خبرگزاری کار ایران

دو و میدانی قهرمانی آسیا-هند

بهترین نتیجه دو و میدانی ایران در تاریخ رقابت های آسیایی

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۹۳۴

در پایان روز سوم مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا که در هند در حال برگزاری است، تیم ملی کشورمان توسط حسین کیهانی به 1 مدال طلای دیگر دست یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون دو و میدانی، در پایان سومین روز از بیست و دومین دوره رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا که در اودیشای هند در حال برگزاری است، تیم ملی ایران به یک مدال ارزشمند طلای دیگر در 3000 متر بامانع دست یافت. حسین کیهانی دونده دوی 3000 متر بامانع با ثبت رکورد 8:43.82 دقیقه به عنوان نخست رسید و بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد. بهزاد مصطفوی دیگر دونده کشورمان نیز در همین ماده بازمان 9:02.52 دقیقه ششم شد.

به این ترتیب در پایان روز سوم مسابقات با کسب مدال طلای حسین کیهانی در 3000 متر بامانع، تعداد مدال های ایران در این دوره از رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا به 5 رسید. احسان حدادی (پرتاب دیسک – مدال طلا)، علی ثمری (پرتاب وزنه – مدال طلا)، حسن تفتیان (100 متر – مدال طلا)، حسین کیهانی (3000 متر بامانع – مدال طلا) و مسلم نیادوست (1500 متر – مدال برنز) را کسب کردند. باتوجه به آمار موجود از عملکرد تیم های ملی دو و میدانی ایران در دوره های گذشته، تیم ملی کشورمان با این نتیجه، بهترین نتیجه را از نظر تعداد مدال های با ارزش در تاریخ رقابت های آسیایی را به ثبت رسانده است.

*صعود طاهرخانی به فینال پرش طول

 در ادامه رقابت های امروز، در نوبت صبح، سبحان طاهرخانی، نماینده تیم ملی ایران در پرش طول با پرشی به طول 7.41 متر به دور نهایی راه یافت. مسابقه فینال طاهرخانی در پرش طول عصر روز فردا (یکشنبه) 18 تیرماه برگزار می شود.

*صعود معترضانه مرادی، توقف نیادوست در 800 متر

تیم ملی دو و میدانی ایران در ماده 800 متر 2 نماینده داشت. مسلم نیادوست و امیر مرادی در دور مقدماتی به رقابت با رقبای خود پراختند و پس از لحظاتی کمیته برگزاری و داوران مسابقات اسامی فینالیست های 800 متر را اعلام کرد. نام نیادوست با زمان 1:52.33 دقیقه در جایگاه سیزدهم بود و مرادی با رکورد 1:51.23 در رتبه هفتم. مسلو نیادوست از صعود به فینال بازماند، اما به دلیل بهترین رکورد دوندگان در گروه مرادی، نام ام جزو برترین های نبود. دقایقی پس از خاتمه مسابقه کادر فنی تیم ملی ایران به دلیل خطای یکی از دوندگان بر روی مرادی به کمیته داوران اعتراض کرد که حاصل این اعتراض موافقت کادر داوران برای اعتراض ایرانی ها و راه یابی مرادی به فینال را به همراه داشت.

*عنوان پنجمی مقدم در پرتاب چکش

پرتابگر گلستانی کشورمان که یکی از امید های کسب مدال در این دوره از رقابت ها بود، از رفتن بر روی سکوی آسیا بازماند. رضا مقدم با رکورد 68.86 متر با عنوان پنجمی در بیست و دومین دوره رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا به کارش پایان داد.

*ششمی قنبرزاده در پرش ارتفاع

پرنده ارتفاع تیم ملی دو و میدانی ایران با عبور از مانع 2.20 متری به مدال نرسید. کیوان قنبرزاده در رقابت با پرنده های بلند پرواز آسیایی به عنوان ششمی بسنده کرد.

*موانع ،مانع صعود سیار به فینال 110 متر بامانع شدند

میلاد سیار، دونده دوی 110 متر بامانع کشورمان در دور مقدماتی متوقف شد. سیار با ثبت رکورد 14.02 ثانیه به کار خود در مرحله مقدماتی پایان داد و از صعود به جمع برترین های 110 متر بامانع آسیا بازماند.

*صعود تفتیان و خدیور به نیمه نهایی 200 متر

در دوی 200 متر تفتیان و خدیور، 2 نماینده ایران در این دوره از رقابت ها بودند. حسن تفتیان در دسته دوم با زمان 21.18 ثانیه و علی خدیور با رکورد 21.37 ثانیه راهی مرحله نیمه نهایی شدند. مسابقه نیمه نهایی 200 متر نیز صبح روز فردا(یکشنبه) 18 تیرماه برگزار می شود.

فردا (دوشنبه) 18 تیرماه، روز پایانی بیست و دومین دوره رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا در هند است و با خاتمه مسابقات ترتیب برترین تیم های آسیا نیز مشخص خواهد شد. تاکنون تیم کشورمان با کسب 4 مدال طلا و 1 نشان برنز، پس از تیم های هند، چین در جایگاه سوم قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز