خبرگزاری کار ایران

گزارش رسانه بلژیکی از حضور کاوه رضایی در شارلوا

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۴۸۴

یک رسانه بلژیکی حضور مهاجم ایرانی در تیم شارلوا را زیر ذره‌بین برده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، انتقال کاوه رضایی به شارلروای بلژیک بی‌مقدمه و ناگهانی بود. قبل از این انتقال کمتر کسی در ایران فکر می‌کرد که او استقلال را ترک کند، ولی او تصمیم گرفته بود که در فوتبال اروپا بازی کند. ظاهرا کاوه توانسته در تیم جدیدش خوب جا بیفتد و کادر فنی هم روی او حساب کرده. او مورد توجه رسانه‌های بلژیکی هم قرار دارد و روز گذشته «آونیر» این گزارش را درباره خرید جدید شارلروا منتشر کرد: کاوه رضایی در جمع بازیکنان شارلروا ذوب شده. مهاجم 25 ساله ایرانی در کمتر از سه هفته به شناخت خوبی از فضای تیمش رسیده. قرار مصاحبه در یکی از سالن‌های هتل کارلتون شهر می‌یرلو هلند است؛ شهری که اردوی تابستانی شارلروا در آن برگزار می‌شود. او برای اولین مصاحبه‌اش با یک رسانه بلژیکی آماده می‌شود. در همین حال آمارا بیبی، بازیکن سنگالی که در حال عبور است با کاوه شوخی می‌کند.

چند دقیقه بعد وقتی از او می‌پرسیم که سخت‌ترین چالش او در بلژیک کنار آمدن با شوخی‌های هم‌تیمی‌ آفریقایی‌اش نیست، می‌گوید: «در ایران خیلی شوخی می‌کنیم و فکر نمی‌کنم مشکلی با شوخی‌های آمارا داشته باشم.»

از لابه‌لای جملات مهاجم متولد اسلام‌آباد می‌توان متوجه شد که او جوان باهوشی است. او توضیح می‌دهد که چرا استقلال، تیم بزرگ تهرانی که می‌خواست قراردادش را تمدید کند ترک کرده تا به اسپورتینگ شارلروا بپیوندد: «سال‌ها بود که رویای بازی در اروپا را داشتم. من از سوییس و اتریش هم پیشنهاد داشتم، ولی فکر می‌کنم لیگ بلژیک در سطح بالاتری است. شارلروا هم تیم خوبی است و در لیگ بلژیک موقعیت خوبی دارد.»

رضایی درباره روزهای اول حضورش در این فضای جدید می‌گوید: «برای خودم هم عجیب بود که چقدر زود با این فضا هماهنگ شدم. احساس می‌کنم سال‌هاست در این تیم حضور دارم. در تمرینات روزانه باید بتوانم با فشار تمرینات اروپا هماهنگ شوم. در بازی‌ها برخوردهای بدنی بیشتری را تجربه می‌کنم. در روزهای اول برایم غیرمنتظره بود، ولی حالا توانسته‌ام هماهنگ شوم.»

فلیس مازو، سرمربی شارلروا هم که فیلم بازی‌های کاوه را دیده بود، ظاهرا از مهاجم جدیدش راضی است. رضایی می‌گوید: «قبل از امضای قرارداد با مربی صحبت کرده بودم. حرکات من به سمت تیر یک و عمقی که به بازی می‌دهم، چیزهایی است که او می‌پسندد. بازی در مرکز برای من مناسب‌تر است. فصل گذشته در لیگ برتر ایران بارها در کناره زمین بازی کردم و همین کمک کرد که بهترین گلساز مسابقات شوم (هفت پاس گل). البته بازی در این پست روی آمار گلزنی‌ام اثر منفی داشت (8 گل). در عوض در لیگ قهرمانان آسیا در نوک حمله بازی کردم و یکی از بهترین گلزنان بودم (6 گل). خیلی دوست ندارم از توانایی‌های خودم صحبت کنم، ولی من یک گلزن هستم و دوست دارم این را در تیم جدیدم هم نشان بدهم.»

کاوه اضافه می‌کند: «در ایران خیلی از هواداران از جدایی من شگفت‌زده و ناراحت شدند، با این حال رابطه خیلی خوبی با آنها دارم. در شبکه‌های اجتماعی رابطه‌ام را با آنها حفظ کرده‌ام. در ورزشگاه آزادی تهران مقابل صد هزار تماشاگر بازی کرده‌ام، ولی وقتی بازی‌های قبلی شارلروا را می‌بینم، هرچند تعداد هواداران کمتر است، ورزشگاه فضای پرشوری دارد. تماشاگران خیلی تشویق می‌کنند و انرژی زیادی دارند. من باید بتوانم دل این هواداران را به دست آورم.»

تماشاگران شارلروا خیلی دوست داشتند ژرمی پربه، مهاجم فرانسوی را دوباره در تیم‌شان ببینند، ولی باشگاه در رقابت مالی کم آورد و او از خنت به بروژ رفت. درخشش کاوه می‌تواند هواداران را از شوک ناکامی باشگاه در این انتقال خارج کند. خودش هم انگیزه زیادی برای گلزنی، رسیدن به تیم ملی و بازی در جام جهانی دارد. کریس بدیا، داوید پوله و فلوران استیوانس، سه مهاجم دیگر شارلروا هستند که قرار است در کنار کاوه بار گلزنی تیم را به دوش بکشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز