکنان در اردو بودیم و پس از آن همگان غبطه خوردیم که ایران شایسته صعود بود و شاید اگر این نفرات مدت زمان بیشتری را در اردوی آمادگی سپری می‌کردند تیم ایران با شایستگی از مرحله گروهی عبور می‌کرد.

ساکت افزود: حرف امروز ما این است؛ مبادا بار دیگر در این مسیر مهم پیش رو شاهد تکرار آن تجربه تلخ شویم که این بار هم تیم ملی ضرر خواهد کرد و هم بازیکنان منتخب از دور توجه تیم‌های ملی به دور خواهند ماند و البته هم آنکه باشگاه‌ها نیز به صورت جدی متضرر خواهند شد زیرا وقتی فوتبال ملی آسیب ببیند باشگاه‌ها هم دغدغه می‌یابند. روز شنبه نقطه اساسی و تاریخی این همراهی و تعامل خواهد بود و از مربیان باشگاه‌ها توقع همکاری و هماهنگی با آقای پیروانی و کادر فنی تیم امید را داریم. امروز آقای پیروانی نماینده اندیشه‌ها، توانمندی‌ها و کارایی مربیان ایرانی است. دست یاری به او باید دهیم که فوتبال ملی را یاری رسانده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز